Klant betaalt met smartphone – Met de kaart en contactloos betalen bij ALDI België
  1. Startpagina
  2. Informatie
  3. Betalingsmogelijkheden

Betalingsmogelijkheden

Je kan in alle ALDI-winkels zowel cash als elektronisch betalen.

Betaalkaarten

Wij aanvaarden volgende betaalkaarten:

Betaalkaarten – Betalingsmogelijkheden bij ALDI België

Maaltijdcheques en ecocheques

Wij aanvaarden elektronische maaltijdcheques en zowel elektronische als papieren ecocheques van Edenred, Monizze en Pluxee. Betalen via ecocheques is enkel mogelijk bij artikelen waarop deze geldig zijn zoals de wet voorziet.

Elektronische maaltijdcheques - Betalingsmogelijkheden bij ALDI

Contactloos betalen

Bovendien kan je in al onze winkels ook contactloos met een V-Pay/Maestro betaalkaart, een VISA/MasterCard kredietkaart met NFC-technologie (Near Field Communication) of met Apple Pay betalen.

NFC en Apple Pay - Betaalmogelijkheden bij ALDI

Een vereiste voor contactloze betalingen is dat je V-Pay/Maestro betaalkaart of je VISA/MasterCard kredietkaart de NFC-technologie ondersteunt of dat je over een voor NFC geschikte smartphone of een NFC-sticker met de betreffende app beschikt of dat je Apple Pay op jouw toestel geïnstalleerd hebt. Voor mobiele betalingen met een smartphone heb je een zogenaamde "wallet-app" met geïntegreerde virtuele V-Pay/Maestro betaalkaart, VISA/MasterCard kredietkaart of Apple Pay nodig.

Contactloos betalen schema - Betalingsmogelijkheden bij ALDI

Contactloos betalen in de ALDI winkels is veilig, snel en gemakkelijk: je hoeft enkel de voor NFC geschikte betaalkaart of kredietkaart of de voor NFC geschikte smartphone of de NFC-sticker met betreffende app boven het scherm van de terminal te houden. In enkele seconden is het betalingsproces op een veilige wijze afgerond. Bij een bedrag tot 25 € hoeft zelfs geen PIN-code ingevoerd of een handtekening geplaatst te worden.

Mocht je nog vragen hebben, helpen we je graag verder.

We verheugen ons op je bezoek.

Jouw ALDI-team

 

Contactloos betalen, hoe werkt dat?

Om het betalingsproces te starten, moet je gewoon de betreffende betaalkaart of smartphone op ongeveer 1 cm afstand boven het scherm van de betaalterminal houden.

Is een verificatie (PIN / handtekening) nodig?

Bij een aankoopbedrag vanaf 25 € moet de PIN-code aan de betaalterminal ingegeven of het bewijsstuk ondertekend worden; bij een bedrag onder 25 € hoeft dit allemaal niet. Afhankelijk van de wallet-app kan de klant het invoeren van een PIN-code of de ondertekening ook voor betalingen onder 25 € activeren. Hiervoor neem je best contact op met je app-beheerder.

Wat heb ik nodig om contactloos te kunnen betalen?


Je hebt ofwel een voor NFC geschikte smartphone met wallet-app of een contactloze betaalkaart met een door ALDI aanvaarde betalingsprocedure nodig.

Controleer of je betaalkaart voorzien is van een NFC-logo en door ALDI aanvaard wordt, dan wel of je smartphone geschikt is voor NFC-toepassingen. Indien dit niet het geval is, kan je bij je kaartuitgever of mobiele telefoonprovider navragen welke mogelijkheden je hebt om contactloos te betalen.

Wat is een NFC-sticker?

Een NFC-sticker kan gebruikt worden als je smartphone niet geschikt is voor NFC-toepassingen. De relevante gegevens om betalingen uit te voeren, worden dan niet op de smartphone maar op de NFC-sticker opgeslagen; in die zin kan de NFC-sticker vergeleken worden met een betaalkaart, waar de gegevens op de magnetische strook en de chip opgeslagen zijn. De sticker kan eenvoudig op de achterzijde van de smartphone gekleefd worden.

In vergelijking met een NFC-chip in een smartphone is het zendvermogen van NFC stickers wel beduidend lager, waardoor bij een contactloze betaling de sticker dichtbij het beeldscherm van de door ALDI gebruikte EFT-terminal gehouden moet worden. Omdat de NFC-ontvanger van de EFT-terminal zich aan de rechter beeldschermrand bevindt, moet erop gelet worden dat de NFC-sticker bij een contactloze betaling correct gepositioneerd wordt.

Je moet er ook op letten dat er tussen de NFC-sticker en de EFT-terminal geen beschermhuls zit omdat hierdoor de transmissie gestoord of beïnvloed zou kunnen worden. Voor meer informatie kan je best contact opnemen met je app-beheerder.

Wat betekent NFC?

NFC betekent "Near Field Communication" en is een internationale standaard om data over een korte afstand veilig tussen twee eindapparaten zonder rechtstreekse kabelverbinding uit te wisselen.

Welke smartphones worden ondersteund?

Mobiel betalen werkt momenteel enkel bij smartphones die over een actueel Android besturingssysteem en een ingebouwde NFC-chip beschikken. Bovendien heb je ook een wallet-app nodig. Informeer bij jouw mobiele telefoonprovider of je smartphone NFC reeds ondersteunt of welke mogelijkheden je hebt om contactloze betalingen uit te voeren. De betaaloplossing "Apple Pay" werd door Apple nog niet in België geactiveerd; bijgevolg werkt een contactloze betaling met een Apple iPhone tot nog toe enkel via een NFC-sticker die op de achterzijde van de Apple iPhone gekleefd is.

Windows Phone- en BlackBerry-gebruikers kunnen enkel met een NFC-sticker van de mobiele telefoonmaatschappij contactloos betalen. Een wallet-app wordt door hen nog niet aangeboden. Het tegoed wordt via het internet en de homepagina van de mobiele telefoonprovider beheerd.

Welke contactloze betaalkaarten worden door ALDI aanvaard?

Naast de betaling met smartphone aanvaardt ALDI ook de beschikbare contactloze betaalkaarten Maestro (paypass) en V-PAY (payWave). Girorekeningkaarten en het daarmee samenhangende "girogo" betalingsproces worden niet ondersteund.

Hoe veilig is contactloos betalen?

Bij het contactloos betalen worden dezelfde hoge veiligheidsfuncties toegepast als bij betalingen met de gekende chipkaarten. Daarvoor worden gevoelige betalingsgegevens bijvoorbeeld versleuteld op de SIM-kaart van de smartphone opgeslagen of worden er dynamische veiligheidscodes gehanteerd die slechts eenmaal gebruikt en dus niet gekopieerd kunnen worden. Voor meer gedetailleerde informatie kan u best contact opnemen met je app-beheerder.

Wat moet je doen bij verlies van je smartphone?

Bij verlies of diefstal van je smartphone moet je je SIM-kaart onmiddellijk laten blokkeren. Bovendien laat je bij je bank ook de betaalkaart die je voor mobiel betalen gebruikt, onmiddellijk blokkeren.

Betalen met Apple Pay?

Apple Pay is een veilige en snelle manier om in je ALDI te betalen met uw iPhone en AppleWatch. Zo kan je snel afrekenen met de toestellen die je altijd bij hebt.

Voor meer informatie over Apple Pay, het toevoegen van een betaal- of kredietkaart en een volledige lijst van toestellen die compatibel zijn, kan je hier terecht.

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

Bevestiging telefoonnummer

Bevestiging emailadres en telefoonnummer

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch