Onze prijzenkast

ALDI krijgt ook tal van awards! Hier krijg je een zicht in onze prijzenkast.

Willie Witloof sleept Effie Award in de wacht
effie

Vorig jaar zag Willie Witloof het levenslicht. Hij werd de held van onze eindejaarscampagne. En met succes! Dankzij Willie mochten we een bronzen Effie-award in ontvangst nemen.

De Effie-awards zijn dé toonaangevende reclameprijzen in België. De jury bestaat uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers. Zij belonen jaarlijks de belangrijkste reclamecampagnes die het meeste hun effectiviteit en impact hebben bewezen op het vlak van strategie, creatie en resultaten. 

Voor ALDI is het de tweede Effie Award nadat we met de campagne uit 2019 ‘ALDI-producten zijn even goed als A-merken. Alleen goedkoper’ een bronzen Effie Award wonnen.

Bedankt aan iedereen die Willie Witloof mee tot een succes maakte! 

Folder van het Jaar 2018, 2019, & 2021

De Belg houdt van frieten, biefstuk en z’n ALDI-folder. Je kan uiteraard voor alle drie bij ons terecht en eentje ervan werd drie jaar op rij bekroond!

In 2018, 2019 én 2021 kreeg onze folder de felbegeerde publieksprijs ‘Folder van het Jaar’ in de categorie supermarkten. In 2020 kon de verkiezing niet doorgaan vanwege de coronapandemie, en dat wil zeggen dat onze klanten drie jaar op rij massaal op onze folder gestemd hebben. Want in deze jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door BD myShopi, is het de consument die op zijn of haar favoriete folder stemt. En daar zijn we bijzonder trots op. Want het bewijst dat onze klanten nog steeds, elke week opnieuw, uitkijken naar het moment waarop de vertrouwde ALDI-folder in de brievenbus valt.

In 2021 was het dubbel feest bij ALDI, want toen kregen we ook de prijs voor ‘Beste Folder van het Jaar’ van de vakjury! Een primeur voor ALDI en een mooie erkenning van professionals uit de sector.

Deze bekroningen zijn het resultaat van de goede samenwerking tussen ons marketingteam, onze afdeling ‘Category Management’, ons creatief bureau BOA en alle andere ALDI-collega’s.

Bronzen Effie Award – 2019

’ALDI-producten zijn even goed als A-merken’! Met dit straffe statement en een even straffe reclamecampagne sleepten we, samen met ons reclamebureau The Back Room (TBR) en ons media-agentschap Blue, een bronzen Effie Award in de wacht.

Waarom is dat bijzonder? Omdat de Effie Awards dé belangrijkste reclameprijzen in België zijn. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont reclamecampagnes die écht ‘werken’. De winnaars zijn stuk voor stuk campagnes die hun effectiviteit en impact hebben bewezen.

Wat hebben we precies gedaan? Via blinde smaaktesten hebben we bewezen dat de ALDI-huismerken minstens even goed zijn als de bekendere A-merken, alleen goedkoper. Dankzij de ‘Proef-het-zelftour’ kregen consumenten de kans om zelf een vergelijkende smaaktest te doen en de kwaliteit van onze producten vast te stellen.

Logistics Building of the Year - 2019

Wist je dat een industriegebouw duurzaam kan zijn? En dat het meest duurzame industriegebouw in België door ALDI gebouwd is?

In januari 2019 opende ons distributiecentrum in Turnhout haar deuren. Het doel? Het bouwen van een gezonde werkplek, een gebouw met een minimale impact op de omgeving en de natuur, en een distributiecentrum dat verstandig omspringt met natuurlijke hulpbronnen. Omdat duurzaam ondernemen belangrijk én mogelijk is.

Missie geslaagd, want het distributiecentrum kreeg het BREEAM Outstanding-certificaat. Dat is het hoogste niveau binnen het onafhankelijke internationale BREEAM-certificatiesysteem dat de duurzaamheid van gebouwen meet. Dit certificaat bevestigt dat ons distributiecentrum in Turnhout het meest duurzame gebouw van België is.

Bovendien werd het distributiecentrum ook nog eens verkozen tot ‘Logistics Building of the Year 2019’ door de logistieke sector. Deze award wordt uitgereikt door TransportMedia en beloont de onderneming met een uitzonderlijk logistiek gebouw. Een vakjury beoordeelt de gebouwen op basis van verschillende criteria zoals milieuprestaties, geschiktheid volgens de logistieke noden, bijdrage tot een verhoogde veiligheid en welzijn op het werk.

Zilveren AMMA-award - 2019

Ons DNA in een notendop? Kwaliteit, voor een lage prijs. Om dat in een ijzersterke mediastrategie te gieten, ging ons marketingteam in zee met het creatief agentschap TBR en het media-agentschap Blue.

Het resultaat? Een reeks succesvolle campagnes met onze kwaliteit in de hoofdrol. En een zilveren AMMA-award in de categorie ‘Best Media Strategy’! Is dat am(m)azing? Jazeker, want de AMMA-awards zijn een jaarlijkse wedstrijd georganiseerd door de United Media Agencies (UMA) dat alle media-agentschappen in België vertegenwoordigt.

De campagne in vogelvlucht? We hebben via blinde smaaktesten bewezen dat onze ALDI-merken even goed zijn als de bekendere A-merken, alleen goedkoper. De consument kon zelf de proef op de som nemen dankzij onze ‘Proef-het-zelftour’. Om de boodschap over onze ‘bewezen kwaliteit’ kracht bij te zetten, hebben we die uitgespeeld via verschillende mediakanalen.

Benieuwd welke producten we in onze prijzenkast hebben? Ontdek hier onze Kanjers #vandenaldi

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch