1. Pers
  2. ALDI-folder voortaan te lezen via melkbrik

ALDI-folder voortaan te lezen via melkbrik

18/08/2022

Erpe-Mere, 18 augustus 2022 – De ALDI-folder zal voortaan digitaal raadpleegbaar zijn via een QR-code op de melkbrikken van het ALDI-huismerk Milsa. Op die manier wil de discounter de toegankelijkheid tot de digitale reclamefolder vergroten als alternatief voor de papieren folder. ALDI is de eerste Belgische retailer die zijn productverpakkingen inzet voor dit doel.

Discounter ALDI innoveert met de melkbrikken van zijn huismerk Milsa. Een QR-code op de zijkant van het brik volle, halfvolle en magere melk leidt de consument rechtstreeks naar de digitale versie van de welbekende ALDI-folder.

Deze innovatie kan de definitieve doorbraak betekenen voor de digitale folder. Hoewel die al jaren bestaat, vindt slechts een minderheid van de Belgen de weg naar de digitale folder. “Momenteel strandt het bereik van onze digitale folder op ca. 10% van het bereik van onze papieren folder”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI België. “Het potentieel is echter groot. Zodra consumenten de weg vinden naar de online folder, wordt die gemiddeld 3 à 4 minuten doorbladerd per sessie. Dat is flink boven de benchmark .”

Uit marktonderzoek blijkt dat de Belg digitale folders maar moeilijk toegankelijk vindt. “Door een QR-code te integreren op onze melkbrikken, die onmiddellijk doorlinkt naar onze online folder, willen we die drempel verlagen en consumenten stimuleren de folder meer digitaal te lezen”, vervolgt Henderick.

Folder binnen handbereik

ALDI koos niet toevallig voor melkbrikken. Melk is op verschillende momenten van de dag onmisbaar: ontbijt, koffiepauze, vieruurtje van de kinderen, tijdens het koken … Bovendien is ALDI een absolute referentie voor melk. Bijna 1 op de 4 liter melk* die in België verkocht wordt, komt uit een ALDI-winkel. Met een QR-code op de Milsa-melkbrik heeft de consument de ALDI-folder steeds binnen handbereik.

Want de Belgische consument en zijn reclamefolder: het blijft a match made in heaven. Voor meer dan 7 op de 10 Belgen is de reclamefolder een vaste wekelijkse afspraak. Prijzen vergelijken (49%), opsnorren van promoties (44%) en de wekelijkse boodschappen inplannen (35%) zijn de belangrijkste redenen om een reclamefolder te doorbladeren. Reclamefolders bieden kortom een hulpmiddel om de koopkracht te beschermen, blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau iVOX in opdracht van ALDI.

Uitdagingen

Volgens ALDI heeft de reclamefolder wel degelijk een toekomst. “Reclamefolders zijn nog steeds het belangrijkste communicatiekanaal met de consument”, zegt Henderick. “We merken dat onze klanten het beschouwen als een geliefde wekelijkse afspraak. Dat vertaalt zich voor ALDI in de titel Beste Folder van het Jaar, nu al drie jaar op rij.”

Al staat de papieren reclamefolder voor grote uitdagingen. De kosten voor zowel drukwerk, gemeentetaksen als bedeling zijn de laatste jaren fors toegenomen. “Als discounter is het niet meer dan normaal dat we constant nadenken over manieren om de kosten te drukken en zo lage prijzen te garanderen voor onze klanten”, zegt Henderick.

Testfase

ALDI is de eerste retailer in België die zo zijn productverpakkingen betrekt in een poging om de consument te leiden naar de digitale folder. “Wat de toekomst brengt, is ook voor ons nog onzeker”, besluit Henderick. “We geven dit project alle kansen en tijd om het nadien grondig te evalueren”. Momenteel blijft de papieren ALDI-folder wel degelijk bestaan.

 

**This calculation is based on data reported by NielsenIQ through its Retail Measurement Service for the Milk category for the 12- month period ending July 17th, 2022 for the Belgium total retail market (Copyright © 2022, NielsenIQ)

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch