1. Pers
  2. 05/01/2022

ALDI zet 2022 in met nieuwe slogan ‘ALDI, altijd slim’

Erpe-Mere, 5 januari 2022 – ALDI zet het nieuwe jaar in met een gloednieuwe slogan: ‘ALDI, altijd slim’. Eenvoudig winkelen staat hierbij centraal. Zo onderstreept ALDI zijn unieke positie in de Belgische retailsector.

Met een frisse look wil ALDI zijn klanten duiden waarom het slim is om bij ALDI boodschappen te doen. Want slim zijn zit in veel dingen: eenvoudig en snel winkelen, een volle maar betaalbare kar, winkelen zonder keuzestress, etc. Daarom luidt de nieuwe slogan voortaan: ‘ALDI, altijd slim’. De slogan overkoepelt de boodschappen die ALDI in het verleden verteld heeft en zorgt voor een onderscheidende factor in de Belgische retail.

De discounter is niet over één nacht ijs gegaan en heeft grondig onderzoek gevoerd. “Met onze nieuwe baseline willen we duidelijk maken dat het altijd slim is om bij ALDI te winkelen”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI. “Wanneer de consument denkt aan slim winkelen komen een reeks eigenschappen naar de boven waar ALDI een antwoord op biedt, zoals lage prijzen, vertrouwen in de kwaliteit, sterke promoties, snel shoppen en eenvoud.”

‘ALDI, altijd slim’ komt in de plaats van ‘Hoge kwaliteit, lage prijs’, maar dit principe blijft aanwezig. Wie bij ALDI winkelt, ging sowieso al voor producten van hoge kwaliteit aan een lage prijs. Want dat is slim!

Slimme eenvoud

Als uitvinder van de discount hecht ALDI een groot belang aan slimme eenvoud. Dit vertaalt zich niet alleen doorheen de eenvoud in zijn gehele keten, maar ook in eenvoudig winkelen voor iedereen.

“De eenvoud die we brengen en de voordelen die we hieruit halen vertalen zich in lage prijzen voor de klant”, vervolgt Henderick. “We focussen steeds op efficiëntie waar de klant baat bij heeft. Het is dus belangrijk om te vertellen waarom we welke keuzes maken. Zo komen consumenten de voordelen te weten die ze halen door bij ons te winkelen en overtuigen we ze dat het slim shoppen is.”

Eenvoudig winkelen vertaalt zich bij ALDI in een breed, maar geen diep, assortiment voor de klant aan een lage prijs. Met zijn 1.600 referenties in het vast assortiment ligt de keuzestress bij de inkopers van ALDI. “Wij maken uit vele productmogelijkheden steeds de beste keuze voor onze klanten”, zegt Henderick. “Zo verzekeren we de hoogste kwaliteit aan een betaalbare prijs in elke productcategorie en verliest de klant geen tijd tijdens het winkelen.”

Visuele identiteit

Ook de visuele identiteit van ALDI wordt in een nieuw jasje gestoken. Via  de typische ALDI-kleuren en blauw-witte balkjes, maakt ALDI z’n merk herkenbaar en uniform.

Voor de restyling werkt ALDI samen met zijn partner Serviceplan. De nieuwe stijl straalt eenvoud uit en zal gebruikt worden in alle kanalen: van de welgekende en bekroonde folder over online bannering en socialmediakanalen tot spotjes op radio en tv. Alle uitingen zullen vanaf deze week in lijn liggen met de nieuwe merkidentiteit.

Persbericht

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch