1. Pers
  2. ALDI wint Effie Award met eindejaarsheld ‘Willie Witloof’

ALDI wint Effie Award met eindejaarsheld ‘Willie Witloof’

07/10/2022

7 oktober 2022 – ALDI mocht gisterenavond een bronzen Effie Award in ontvangst nemen. De discounter viel in de prijzen dankzij ‘Willie Witloof’, de centrale held van ALDI’s eindejaarscampagne. Sinds vorig jaar maakt de sympathieke groente zijn opwachting. Het is de tweede keer in amper drie jaar tijd dat een campagne van ALDI bekroond wordt met een Effie Award.

willy

De Effie Awards zijn dé toonaangevende reclameprijzen in België. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont jaarlijks de reclamecampagnes die het meeste hun effectiviteit en impact hebben bewezen op het vlak van strategie, creatie en resultaten.

ALDI mocht nu ook een bronzen Effie Award in de wacht slepen met zijn Willie Witloof-eindejaarscampagne. Deze campagne werd ontwikkeld in samenwerking met lead agency Serviceplan, ondersteund door De Machine, Divide, Pivott, Publicis, BOA, Mediaplus en Plan.Net. Willie Witloof werd daarbij zowel online als offline tot leven gebracht doorheen de verschillende kanalen van ALDI en in externe media.

Het is de tweede Effie voor ALDI nadat de campagne ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper’ in 2019 een bronzen Effie Award won.

Helpende hand voor de consument

Willie Witloof was de nieuwe centrale held van ALDI’s opvallende eindejaarscampagne in 2021. Het personage zette het kwaliteitsvolle en betaalbare eindejaarsassortiment van de discounter in de verf en was de helpende hand voor de consument tijdens de feestdagen. Niet toevallig werd gekozen voor witloof, een Belgische groente die het traditioneel goed doet tijdens de feestdagen.

Willie Witloof was een schot in de roos. Het witlooffiguurtje zorgde voor een herkenbare en vooral onderscheidende eindejaarscampagne voor consumenten. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat ALDI’s eindejaarscampagne van 2021 merkbaar hogere resultaten behaalde op het vlak van waardering van de klant, onderscheidend vermogen en herinnering aan de campagne dan de eindejaarscampagne van 2020.

“We zijn heel fier op deze Effie”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI. “De resultaten tonen aan dat onze marketingcampagne ervoor gezorgd heeft dat Belgische consumenten tijdens het eindejaar makkelijker hun weg vonden naar ALDI. Willie Witloof is dan ook de perfecte verpersoonlijking van waar ALDI voor staat tijdens de feestperiode: een heerlijk en betaalbaar eindejaar.”

 

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch