1. Pers
  2. ALDI wint een bronzen Effie Award voor beste reclamecampagne

ALDI wint een bronzen Effie Award voor beste reclamecampagne

26/09/2019

Erpe-Mere, 26 september 2019 – ALDI en zijn reclamebureau The Backroom (TBR) werden gisteravond tijdens de uitreiking van de Effie Awards bekroond voor de reclamecampagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’ Een straffe campagne die de kwaliteit van de ALDI-producten onderstreept.


De Effie Awards zijn dé belangrijkste reclameprijzen in België. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont reclamecampagnes die echt ‘werken’. De winnaars zijn stuk voor stuk campagnes die hun effectiviteit en impact hebben  bewezen.

ALDI/TBR ontving een Bronze Effie Award met de campagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper.’

In die reclamecampagne bewijst ALDI via blinde smaaktests dat de ALDI-huismerken minstens even goed zijn als de bekendere A-merken. De ALDI-producten zijn alleen goedkoper.

Sprekende resultaten

De campagne liep van eind 2017 tot begin 2019. De campagne evolueerde van een eenvoudig beeld met 2 kokers (merk X vs. merk Y) naar tv-spotjes en affiches waar de consument centraal stond. De klap op de vuurpijl was de ‘Proef-het-zelftour’, waarbij ALDI het land doortrok en voorbijgangers de kans gaf om zelf een vergelijkende smaaktest te doen. Dit verhoogde nog de credibiliteit van de campagne en de betrokkenheid van de consument.

De reclamecampagne leverde duidelijke resultaten op. Uit een onafhankelijk kwantitatief onderzoek blijkt dat meer klanten (+9%) ALDI gaan associëren met ‘goede kwaliteit’.

ALDI, focus op kwaliteit

Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI, verklaart het succes van de campagne door zijn éénduidigheid: ‘We blijven bij ALDI steeds op dezelfde nagel kloppen: de kwaliteit van onze producten. We maakten die claim geloofwaardig door consumenten zelf de tests te laten doen. En we lieten onze campagne evolueren: eerst puur wetenschappelijk, later ook met inbreng van consument over heel België.’

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch