De Belg houdt van frieten, biefstuk en z’n ALDI-folder. Je kan uiteraard voor alle drie bij ons terecht en eentje ervan werd reeds twee maal bekroond!
In 2019 én 2018 kreeg onze folder de felbegeerde titel ‘Folder van het Jaar’ in de categorie supermarkten. En daar zijn we bijzonder trots op. Want in de jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door BD myShopi, is het de consument die op zijn of haar favoriete folder stemt. Onze klanten hebben dus, twee jaar op rij, massaal op onze folder gestemd.
Een heel mooie erkenning en bovendien ook het bewijs dat onze klanten nog steeds, elke week opnieuw, uitkijken naar het moment waarop de vertrouwde ALDI-folder in de brievenbus valt.
Deze dubbele bekroning is het resultaat van de goede samenwerking tussen ons marketingteam, onze afdeling ‘Category Management’, ons creatief bureau BOA en alle andere ALDI-medewerkers.
’ALDI-producten zijn even goed als A-merken’! Met dit straffe statement en een even straffe reclamecampagne sleepten we, samen met ons reclamebureau The Back Room (TBR) en ons media-agentschap Blue, een bronzen Effie Award in de wacht.
Waarom is dat bijzonder? Omdat de Effie Awards dé belangrijkste reclameprijzen in België zijn. De jury, bestaande uit adverteerders, reclameagentschappen, academici en marktonderzoekers, beloont reclamecampagnes die écht ‘werken’. De winnaars zijn stuk voor stuk campagnes die hun effectiviteit en impact hebben bewezen.
Wat hebben we precies gedaan? Via blinde smaaktesten hebben we bewezen dat de ALDI-huismerken minstens even goed zijn als de bekendere A-merken, alleen goedkoper. Dankzij de ‘Proef-het-zelftour’ kregen consumenten de kans om zelf een vergelijkende smaaktest te doen en de kwaliteit van onze producten vast te stellen.
Wist je dat een industriegebouw duurzaam kan zijn? En dat het meest duurzame industriegebouw in België door ALDI gebouwd is?
In januari 2019 opende ons distributiecentrum in Turnhout haar deuren. Het doel? Het bouwen van een gezonde werkplek, een gebouw met een minimale impact op de omgeving en de natuur, en een distributiecentrum dat verstandig omspringt met natuurlijke hulpbronnen. Omdat duurzaam ondernemen belangrijk én mogelijk is.
Missie geslaagd, want het distributiecentrum kreeg het BREEAM Outstanding-certificaat. Dat is het hoogste niveau binnen het onafhankelijke internationale BREEAM-certificatiesysteem dat de duurzaamheid van gebouwen meet. Dit certificaat bevestigt dat ons distributiecentrum in Turnhout het meest duurzame gebouw van België is.
Bovendien werd het distributiecentrum ook nog eens verkozen tot ‘Logistics Building of the Year 2019’ door de logistieke sector. Deze award wordt uitgereikt door TransportMedia en beloont de onderneming met een uitzonderlijk logistiek gebouw. Een vakjury beoordeelt de gebouwen op basis van verschillende criteria zoals milieuprestaties, geschiktheid volgens de logistieke noden, bijdrage tot een verhoogde veiligheid en welzijn op het werk.
Ons DNA in een notendop? Kwaliteit, voor een lage prijs. Om dat in een ijzersterke mediastrategie te gieten, ging ons marketingteam in zee met het creatief agentschap TBR en het media-agentschap Blue.
Het resultaat? Een reeks succesvolle campagnes met onze kwaliteit in de hoofdrol. En een zilveren AMMA-award in de categorie ‘Best Media Strategy’! Is dat am(m)azing? Jazeker, want de AMMA-awards zijn een jaarlijkse wedstrijd georganiseerd door de United Media Agencies (UMA) dat alle media-agentschappen in België vertegenwoordigt.
De campagne in vogelvlucht? We hebben via blinde smaaktesten bewezen dat onze ALDI-merken even goed zijn als de bekendere A-merken, alleen goedkoper. De consument kon zelf de proef op de som nemen dankzij onze ‘Proef-het-zelftour’. Om de boodschap over onze ‘bewezen kwaliteit’ kracht bij te zetten, hebben we die uitgespeeld via verschillende mediakanalen.
Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.
Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.
Herinnering geactiveerd!
Herinneringsbevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.
Bevestiging emailadres
Bevestiging telefoonnummer
Bevestiging emailadres en telefoonnummer