1. Pers
  2. ALDI en UNICEF bundelen de krachten in strijd tegen kinderarmoede

ALDI en UNICEF bundelen de krachten in strijd tegen kinderarmoede

Erpe-Mere, 27 augustus 2021 – Met de start van het nieuwe schooljaar in zicht, wil ALDI de meest kwetsbare kinderen ondersteunen. Tussen 30 augustus en 11 september vormen de snoeptomaatjes bij ALDI het voorwerp van een nieuwe liefdadigheidsactie. Per verkocht zakje snoeptomaatjes schenkt ALDI zelf € 0,50 aan UNICEF.

Volgende week gaan de schoolpoorten alweer open en trekken meer dan een miljoen kinderen naar de klas. In België groeit maar liefst 1 op de 5 kinderen op in armoede. Dit heeft ook een impact op de toegang tot gezonde voeding en de ontwikkelingskansen van het kind. ALDI wil hier samen met zijn klanten iets aan doen via een nationale liefdadigheidsactie.

Snoeptomaatjes als bewuste keuze

Gedurende twee weken kunnen klanten met de aankoop van snoeptomaatjes kinderen in armoede ondersteunen. “Per verkocht zakje snoeptomaatjes wordt er door ALDI zelf € 0,50 geschonken aan UNICEF”, zegt Ruth Broekaert, Manager Corporate Responsibility bij ALDI. “Op die manier willen we kinderen in nood ondersteunen en een bijdrage leveren in de strijd tegen de kinderarmoede.” De prijs van een zakje snoeptomaatjes (€ 2,75) blijft ongewijzigd.

ALDI heeft bewust gekozen voor snoeptomaatjes als voorwerp voor deze actie. Nu de schoolpoorten heropenen, vormen snoeptomaatjes de ideale en gezonde snack tijdens de speeltijd of lunchpauze. Een snack die ALDI graag in de boekentas van ieder kind ziet verdwijnen.

1 op de 5 kinderen in België groeit op in armoede

Kinderen die in kwetsbare situaties opgroeien, worden niet enkel met financiële moeilijkheden geconfronteerd maar kampen vaak ook  met sociale uitsluiting en verhoogde gezondheidsproblemen. Al op jonge leeftijd wordt hun leven sterk beïnvloed. UNICEF mobiliseert zich zodat die kinderen alsnog de nodige kansen krijgen om zich ten volle te ontplooien.

“Kinderarmoede blijft een trieste realiteit in België”, zegt Dirk Jacxsens, algemeen directeur van UNICEF België. “1 kind op 5 in ons land en 1 kind op 3 in de wereld groeit op in armoede. De huidige gezondheidscrisis  wordt zo ook een kinderrechtencrisis. De armoede neemt toe, de ongelijkheden worden groter.“

“Armoede raakt het recht van kinderen op onderwijs, maar ook hun recht op overleven, gezondheid, huisvesting en het recht om te spelen”, vervolgt Jacxsens. “Ook de geestelijke gezondheid van kinderen wordt niet gespaard en ontneemt kinderen – naast een gelukkige kindertijd - ook hun ontwikkelingspotentieel.  Met de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) voor ogen, willen we de kinderarmoede tegen 2030 minstens gehalveerd zien.”

UNICEF zet zich zowel nationaal als internationaal in om kinderarmoede terug te dringen via concrete beleidsmaatregelen en door middel van talrijke ontwikkelingsprogramma’s en -projecten. “Door onze krachten te bundelen, kunnen we werkelijk een verschil maken in de strijd tegen kinderarmoede.  We zijn dan ook bijzonder verheugd over de steun van ALDI en zijn klanten”, besluit Jacxsens.

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Datumselectie *

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.
div>

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.