1. Pers
  2. Van 160 naar 55: ALDI vereenvoudigt aantal huismerken fors

Van 160 naar 55: ALDI vereenvoudigt aantal huismerken fors

25/09/2023

Erpe-Mere, 25 september 2023 – ALDI reduceert de komende jaren zijn aantal huismerknamen fors. De 160 huismerken in België, zowel voor food als non-food, worden vereenvoudigd en gegroepeerd tot 55. Het aantal producten in het ALDI-aanbod blijft ongewijzigd.

Zeg niet langer Pasta Mare voor pasta van ALDI, Pirato voor chips of Excellence voor het eindejaarsaanbod van de discounter. Cucina Nobile, Sun Snacks en Gourmet Finest Cuisine nemen de fakkel over, samen met een aantal andere merken.

Uniformiteit en kostenefficiëntie

ALDI staat al meer dan 40 jaar gekend om zijn kwalitatieve huismerken die vaak de helft goedkoper zijn dan A-merken. 90% van het aanbod van de discounter bestaat uit huismerken. Sinds de opstoot van inflatie zijn huismerken een vaste waarde in de winkelkar van de consument om het boodschappenbudget onder controle te houden. Een trend die zich tot op vandaag doorzet.

In totaal telt ALDI 160  huismerken in de Belgische winkels. “Als discounter is het onze taak om het winkelen voor onze klant zo eenvoudig mogelijk te maken”, zegt Emmeline Stevens, Brand Manager bij ALDI België. “Door het aantal huismerken en productverpakkingen te vereenvoudigen, creëren we uniformiteit in onze winkels en meer duidelijkheid en eenvoud voor de klant: één merk voor een hele categorie aan producten.”

Bovendien zal deze operatie ertoe leiden dat ALDI op een meer kostenefficiënte manier kan werken. “Op die manier kunnen we onze belofte aan de klant waarmaken. Namelijk, huismerken aanbieden van hoge kwaliteit aan lage prijs,” vervolgt Stevens.

Twee scenario’s

Om het aantal huismerken in België te reduceren van 160 naar 55, volgt ALDI twee pistes. Ofwel wordt een huismerknaam behouden maar krijgt de verpakking een nieuw en frisser design. Dat is bijvoorbeeld het geval voor Trader Joe’s, waaronder o.a. het aanbod noten en koekjes valt of voor de wasproducten van Tandil.

Ofwel verandert zowel de naam als de verpakking. “Het beste voorbeeld vind je terug bij onze eindejaarproducten”, duidt Stevens. “Jarenlang stond ALDI gekend

voor zijn Excellence-aanbod. Vanaf deze maand ligt ons eindejaaraanbod onder het huismerk Gourmet Finest Cuisine in de winkel. En ook de verpakking wijzigt. Van donkerblauw naar klassevol en feestelijk zwart met goud.”

Aanbod ongewijzigd

Het vereenvoudigen van het aantal huismerken, wil niet zeggen dat ALDI minder producten in zijn assortiment zal hebben. “Ik wil onze klanten hierin geruststellen,” benadrukt Stevens. “In veel gevallen bundelen we verschillende merken onder één merk. Zo zullen de Italiaanse producten niet langer opgedeeld zijn meerdere huismerken maar komen ze allemaal samen onder Cucina Nobile.”

Deze grootschalige operatie zal meerdere jaren in beslag nemen. In tussentijd worden klanten regelmatig geïnformeerd via de ALDI-folder, de website, de nieuwsbrief, in de winkel en op de productverpakking zelf.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.