Veelgestelde vragen

  1. Startpagina
  2. Informatie
  3. Veelgestelde vragen

Winkels en openingsuren

Waar vind ik een ALDI winkel?

Raadpleeg onze winkelzoeker om de dichtsbijzijnde winkel terug te vinden. Je kan er de snelste route naar een winkel berekenen.

Wat zijn de openingsuren van de winkel?

Al onze winkels zijn geopend van maandag tot en met zaterdag en van 8.30u tot 19u, met uitzondering van feestdagen.

Raadpleeg onze winkelzoeker om de dichtsbijzijnde winkel terug te vinden. Je kan er de snelste route naar een winkel berekenen.

Hoe kan ik betalen bij ALDI?

Je kan zowel cash als elektronisch betalen. Wij aanvaarden verschillende betaalkaarten en elektronische maaltijdcheques. Bovendien kan je in al onze winkels ook contactloos betalen. Kijk voor alle details op de pagina betalingsmogelijkheden.

Kan ik bij ALDI waardebonnen winnen?

Neen, ALDI organiseert geen wedstrijden en enquêtes waarbij waardebonnen gewonnen kunnen worden. Wij raden je dan ook aan om niet deel te nemen aan dergelijke wedstrijden of enquêtes.

Werkt ALDI met gift cards?

Ja, klik hier om er alles over te lezen.

Wat zijn de voorwaarden bij kortingsbonnen van ALDI?

Lees hier de algemene voorwaarden bij kortingsbonnen die van toepassing zijn op iedere kortingsbon of voordeelbon uitgegeven door ALDI.

Over onze ALDI-aanbiedingen

Hoe kan ik een ALDI-aanbieding aankopen?

Je kan ALDI-aanbiedingen kopen in al onze ALDI winkels en dit vanaf de dag van aanbieding, zoals vermeld in onze folder en zolang de voorraad strekt.

Waar vind ik meer informatie over de ALDI-aanbiedingen?

Je vindt deze informatie in onze folder (deze wordt elke maandag huis-aan-huis bedeeld), via aldi.be, via de ALDI-app en via de ALDI-nieuwsbrief. De productspecificaties vind je ook terug op de verpakking.    

Wat kan ik doen wanneer een ALDI-aanbieding is uitverkocht?

Ondanks een zorgvuldige planning, die steunt op onze jarenlange ervaring en uitgebreide marktkennis, kan de werkelijke vraag naar een artikel jammer genoeg niet altijd exact voorspeld worden. Wij rekenen daarom op jouw begrip mochten wij een aanbieding bij jouw bezoek aan een ALDI winkel al na een heel korte tijd - soms zelfs reeds op de eerste verkoopdag - niet meer in voorraad hebben.

Elk succesvol artikel wordt mogelijk opnieuw verkocht en daarom raden wij je aan om onze wekelijkse folder in de gaten te houden of om regelmatig te kijken op onze website aldi.be ("Onze aanbiedingen"). Je kan je ook abonneren op de ALDI-nieuwsbrief.

Kan ik artikelen reserveren?

Je kan momenteel bij ALDI geen artikelen reserveren.

Assortiment

Vind ik alle artikelen in alle ALDI-winkels?

Wij opteren voor een voornamelijk nationaal en uniform assortiment. Omdat lokale gewoonten voor ons belangrijk zijn, vind je in bepaalde regio's lokale en regionale artikelen die enkel in die bepaalde regio's worden aangeboden.

Waar kan ik de productspecificaties terugvinden?

Op elk van onze productverpakkingen vind je een uitgebreide ingrediëntenlijst en een overzichtelijke voedingswijzer met alle nodige informatie. Voor onze ALDI-aanbiedingen vind je telkens een uitgebreide beschrijving op de verpakking of in de bijgeleverde handleiding.

Heeft u andere, meer specifieke, vragen over onze artikelen, contacteer onze klantendienst.

Hoe verzekert ALDI de kwaliteit van de producten?

Ons assortiment bestaat grotendeels uit eigen merken die wij zorgvuldig voor onze klanten selecteren en ontwikkelen. Wij formuleren duidelijke eisen en bepalen zo de ingrediënten, de samenstelling en de productie van onze artikelen. Wij gaan voor eerlijke, betrouwbare en langetermijnrelaties met leveranciers die onze visie op kwaliteit en verantwoordelijkheid delen. Wij leggen de afgesproken kwaliteitsnormen contractueel vast. en eisen, afhankelijk van de specifieke productcategorie, verschillende certificaten van onze leveranciers.

Elk artikel wordt aan strenge interne en externe kwaliteitstesten onderworpen. Onze levensmiddelen worden dagelijks door een intern smaakpanel beoordeeld. Ook externe testlabo's beoordelen frequent onze artikelen, zowel levensmiddelen als niet-levensmiddelen.

Waar vind ik informatie over allergenen in ALDI-artikelen?

Indien je allergisch bent aan bepaalde ingrediënten, raden wij jou aan altijd de verpakking van een artikel te lezen. Je vindt er telkens de volledige lijst van ingrediënten. Bij ALDI worden de allergenen in het vet aangeduid in de ingrediëntenlijst. Alle informatie m.b.t. allergenen kan u dus steeds terugvinden op het etiket.

Heb je andere, meer specifieke, vragen over allergenen, contacteer onze klantendienst.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de kwaliteit van een ALDI-artikel?

Kwaliteit is voor ALDI zeer belangrijk en de tevredenheid van onze klanten is waar we elke dag opnieuw naar streven.

Als je echter niet tevreden bent over een voedingsartikel, vragen we jou om dit terug te brengen naar de winkel zodat we het nodige kunnen doen bij onze leverancier. Je krijgt uiteraard het aankoopbedrag terug en het artikel wordt ter verdere controle in behandeling genomen.

Als je niet tevreden bent over een ALDI- aanbieding, kan je deze tot 60 dagen na aankoop, op vertoon van jouw aankoopbewijs, terugbrengen. Na deze 60 dagen geldt de garantieregeling.

Ik mis een artikel in het ALDI-assortiment.

Het assortiment in onze winkels wordt steeds afgestemd op de wensen en behoeften van onze klanten. Wij optimaliseren continu onze formule en waken erover dat er steeds nieuwe artikelen geïntroduceerd worden.

Wij opteren er voor om een evenwichtig maar beperkt assortiment aan te bieden dat permanent wordt bijgewerkt. Wij volgen de trends en overwegen zorgvuldig welke betrouwbare en kwalitatieve innovaties wij onze klanten willen aanbieden.

Info & contact

Hoe werkt de ALDI-app?

Via de ALDI-app vind je informatie over de ALDI-winkels, de ALDI-aanbiedingen en de ALDI-folder. Je kan je aankopen voorbereiden via "Mijn ALDI" en het boodschappenlijstje. De ALDI-app is momenteel beschikbaar voor iOS- en Android-toestellen.

Klik hier
voor meer informatie.

Hoe schrijf ik in/uit voor de ALDI-nieuwsbrief?

Inschrijven kan door hier te klikken en je e-mailadres in te vullen. Nadat je op 'Abonneren' klikt, ontvang je een e-mail met het verzoek om je inschrijving te bevestigen. Na deze bevestiging volgt dan de welkomstmail en is de inschrijving voltooid.

Wil je je uitschrijven voor de nieuwsbrief? Klik dan hier en geef je e-mailadres in. Klik vervolgens op "Uitschrijven". Indien gewenst kan je je op elk moment opnieuw inschrijven.

Waar kan ik recepten vinden?

Via onze website (Recepten) vind je al onze recepten met inspiratie voor elke gelegenheid. Wij streven er naar om recepten samen te stellen op basis van artikelen die je permanent of tijdelijk kan verkrijgen bij ALDI.

Hoe werkt de ALDI-aanbevelingsservice?

De ALDI-aanbevelingsservice is een gratis dienst van ons aan jou. Met onze aanbevelingsservice kan je interessante aanbiedingen met vrienden en familie via e-mail delen. De mogelijkheid om een boodschap toe te voegen geeft je aanbeveling een persoonlijke touch. De ontvanger krijgt een e-mail met een link naar het aanbevolen artikel.

Hoe werkt de ALDI-herinneringsservice?

De ALDI-herinneringsservice is een gratis dienst van ons aan jou. Met onze herinneringsservice kan je je op het gewenste tijdstip per e-mail en/of sms laten herinneren aan één of meer wekelijkse aanbiedingen. Zo mis je nooit meer de dag dat een door jou gewenst artikel in onze winkels verkocht wordt. Onze wekelijkse aanbiedingen zijn immers slechts tijdelijk en in beperkte aantallen verkrijgbaar.

Ik wil graag voor ALDI werken, hoe kan ik solliciteren?

Op onze jobsite vind je een overzicht van al onze vacatures en kan je online solliciteren.

Retour, terugbetaling & garantie

Mag ik een artikel terugbrengen indien het me niet bevalt?

Eén van onze ALDI-principes is "niet tevreden, geld terug". Artikelen uit het vaste assortiment kan je altijd en zonder vertoon van je kassaticket terugbrengen. Voor ALDI-aanbiedingen geldt dat je deze tot 60 dagen na aankoop kan terugbrengen naar de winkel, mits voorlegging van je kasticket en in de originele verpakking.

Ondergoed, zwemkledij, cadeaubonnen en herlaadkaarten worden niet omgeruild of terugbetaald.

Hoe breng ik een defect artikel terug voor herstelling/omruiling binnen de garantieperiode?

Volgens contractuele afspraken tussen ALDI en de fabrikant staat deze laatste in voor onder meer de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. De contactgegevens vindt u op de garantiekaart van het artikel terug. Lees ook onze garantieregeling.

Wat houdt de garantieregeling in bij ALDI?

De garantie bij ALDI voorziet minimaal in de wettelijke garantieregeling. In de meeste gevallen geniet je ook van een uitgebreide, commerciële garantie.

Volgens contractuele afspraken tussen ALDI en de fabrikant staat deze laatste in voor onder meer de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. Gelieve voor artikelen met garantie de garantiekaart en het kasticket te bewaren zodat je je indien nodig kan wenden tot de in de garantiekaart vermelde klantendienst. Indien een (gratis) herstelling of de vervanging van een artikel onmogelijk is of indien de kosten hiervoor buiten verhouding zijn, kan er beslist worden om de aankoopsom van het artikel volledig* of gedeeltelijk terug te betalen. Beschik je niet over geen garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Na vaststelling van een gebrek aan een toestel, mag je het toestel niet verder gebruiken. Indien aan deze voorwaarde niet voldaan wordt, vervalt het recht om van de garantie te genieten.

De garantie vervalt bij defecten ten gevolge van verkeerd gebruik of ondeskundige behandeling van het toestel, bij het niet in acht nemen van de veiligheidsvoorschriften, bij beschadiging door geweld en bij ingrepen die niet door de gemachtigde dienst-na-verkoop zijn uitgevoerd.

Dergelijke defecten die niet (of niet meer) door de garantie zijn gedekt of schade waardoor de garantie vervalt, kunnen hersteld worden tegen betaling. Hiervoor kan een bestek aangemaakt worden bij de dienst-na-verkoop. Indien de garantie vervalt door één van bovenstaande redenen, kan de dienst na verkoop een administratieve kost van max. € 49 aanrekenen om het door jou opgestuurde toestel in de toestand waarin het zich bevindt naar jou terug te sturen.

Bij klachten kan je ALDI contacteren via onze klantendienst. Je dient hierbij steeds in het bezit te zijn van je kasticket.

Wij raden je aan om een kopie te nemen van het originele kasticket. Na verloop van tijd vervaagt de inkt van het ticket waardoor deze onleesbaar wordt.

 

 

* 100% tot één jaar na aankoop, 75% tussen 12 en 18 maanden na aankoop en 50% vanaf de 19e maand na aankoop

Wat kan ik doen wanneer mijn artikel defect geraakt buiten de garantieperiode?

Wanneer je toestel buiten de garantie stuk gaat en je het wilt laten herstellen, kan je steeds terecht bij de klantendienst van de fabrikant. Je kan een bestek vragen en beslissen of je de herstelling al dan niet laat uitvoeren.

Je vindt de gegevens van de klantendienst van de fabrikant op de garantiekaart van je toestel. Beschik je niet over een garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Kan ik reserveonderdelen verkrijgen?

Indien je reserveonderdelen wenst te bestellen, kan je je wenden tot de klantendienst van de fabrikant. Je vindt de gegevens van deze klantendienst op de garantiekaart van je toestel. Beschik je niet over een garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst.

ALDI-gift cards

Waar kan ik de ALDI-gift card aankopen?

Je kan de ALDI-gift card aankopen in elke Belgische ALDI-winkel.

Kan ik het bedrag van de ALDI-gift card vrij kiezen of is dit een vast bedrag?

Je kan kiezen tussen een bedrag van € 10, € 20 of € 50.

Hoelang is de ALDI-gift card geldig?

De ALDI-gift card is geldig tot 3 jaar na aankoop.

Waar kan ik de ALDI-gift card gebruiken?

Je kan de ALDI-gift card gebruiken in elke Belgische ALDI-winkel.

Hoe kom ik mijn saldo te weten?

U kan het saldo van uw ALDI-gift card raadplegen via de saldochecker.

Moet ik de ALDI-gift card in één keer opgebruiken?

Neen, u kan de kaart gerust meerdere keren gebruiken tot het bedrag is opgebruikt.

Kan ik mijn ALDI-gift card ruilen voor cash of kan het resterende saldo op mijn ALDI-gift card cash uitbetaald worden?

Neen, het is niet mogelijk om het resterende saldo cash uit te betalen of de kaart voor cash in te ruilen.

Ik heb een ALDI-gift card gekregen en er staat geen saldo op, wat kan ik doen?

Contacteer onze klantendienst. Vergeet niet om het kaartnummer te vermelden zodat we het saldo correct kunnen nakijken.

Wat zijn de algemene voorwaarden voor de ALDI-gift card?

Die kan u hier terugvinden.

ALDI Baby Bag

Hoe schrijf ik me in?

Klik hier om je in te schrijven.

Hoe schrijf ik me uit?

Nadat je bent ingeschreven kan je je op ieder moment opnieuw uitschrijven via de link “Uitschrijven” die je terugvindt onderaan de ALDI Baby Bag-e-mails die je van ons ontvangt.

Wanneer kan ik me inschrijven?

Je kan je inschrijven vanaf het moment dat je in blijde verwachting bent van een kindje of een kindje hebt tot de leeftijd van een jaar oud.

Wat bij een adoptie?

Natuurlijk kunnen gezinnen met een adoptiebaby zich ook inschrijven vanaf het moment dat je je kindje verwelkomd hebt en dit tot de leeftijd van een jaar oud.

Kan ik me op elk moment uitschrijven?

Uitschrijven op de ALDI Baby Bag - nieuwsbrief kan op ieder moment door te klikken op de link onderaan de e-mails die je van ons ontvangt. Uitschrijven van de actie, doe je door je ALDI Baby Bag niet te komen afhalen. Al raden we dat natuurlijk niet aan.

Moet je voor de ALDI Baby Bag betalen?

Nee! De ALDI Baby Bag is helemaal gratis.

Ik had me uitgeschreven. Kan ik me opnieuw inschrijven?

Dat kan. Dezelfde inschrijvingsvoorwaarden gelden. Let wel dat er per kindje, één ALDI Baby Bag voorzien wordt. Klik hier om je opnieuw in te schrijven.

Hoe lang loopt het traject?

Vanaf 09/09/2019 kan je na inschrijving onmiddellijk je gratis ALDI Baby Bag afhalen in de ALDI-winkel die je hebt opgegeven tijdens de registratie. Let wel dat dit enkel kan vanaf de geboorte van je kindje. Vergeet ook zeker niet om de bon uit te knippen die je van ons via e-mail ontvangt! Want enkel na afgifte van uitgeknipte bon met daarop jouw unieke code, en op vertoon van het geboortekaartje, ontvang je de gratis ALDI Baby Bag.

Wat als ik geen geboortekaartje heb voorzien?

Heb je een ALDI Baby Bag aangevraagd maar geen geboortekaartje voorzien, dan volstaat het om je baby mee te nemen naar de winkel om je gratis ALDI Baby Bag te ontvangen.

Ik ben geen jonge mama, maar een jonge papa. Kan ik ook een ALDI Baby Bag aanvragen?

Natuurlijk! Alle jonge ouders die met hun uitgeknipte bon met unieke code en met hun geboortekaartje naar de winkel komen, krijgen van ons na afgifte van de bon en op vertoon van het kaartje een gratis ALDI Baby Bag. Let wel dat we één zak per kindje voorzien.

Ik ben geen ouder geworden, maar tante/nonkel/grootouder/meter/peter/…. Kan ik ook een ALDI Baby Bag aanvragen?

Helaas kunnen wij enkel persoonsgegevens verwerken van het kindje met toestemming van de wettelijke voogd. Er kan dus enkel een ALDI Baby Bag aangevraagd worden door de ouders of de wettelijke voogd van het kindje. Je kan uiteraard de gelukkige ouders informeren over de ALDI Baby Bag, zodat zij zich kunnen inschrijven en van onze babyartikelen kunnen genieten.

Wat bij een meerling?

Je kan één ALDI Baby Bag per kindje aanvragen. Bij een meerling volstaat het om slechts éénmaal te registreren voor de ALDI Baby Bag. Als je na de geboorte met uitgeknipte bon met unieke code naar jouw ALDI-winkel gaat en het geboortekaartje van de meerling toont, ontvang je per kindje een gratis ALDI Baby Bag.

Wat zit er precies in de ALDI Baby Bag?

De ALDI Baby Bag is een herbruikbare tas gevuld met handige babyspullen van ALDI. Wat er precies inzit, laten we je graag zelf ontdekken.

Waarom ontvang ik niet alle e-mails?

Sommige e-mailproviders gebruiken strenge spamfilters. Daardoor worden e-mails al eens tegengehouden en lijkt het alsof je niet al onze e-mails ontvangt. Controleer daarom steeds eerst even jouw spamfolder. Om te voorkomen dat onze e-mails daar terechtkomen, kan je ons toevoegen aan je adresboek of lijst met vertrouwde afzenders. Heb je de e-mails helemaal niet ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst.

Wat zijn de voorwaarden van deze actie?
  • Je bent in blijde verwachting van een kindje of je bent net trotse ouder geworden van een kind dat momenteel nog geen verjaardag gevierd heeft.
  • Je geeft je naam en voornaam door
  • Je geeft de geboortedatum van je kindje door, of de verwachte geboortedatum als je nog in blijde verwachting bent
  • Je selecteert een ALDI-winkel naar keuze waar je jouw gratis ALDI Baby Bag wil afhalen
  • Je knipt de bon met unieke code uit, die je van ons via e-mail ontvangt
  • Je geeft deze af in de door jou geselecteerde ALDI-winkel en toont je geboortekaartje
Waar kan ik de ALDI Baby Bag afhalen?

Na inschrijving en na de geboorte van je kindje kan je in de ALDI-winkel die je opgaf tijdens de registratie, jouw ALDI Baby Bag afhalen na afgifte van je uitgeknipte bon met unieke code en op vertoon van het geboortekaartje. Tijdens het inschrijven kan je de ALDI-winkel van jouw keuze selecteren.

Ben ik verplicht om mijn bon met unieke code en geboortekaartje achter te laten?

Als je bent ingeschreven, ontvang je van ons een e-mail met daarin een bon met unieke code. Deze dien je uit te knippen en af te geven aan een van de medewerkers in de door jou geselecteerde ALDI-winkel. Jouw bon met unieke code moet je dus achterlaten. Voor het geboortekaartje volstaat het dat je dit toont aan een van de medewerkers. Wij bekijken dit enkel om te valideren dat je effectief voldoet aan de voorwaarden om een ALDI Baby Bag te ontvangen. De persoonsgegevens in het geboortekaartje worden hierbij op geen enkele manier bewaard of geregistreerd. Vervolgens krijg je de ALDI Baby Bag gratis mee.

Ben ik verplicht om mijn bon met unieke code af te drukken?

Ja, want deze dien je uit te knippen en te overhandigen aan een van de medewerkers in de door jou opgegeven ALDI-winkel. Na afgifte van de uitgeknipte bon en op vertoon van je geboortekaartje, krijg je de gratis ALDI Baby Bag mee.

Een andere opmerking of het antwoord op je vraag niet gevonden?

Contacteer ons

Wij willen uiteraard graag dat je tevreden bent over je aankopen bij ALDI, de kwaliteit van onze artikelen en over je winkelervaring. Mocht dit een keer niet het geval zijn, dan vernemen wij dit graag rechtstreeks van jou via onze klantendienst. Wij nemen je klacht ernstig en wij doen het mogelijke om je klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen.

ALDI-nieuwsbrief

Meld je aan en mis geen enkele aanbieding.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen
Dag van herinnering
Twee dagen op voorhand
Éen dag op voorhand
Op de dag van de aanbieding
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.