1. Pers
  2. ALDI lanceert grote verzamelactie rond emoji’s

ALDI lanceert grote verzamelactie rond emoji’s

13/09/2019

Erpe-Mere, 13 september 2019 – ALDI België lanceert vanaf 16 september een verzamelactie voor zijn klanten. Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant een gratis emoji. In totaal zijn er 24 poppetjes te verzamelen in een speciaal verzamelalbum. ALDI ontwikkelde ook een emoji-app met virtuele emoji’s en spelletjes. Deze campagne is een primeur voor ALDI.

emoji-spooky

De emoji’s strijken neer in de 450 Belgische ALDI-winkels. Vanaf 16 september tot en met 26 oktober kunnen klanten 6 weken lang emoji’s verzamelen.

Per aankoopschijf van 15 euro krijgt de klant 1 fysieke emoji (met zuignapje) overhandigd aan de kassa. In totaal kunnen ze 24 verschillende emoji’s verzamelen waarvan 1 met glow-in-the-dark-effect, 1 met glittereffect en 22 gewone emoji’s.

De emoji’s kunnen verzameld worden in een fysiek verzamelalbum, dat klanten kunnen kopen voor € 1,99. In dat album zitten ook 2 gezelschapsspelletjes.

App

Bovendien is er ook een app beschikbaar voor het verzamelen van virtuele emoji. Die kunnen onze klanten verzamelen door het scannen van vloerstickers en speciale etiketten in de winkel. 8 van die digitale emoji kunnen via AR (augmented reality) tot leven gebracht worden.

De ALDI emoji app kan gratis gedownload worden in de App Store of Google Play Store en bevat ook nog twee spelletjes. Zo kan je met een virtuele emoji de uitdaging aangaan om producten op een kassaband te ontwijken en zoveel mogelijk punten te scoren.

Mijlpaal voor ALDI

emoji-app

Het is de eerste keer dat ALDI een dergelijke verzamelactie organiseert. Isabel Henderick, Managing Director ALDI MARCOM, legt uit waarom de discounter dit doet: ‘We zochten een manier om onze klanten te bedanken voor hun loyaliteit aan ALDI. Een verzamelactie met emoji’s past perfect in dit plaatje. Emoji’s zijn geliefd door jong en oud. Ze brengen een lach op je gezicht en drukken soms beter dan woorden uit hoe je je voelt.’

Om alle emoji-fans te bereiken, wordt de campagne ondersteund met onder meer een reclamespot op tv en affiches in bushokjes.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen
Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.