Op deze pagina vindt u de meeste recente persberichten van ALDI België terug, alsook het bijhorende beeldmateriaal.
Hebt u een persvraag voor ons, hebt u als journalist meer info of beeldmateriaal nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
15/01/2021
ALDI kiest Serviceplan als nieuw lead agency
ALDI gaat vanaf mei 2021 in zee met reclamebureau Serviceplan voor de realisatie van zijn marketingcampagnes.
15/12/2020
ALDI opent 7 gloednieuwe winkels op eenzelfde dag
Met maar liefst zeven gelijktijdige winkelopeningen verspreid over het hele land, zorgt ALDI voor een unicum in de Belgische retail. Deze krachttoer zorgt ervoor dat het winkelpark van de discounter in één klap 9.000 m² nieuwe winkelruimte rijker is.
07/09/2020
Huggy Bear Challenge lanceert socialmediakanalen van ALDI
ALDI is voortaan te vinden op social media. De keten lanceert zijn Facebook- en Instagramkanaal met een Huggy Bear Challenge, genoemd naar de gekende kleine ALDI-koekjes in berenvorm. Met de opstart van sociale mediakanalen wil ALDI zijn klanten nog beter informeren en een jongere doelgroep aanspreken aan de hand van interactieve en inspirerende content.
25/08/2020
Meerkansenbrood van ALDI steunt kinderen in nood
ALDI gaat samen met zijn klanten de meest kwetsbare kinderen een hart onder de riem steken. Tussen 25 augustus en 3 oktober verkoopt de keten een meerkansenbrood dat speciaal ontwikkeld werd voor de liefdadigheidsactie. Per verkocht brood gaat er € 0,50 naar het Kinderarmoedefonds.
07/08/2020
ALDI waarborgt veiligheid van zijn klanten via automatische klantentelling in alle filialen
ALDI maakt werk van een automatische klantentelling in al zijn 450 winkels. Op basis van een groen of rood licht zal de klant al dan niet toegang krijgen tot de winkel. Zo waakt ALDI over het maximaal aantal klanten in het filiaal en garandeert de keten dat klanten in alle veiligheid boodschappen doen. Tegen september zal iedere winkel uitgerust zijn met dit innovatief systeem.
23/07/2020
ALDI reikt zijn leveranciers de hand om CO₂-uitstoot te verminderen
ALDI Nord publiceert zijn derde duurzaamheidsrapport waarin de vorderingen van de retailgroep inzake duurzaamheid, klimaat en milieu bekendgemaakt worden. Daarbij aansluitend is de groep toegetreden tot het Science Based Targets Initiative (SBTI), dat op een wetenschappelijke manier concrete klimaatdoelstellingen definieert. De leveranciers van ALDI worden via dit programma gevraagd zich mee te engageren. Zo wil de keten in nauwere samenwerking met zijn leveranciers zijn CO₂-uitstoot verder reduceren.
29/06/2020
ALDI introduceert duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’
ALDI heeft een nieuw duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. De klant zal aan de hand van het logo op een duidelijke en uniforme manier kunnen ontdekken welke inspanningen de keten doet inzake duurzaamheid.
29/05/2020
ALDI biedt 100% Belgisch vers vlees aan
ALDI start vanaf 2 juni met de nationale uitrol van vers vlees. Per week zullen een 15-tal winkels verspreid over het land overgaan tot het aanbieden van 100% Belgisch vers vlees. Tegen midden oktober moet de uitrol voltooid zijn.
18/05/2020
ALDI focust met ‘Hoeveel was ’t?’-campagne op lage prijs voor goed gevulde winkelkar
Het belang van een goed gevulde winkelkar voor een lage prijs is tijdens de coronacrisis fors gegroeid. Klanten kunnen bij ALDI terecht voor een complete én goedkope kar. De keten focust met zijn nieuwe campagne “Hoeveel was ’t?” op het recent gewijzigde consumentengedrag. De campagne loopt tot eind juni.
27/03/2020
Supermarkten schenken 460.000 maaltijden aan mensen in nood
De Belgische supermarkten schenken vandaag 233 ton of omgerekend 460.000 maaltijden aan onder andere de Voedselbanken. Het is een initiatief van alle Belgische supermarkten die daarmee willen aantonen dat ze ook in deze dagen mensen in nood willen helpen.
28/02/2020
ALDI bespaart tientallen ton plastic afval door het aanbieden van losse groenten en fruit
ALDI zal vanaf 2 maart extra soorten groenten en fruit los aanbieden aan zijn klanten in België en Luxemburg. De keten vermijdt hiermee tientallen ton plastic. De ALDI-klant kan voortaan zelf bepalen hoeveel appelen of stronkjes witloof hij wil.
30/01/2020
ALDI schenkt samen met zijn klanten € 50.000 aan de Belgische Voedselbanken
De verkoop van wenskaarten in de ALDI-filialen ten voordele van de Voedselbanken was een groot succes. De liefdadigheidsactie bracht in totaal liefst € 50.000 op. De opbrengst hiervan wordt integraal geschonken aan de Voedselbanken in de vorm van 10.000 bereide maaltijden. Bovendien zal de keten zijn engagement verder versterken door voedseloverschotten in te vriezen.
29/11/2019
Bekroonde ALDI-folder krijgt grondige facelift
De ALDI-folder werd gisteravond bekroond tijdens de verkiezing ‘Folder van het Jaar’ in de categorie ‘Supermarkten’. Het is voor het tweede jaar op rij dat ALDI deze mooie erkenning van de consument krijgt. Begin 2020 krijgen deze consumenten bovendien een gerestylede versie van de folder in de bus. De hernieuwde folder is compacter, telt meer pagina’s en biedt meer leescomfort.
13/09/2019
ALDI lanceert grote verzamelactie rond emoji’s
ALDI België lanceert vanaf 16 september een verzamelactie voor zijn klanten. Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant een gratis emoji. In totaal zijn er 24 poppetjes te verzamelen in een speciaal verzamelalbum. ALDI ontwikkelde ook een emoji-app met virtuele emoji’s en spelletjes. Deze campagne is een primeur voor ALDI.
19/06/2019
ALDI is n° 1 Fairtrade-retailer van België
Geen enkele supermarktketen droeg in 2018 meer bij aan eerlijke handel dan ALDI. Dankzij de verkoop van verschillende Fairtrade-producten was ALDI goed voor een Fairtrade-premie van € 450.000. Dat geld wordt bovenop de aankoopprijs van het product aan de producenten in het Zuiden gestort en zorgt voor extra kansen.
Lees meer >>
07/05/2019
Prijzen bij ALDI België stijgen niet
ALDI België heeft geen enkele intentie, op korte noch lange termijn, om de prijzen van zijn producten op te trekken.
01/03/2019
ALDI Turnhout wint award ‘Logistics Building of the Year’
Het gloednieuwe en uiterst duurzame distributiecentrum van ALDI in Turnhout is door de logistieke sector verkozen tot ‘Logistics Building of the Year 2019’.
25/02/2019
ALDI organiseert grootse blinde smaaktest
Dit voorjaar organiseert ALDI een grootse blinde smaaktest. Iedereen is van harte welkom om zelf te komen proeven en te ontdekken dat de ALDI-producten even goed scoren als de A-merken.
20/02/2019
Wim Voet nieuwe CEO van ALDI België
Wim Voet wordt de nieuwe CEO van ALDI België. Hij volgt Hendrik Van de Walle op die recent werd benoemd tot lid van de raad van bestuur van de ondernemingsgroep.
12/02/2019
ALDI en Recupel zamelen oude lampen in
ALDI sluit een verregaande samenwerking met Recupel. Voortaan kunnen alle klanten hun afgedankte lampen achterlaten in alle 450 ALDI-winkels. Dat is een primeur, want geen enkele andere supermarkt in België heeft Recupelmeubels in ál zijn winkels. Daardoor stijgt het aantal inzamelpunten van Recupel in één klap met maar liefst 25%. ALDI toont hiermee nogmaals aan dat het bijdraagt aan een duurzame toekomst.
11/02/2019
Raad van bestuur van ALDI Nord wordt internationaler
De huidige CEO van ALDI België, Hendrik Van de Walle, wordt lid van de raad van bestuur van de ondernemingsgroep.
Contact
Van lokale kruidenierswinkel tot internationaal concern. Lees meer over het unieke succesverhaal van ALDI.
MeerEr wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres
Bevestiging telefoonnummer
Bevestiging emailadres en telefoonnummer