Waarschuwing Valse waardebonnen, wedstrijden of enquêtes
  1. Pers
  2. ALDI bespaart tientallen ton plastic afval door het aanbieden van losse groenten en fruit

ALDI bespaart tientallen ton plastic afval door het aanbieden van losse groenten en fruit

28/02/2020

Erpe-Mere, 28 februari 2020 - ALDI zal vanaf 2 maart extra soorten groenten en fruit los aanbieden aan zijn klanten in België en Luxemburg. De keten vermijdt hiermee tientallen ton plastic. De ALDI-klant kan voortaan zelf bepalen hoeveel appelen of stronkjes witloof hij wil.

Uien, wortelen, aubergines, courgettes, (aard)appelen, bananen, citroenen, witloof,… Het is maar een greep uit de verschillende soorten groenten en fruit die klanten vanaf volgende week bij ALDI stuk voor stuk vers zullen kunnen aankopen. Dit aanbod komt naast de reeds los aangeboden producten zoals bloemkolen, avocado’s en meloenen.

Het aanbieden van losse groenten en fruit bevordert het duurzaamheidsengagement van ALDI waarbij de strijd tegen verpakkingsafval al jaren een belangrijke pijler is. “Met deze aanpassing vermijden we op jaarlijkse basis minstens tientallen ton plastic verpakkingen. Alweer een stap in de goede richting”, zegt Stefaan De Schepper, manager Corporate Responsibility bij ALDI. “De klant zal een beroep kunnen doen op de gratis aangeboden FSC-gecertificeerde papieren zakjes om de losse groenten en fruit netjes in op te bergen.”

Vers, vers, vers

De klant zal voortaan zelf kunnen bepalen hoeveel stukken of kilogram hij van een bepaald product wenst aan te kopen. “Er zijn steeds meer gezinnen die uit minder personen samengesteld zijn en dus passen wij ons aan”, zegt Kilian De Geyter, category manager Fruit & Vegetables bij ALDI. “Navraag bij onze klanten leerde ons dat los verpakte groenten en fruit het antwoord is op dit fenomeen. Door ze zelf hun hoeveelheden te laten bepalen, kunnen we een nog betere service aanbieden.”

Kwalitatief hoogstaande en verse groenten en fruit aanbieden aan de klanten tegen een lage prijs is en blijft het streefdoel. “We hebben ons bij elk artikel kritisch de vraag gesteld of een plastic verpakking nog nodig was”, gaat De Geyter verder. “Hierbij is de houdbaarheid en versheid van het product van cruciaal belang voor ons. Enkel als we dat konden garanderen, werd de keuze gemaakt om de groenten en fruit los aan te bieden.”   

Waken over kwaliteit

Over de kwaliteit en versheid van de producten bij ALDI wordt streng gewaakt. “Bij het los aanbieden is het zelfs nog belangrijker”, gaat De Geyter verder. “We houden dagelijks ons assortiment tegen het licht en nemen zelf de proef op de som. Duurzame langetermijnrelaties met onze leveranciers zorgen ervoor dat ze perfect kunnen beantwoorden aan onze kwaliteitsverwachtingen.”

“Nog vóór de groenten en fruit in onze magazijnen terechtkomen, worden ze onderworpen aan extra controles van onafhankelijke bureaus. Ook in onze winkels, houden onze medewerkers meermaals per dag verscontroles. Geen inspanning is te veel voor om kwaliteit te garanderen van het land tot bij de klant,” besluit De Geyter.

Bijhorend beeldmateriaal vindt u hier: https://we.tl/t-VHGFRGOemG

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Datumselectie *

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.