1. Pers
  2. ALDI introduceert duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’

ALDI introduceert duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’

29/06/2020

Erpe-Mere, 29 juni 2020 – ALDI heeft een nieuw duurzaamheidslogo ‘Vandaag voor morgen’. De klant zal aan de hand van het logo op een duidelijke en uniforme manier kunnen ontdekken welke inspanningen de keten doet inzake duurzaamheid.

De laatste jaren heeft ALDI heel wat inspanningen geleverd op vlak van duurzaamheid. Zo werd het nieuw distributiecentrum in Turnhout uitgeroepen tot meest duurzame industriegebouw in België en werden er reeds 55.832 zonnepanelen geïnstalleerd. Die zijn goed voor een jaarlijkse energieopbrengst van 14.057 MWh of gelijk aan het stroomverbruik van zo’n 3.500 gezinnen. In de winkel worden uitsluitend 100% duurzame bloemen en planten aangeboden en de keten levert een unieke inkijk in zijn toeleveringsketen vers vlees dankzij de ‘ALDI Transparency Code’ (ATC).

Consumenten hechten meer dan ooit een groot belang aan duurzaam winkelen. De keten is zich bewust van zijn maatschappelijke rol en neemt zijn verantwoordelijkheid om te investeren in onze toekomst. “Bij ALDI nemen we talrijke initiatieven en vinden we het belangrijk dat de klant weet welke inspanningen wij leveren om ons steentje bij te dragen”, zegt Stefaan De Schepper, Corporate Responsibility Manager bij ALDI.

15 ton minder verpakkingen per maand

Alle inspanningen die ALDI vandaag levert, leiden tot een betere wereld van morgen. Dit vormt de rode draad van het logo. Het gebruik van het logo wordt telkens gekoppeld aan een thema of een product dat bij ALDI verkocht wordt. Zo zal de klant weten welke inspanning de keten precies levert.

ALDI beperkt zich niet tot een logo en heeft meerdere concrete doelstellingen vooropgesteld. “We hebben onder meer de ambitie om onze CO₂-uitstoot met 40% te verminderen tegen 2021”, vervolgt De Schepper. Om dit te bereiken zet de keten onder meer in op klimaatvriendelijke winkels met zonnepanelen op de daken, energie-efficiënte ledverlichting, natuurlijke CO₂-koeling en warmte- en regenwaterrecuperatie.

Ook inzake verpakkingen wil ALDI nog grotere stappen zetten. Tegen eind 2025 wil de hard discounter 10% aan verpakkingen uitsparen. Sinds begin maart biedt de keten verse losse groenten en fruit en dat bespaart maandelijks reeds zo’n 15 ton aan verpakkingen.

“We zijn op de goede weg”, zegt De Schepper. “Aan de hand van het logo zal de klant onze vorderingen nu beter kunnen volgen.”

Via deze webpagina vinden klanten alle info over het logo ‘Vandaag voor morgen’, samen met de duurzaamheidsdoelstellingen die ALDI zich stelt.

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Datumselectie *

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.