press
  1. Pers

Welkom op het persportaal van ALDI België!

Op deze pagina vindt u de meeste recente persberichten van ALDI België terug, alsook het bijhorende beeldmateriaal.

Hebt u een persvraag voor ons, hebt u als journalist meer info of beeldmateriaal nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Persberichten

2022

03/05/2022

ALDI zet de lente in met nieuw wijnfestival

ALDI breidt vanaf woensdag 4 mei tijdelijk zijn wijnassortiment uit. In de lente staan vooral witte en roséwijn in de kijker. De wijnvoorkeur van de Belg verandert immers naargelang de seizoenen.

Lees meer >>

 

30/03/2022

ALDI lanceert 100% duurzame chocoladereep

ALDI introduceert de Choceur® Choco Changer in zijn vast assortiment. De Choco Changer is een 100% duurzame en fair trade chocoladereep met traceerbare cacaobonen, ontwikkeld in samenwerking met Open Chain, een initiatief van Tony’s Chocolonely. ALDI trad in 2021 als eerste internationale discounter toe tot Tony’s Open Chain die zich inzet voor slaafvrije chocolade.

Lees meer >>

 

24/03/2022

Opvallend meer Belgen kiezen voor huismerken als antwoord op stijgende inflatie

Huismerken zijn populairder dan ooit. Meer dan 7 op de 10 Belgen kiezen in deze tijden van stijgende inflatie vaker voor huismerkproducten in de supermarkt. Ze zien het als een van de oplossingen om het huishoudbudget onder controle te houden. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI België.<

Lees meer >>

 

18/01/2022

7 ALDI-producten bekroond tot ‘Huismerk Product van het Jaar’

Maar liefst zeven ALDI-producten werden verkozen tot ‘Huismerk Product van het Jaar 2022’. Tijdens deze uitreiking worden innovatieve producten van huismerken beoordeeld door meer dan 10.000 Belgen. De 7 gouden medailles bewijzen dat ALDI een lage prijs voor zijn eigenmerken koppelt aan een hoge kwaliteit. Klanten zullen deze producten in de winkelrekken zien liggen onder de noemer: ‘Kanjer #vandenaldi’.

Lees meer >>

 

05/01/2022

ALDI zet 2022 in met nieuwe slogan ‘ALDI, altijd slim’

ALDI zet het nieuwe jaar in met een gloednieuwe slogan: ‘ALDI, altijd slim’. Eenvoudig winkelen staat hierbij centraal. Zo onderstreept ALDI zijn unieke positie in de Belgische retailsector.

Lees meer >>

2021

09/12/2021

Vers voorop in nieuwe winkelinrichting ALDI

ALDI België pakt uit met een nieuwe winkelinrichting. Bij de nieuwe ALDI-winkels zal het versassortiment een prominente plaats krijgen dankzij een versmarktbeleving vooraan de winkel. Hiermee onderstreept de discounter zijn focus op het versaanbod en wordt winkelen voor de klant nog eenvoudiger.

Lees meer>>

 

03/12/2021

ALDI zoekt meer dan 300 extra Toppers

ALDI België is op zoek naar meer dan 300 extra medewerkers. De discounter is in volle ontwikkeling waardoor de verschillende teams verder versterkt worden. Het merendeel van de vacatures heeft betrekking op winkelmedewerkers.

Lees meer>>

 

26/11/2021

ALDI-folder valt twee keer in de prijzen

De ALDI-folder werd gisteravond zowel door consumenten als door de vakjury bekroond tot de ‘Folder van het Jaar’. ALDI wint de publieksprijs zelfs al voor de derde maal op rij.

Lees meer>>

 

16/11/2021

‘Willie Witloof’ loodst consumenten doorheen een betaalbaar eindejaar

ALDI heeft voortaan een eindejaarsheld binnen eigen rangen genaamd ‘Willie Witloof’. Een klein, schattig, Belgisch witloofje dat talrijke avonturen beleeft en de consument met raad en daad bijstaat tijdens de eindejaarsperiode.

Lees meer>>

 

21/09/2021

ALDI zet zich in voor beter welzijn van kippen

ALDI engageert zich voor meer dierenwelzijn. Tegen 2026 zal 100% van het vers en diepvrieskippenvlees bij ALDI beantwoorden aan de hogere welzijnscriteria van het European Chicken Commitment, beter bekend als Better Chicken Commitment (BCC). De discounter wacht niet tot dan om concrete stappen te ondernemen. Sinds kort kan je bijvoorbeeld in de ALDI-winkels een braadkip vinden gekweekt met meer respect voor dierenwelzijn en volgens de BCC-normen.

Lees meer>>

 

09/09/2021

De emoji® keren terug bij ALDI

Na het grote succes van de emoji®-verzamelactie in 2019, strijken de emoji® vanaf zaterdag opnieuw neer in alle Belgische ALDI-winkels. Per aankoopschijf van € 15 krijgt elke klant een figuurtje. Groot en klein kunnen 24 gloednieuwe poppetjes verzamelen. ALDI ontwikkelde ook een speciaal verzamelalbum met twee gezelschapsspelletjes en enkele gadgets die de actie vervolledigen.

Lees meer>>



30/08/2021

Zomerse regen spoelde goesting in rosé weg

Consumenten lieten roséwijn massaal links liggen deze zomer. Door de regenachtige en grijze dagen kon rosé niet genieten van zijn traditionele populariteit als zomerfavoriet. Ondertussen wordt er uitgekeken naar een veelbelovende herfst voor rode wijn.

Lees meer>>

 

27/08/2021

ALDI en UNICEF bundelen de krachten in strijd tegen kinderarmoede

Met de start van het nieuwe schooljaar in zicht, wil ALDI de meest kwetsbare kinderen ondersteunen. Tussen 30 augustus en 11 september vormen de snoeptomaatjes bij ALDI het voorwerp van een nieuwe liefdadigheidsactie. Per verkocht zakje snoeptomaatjes schenkt ALDI zelf € 0,50 aan UNICEF.

Lees meer >>

 

04/08/2021

ALDI installeert zijn 100e zonnepaneelinstallatie

ALDI heeft zijn 100e winkel uitgerust met een zonnepaneelinstallatie. De winkelketen installeerde nu al 64.000 zonnepanelen, of 20 voetbalvelden vol groene energie.

Lees meer >>

 

22/07/2021

Exclusieve lingerielijn Sylvie Meis strijkt neer in Belgische ALDI-winkels

Van frivool lingeriesetje tot nachthemd. Van pyjama tot kamerjas. Vanaf zaterdag 7 augustus ligt de exclusieve kledinglijn, ontworpen door de Nederlandse Sylvie Meis, tijdelijk in alle Belgische ALDI-winkels. Een aangename verrassing van de discounter voor zijn vrouwelijke klanten.

Lees meer >>
 

07/07/2021

Mosselen: ons favoriete zomergerecht, maar de kennis is zeer beperkt

Het mosselseizoen is officieel afgetrapt en vanaf vandaag liggen er verse Zeeuwse mosselen in de winkelrekken bij ALDI. Deze typisch Belgische delicatesse is ook het favoriete zomergerecht van de Belg, maar vraag hem niet wat de termen ‘Jumbo’, ‘Super’ of ‘Goudmerk’ betekenen. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI België. 

Lees meer >>
 

05/05/2021

Moederdag in coronatijden volgens mama: een vers boeket bloemen en gezellig samenzijn

Het meest geliefde moederdagcadeau? Ook in coronatijden verkiezen de mama’s een vers boeket bloemen. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van ALDI. Hoe ouder de mama, hoe gewilder de ruiker. Rozen blijken de favoriete bloemen.

Lees meer >>

 

30/03/2021

Distributiecentrum ALDI Turnhout een van de meest duurzame industriegebouwen ter wereld

Het uiterst duurzame distributiecentrum van ALDI in Turnhout behaalde officieel de hoogste BREEAM-certificatie ‘Outstanding’. Daarmee is ALDI Turnhout het op drie na meest duurzame industriegebouw ter wereld volgens de BREEAM International New Construction 2016 standaard.

Lees meer >>

 

26/03/2021

ALDI engageert zich voor meer waterefficiënte groenten en fruit

ALDI legt zijn leveranciers voortaan strengere regels op rond het watergebruik bij de teelt van groenten en fruit. Zo wil de discounter wereldwijd efficiënter omgaan met water. ALDI is de eerste discounter die dergelijke eisen oplegt aan zijn telers.

Lees meer >>

 

15/03/2021

Een coronajaar in de ALDI-winkelkar

Een jaar geleden kreeg de coronacrisis vaste voet aan de grond in België. Een bijzonder jaar, ook in de ALDI-winkels. In dit verband maakten we een infografiek op om terug te blikken op dit coronajaar... in de winkelkar van de ALDI-klant.

Lees meer >>

 

11/03/2021

ALDI schakelt in al zijn winkels over op 100% natuurlijke koelmiddelen


ALDI België gaat in zijn 440 winkels de koelinstallaties uitrusten met een natuurlijke CO₂-koeling. Op die manier dringt de discounter het gebruik van schadelijke synthetische koelmiddelen tot een minimum terug. Dit engagement kadert binnen de duurzaamheidspolitiek van ALDI waarbij het fors inzet op een klimaatvriendelijk winkelpark.

Lees meer >>

 

08/03/2021

ALDI engageert zich verder voor meer gelijkheid tussen man en vrouw

ALDI Nord, de overkoepelende groep waartoe ALDI België behoort, vindt dat er wereldwijd meer gelijkheid moet zijn tussen man en vrouw. Daarom heeft de groep de steunverklaring voor de Women’s Empowerment Principles (WEP) van de Verenigde Naties ondertekend.

Lees meer >>

 

15/01/2021

ALDI kiest Serviceplan als nieuw lead agency

ALDI gaat vanaf mei 2021 in zee met reclamebureau Serviceplan voor de realisatie van zijn marketingcampagnes.

Lees meer >>

 

Oudere berichten

2020

15/12/2020

ALDI opent 7 gloednieuwe winkels op eenzelfde dag

Met maar liefst zeven gelijktijdige winkelopeningen verspreid over het hele land, zorgt ALDI voor een unicum in de Belgische retail. Deze krachttoer zorgt ervoor dat het winkelpark van de discounter in één klap 9.000 m² nieuwe winkelruimte rijker is.

Lees meer >>

 

07/09/2020

Huggy Bear Challenge lanceert socialmediakanalen van ALDI

ALDI is voortaan te vinden op social media. De keten lanceert zijn Facebook- en Instagramkanaal met een Huggy Bear Challenge, genoemd naar de gekende kleine ALDI-koekjes in berenvorm. Met de opstart van sociale mediakanalen wil ALDI zijn klanten nog beter informeren en een jongere doelgroep aanspreken aan de hand van interactieve en inspirerende content.

Lees meer >>

 

25/08/2020

Meerkansenbrood van ALDI steunt kinderen in nood

ALDI gaat samen met zijn klanten de meest kwetsbare kinderen een hart onder de riem steken. Tussen 25 augustus en 3 oktober verkoopt de keten een meerkansenbrood dat speciaal ontwikkeld werd voor de liefdadigheidsactie. Per verkocht brood gaat er € 0,50 naar het Kinderarmoedefonds.

Lees meer >>

 

07/08/2020

ALDI waarborgt veiligheid van zijn klanten via automatische klantentelling in alle filialen

ALDI maakt werk van een automatische klantentelling in al zijn 450 winkels. Op basis van een groen of rood licht zal de klant al dan niet toegang krijgen tot de winkel. Zo waakt ALDI over het maximaal aantal klanten in het filiaal en garandeert de keten dat klanten in alle veiligheid boodschappen doen. Tegen september zal iedere winkel uitgerust zijn met dit innovatief systeem.

Lees meer >>

 

23/07/2020

ALDI reikt zijn leveranciers de hand om CO₂-uitstoot te verminderen

ALDI Nord publiceert zijn derde duurzaamheidsrapport waarin de vorderingen van de retailgroep inzake duurzaamheid, klimaat en milieu bekendgemaakt worden. Daarbij aansluitend is de groep toegetreden tot het Science Based Targets Initiative (SBTI), dat op een wetenschappelijke manier concrete klimaatdoelstellingen definieert. De leveranciers van ALDI worden via dit programma gevraagd zich mee te engageren. Zo wil de keten in nauwere samenwerking met zijn leveranciers zijn CO₂-uitstoot verder reduceren.

Lees meer >>

 

29/06/2020

ALDI introduceert duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’

ALDI heeft een nieuw duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. De klant zal aan de hand van het logo op een duidelijke en uniforme manier kunnen ontdekken welke inspanningen de keten doet inzake duurzaamheid.

Lees meer >>

 

29/05/2020

ALDI biedt 100% Belgisch vers vlees aan

ALDI start vanaf 2 juni met de nationale uitrol van vers vlees. Per week zullen een 15-tal winkels verspreid over het land overgaan tot het aanbieden van 100% Belgisch vers vlees. Tegen midden oktober moet de uitrol voltooid zijn.

Lees meer >>

 

18/05/2020

ALDI focust met ‘Hoeveel was ’t?’-campagne op lage prijs voor goed gevulde winkelkar

Het belang van een goed gevulde winkelkar voor een lage prijs is tijdens de coronacrisis fors gegroeid. Klanten kunnen bij ALDI terecht voor een complete én goedkope kar. De keten focust met zijn nieuwe campagne “Hoeveel was ’t?” op het recent gewijzigde consumentengedrag. De campagne loopt tot eind juni.

Lees meer >>

 

27/03/2020

Supermarkten schenken 460.000 maaltijden aan mensen in nood

De Belgische supermarkten schenken vandaag 233 ton of omgerekend 460.000 maaltijden aan onder andere de Voedselbanken. Het is een initiatief van alle Belgische supermarkten die daarmee willen aantonen dat ze ook in deze dagen mensen in nood willen helpen.

Lees meer >>

 

28/02/2020

ALDI bespaart tientallen ton plastic afval door het aanbieden van losse groenten en fruit

ALDI zal vanaf 2 maart extra soorten groenten en fruit los aanbieden aan zijn klanten in België en Luxemburg. De keten vermijdt hiermee tientallen ton plastic. De ALDI-klant kan voortaan zelf bepalen hoeveel appelen of stronkjes witloof hij wil.

Lees meer >>

 

30/01/2020

ALDI schenkt samen met zijn klanten € 50.000 aan de Belgische Voedselbanken

De verkoop van wenskaarten in de ALDI-filialen ten voordele van de Voedselbanken was een groot succes. De liefdadigheidsactie bracht in totaal liefst € 50.000 op. De opbrengst hiervan wordt integraal geschonken aan de Voedselbanken in de vorm van 10.000 bereide maaltijden. Bovendien zal de keten zijn engagement verder versterken door voedseloverschotten in te vriezen.

Lees meer >>

2019

29/11/2019

Bekroonde ALDI-folder krijgt grondige facelift

De ALDI-folder werd gisteravond bekroond tijdens de verkiezing ‘Folder van het Jaar’ in de categorie ‘Supermarkten’. Het is voor het tweede jaar op rij dat ALDI deze mooie erkenning van de consument krijgt. Begin 2020 krijgen deze consumenten bovendien een gerestylede versie van de folder in de bus. De hernieuwde folder is compacter, telt meer pagina’s en biedt meer leescomfort.

Lees meer >>

 

26/09/2019

ALDI wint een bronzen Effie Award voor beste reclamecampagne

ALDI en zijn reclamebureau The Backroom (TBR) werden gisteravond tijdens de uitreiking van de Effie Awards bekroond voor de reclamecampagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’ Een straffe campagne die de kwaliteit van de ALDI-producten onderstreept.

Lees meer >>

 

13/09/2019

ALDI lanceert grote verzamelactie rond emoji’s

ALDI België lanceert vanaf 16 september een verzamelactie voor zijn klanten. Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant een gratis emoji. In totaal zijn er 24 poppetjes te verzamelen in een speciaal verzamelalbum. ALDI ontwikkelde ook een emoji-app met virtuele emoji’s en spelletjes. Deze campagne is een primeur voor ALDI.

Lees meer >>

 

19/06/2019

ALDI is n° 1 Fairtrade-retailer van België

Geen enkele supermarktketen droeg in 2018 meer bij aan eerlijke handel dan ALDI. Dankzij de verkoop van verschillende Fairtrade-producten was ALDI goed voor een Fairtrade-premie van € 450.000. Dat geld wordt bovenop de aankoopprijs van het product aan de producenten in het Zuiden gestort en zorgt voor extra kansen.

Lees meer >>

 

07/05/2019

Prijzen bij ALDI België stijgen niet

ALDI België heeft geen enkele intentie, op korte noch lange termijn, om de prijzen van zijn producten op te trekken.

Lees meer >>

 

01/03/2019

ALDI Turnhout wint award ‘Logistics Building of the Year’

Het gloednieuwe en uiterst duurzame distributiecentrum van ALDI in Turnhout is door de logistieke sector verkozen tot ‘Logistics Building of the Year 2019’.

Lees meer >>

 

25/02/2019

ALDI organiseert grootse blinde smaaktest

Dit voorjaar organiseert ALDI een grootse blinde smaaktest. Iedereen is van harte welkom om zelf te komen proeven en te ontdekken dat de ALDI-producten even goed scoren als de A-merken.

Lees meer >>

 

20/02/2019

Wim Voet nieuwe CEO van ALDI België

Wim Voet wordt de nieuwe CEO van ALDI België. Hij volgt Hendrik Van de Walle op die recent werd benoemd tot lid van de raad van bestuur van de ondernemingsgroep.

Lees meer >>

 

12/02/2019

ALDI en Recupel zamelen oude lampen in

ALDI sluit een verregaande samenwerking met Recupel. Voortaan kunnen alle klanten hun afgedankte lampen achterlaten in alle 450 ALDI-winkels. Dat is een primeur, want geen enkele andere supermarkt in België heeft Recupelmeubels in ál zijn winkels. Daardoor stijgt het aantal inzamelpunten van Recupel in één klap met maar liefst 25%. ALDI toont hiermee nogmaals aan dat het bijdraagt aan een duurzame toekomst.

Lees meer >>

 

11/02/2019

Raad van bestuur van ALDI Nord wordt internationaler

De huidige CEO van ALDI België, Hendrik Van de Walle, wordt lid van de raad van bestuur van de ondernemingsgroep.

Lees meer >>

Contact

Dieter Snoeck

Manager Communication

media@aldi.be

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Datumselectie *

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.
div>

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch