Veelgestelde vragen

  1. Startpagina
  2. Informatie
  3. Veelgestelde vragen

Winkels en openingsuren

Waar vind ik een ALDI winkel?

Raadpleeg onze winkelzoeker om de dichtsbijzijnde winkel terug te vinden. Je kan er de snelste route naar een winkel berekenen.

Wat zijn de openingsuren van de winkel?

Al onze winkels zijn geopend van maandag tot en met zaterdag en van 8.30u tot 19u, met uitzondering van feestdagen.

Raadpleeg onze winkelzoeker om de dichtsbijzijnde winkel terug te vinden. Je kan er de snelste route naar een winkel berekenen.

Hoe kan ik betalen bij ALDI?

Je kan zowel cash als elektronisch betalen. Wij aanvaarden verschillende betaalkaarten en elektronische maaltijdcheques. Bovendien kan je in al onze winkels ook contactloos betalen. Kijk voor alle details op de pagina betalingsmogelijkheden.

Werkt ALDI met cadeaubonnen?

Momenteel kan je geen cadeaubonnen bij ons kopen.

Kan ik bij ALDI waardebonnen winnen?

Neen, ALDI organiseert geen wedstrijden en enquêtes waarbij waardebonnen gewonnen kunnen worden. Wij raden je dan ook aan om niet deel te nemen aan dergelijke wedstrijden of enquêtes.

Over onze ALDI-aanbiedingen

Hoe kan ik een ALDI-aanbieding aankopen?

Je kan ALDI-aanbiedingen kopen in al onze ALDI winkels en dit vanaf de dag van aanbieding, zoals vermeld in onze folder en zolang de voorraad strekt.

Waar vind ik meer informatie over de ALDI-aanbiedingen?

Je vindt deze informatie in onze folder (deze wordt elke maandag huis-aan-huis bedeeld), via aldi.be, via de ALDI-app en via de ALDI-nieuwsbrief. De productspecificaties vind je ook terug op de verpakking.    

Wat kan ik doen wanneer een ALDI-aanbieding is uitverkocht?

Ondanks een zorgvuldige planning, die steunt op onze jarenlange ervaring en uitgebreide marktkennis, kan de werkelijke vraag naar een artikel jammer genoeg niet altijd exact voorspeld worden. Wij rekenen daarom op jouw begrip mochten wij een aanbieding bij jouw bezoek aan een ALDI winkel al na een heel korte tijd - soms zelfs reeds op de eerste verkoopdag - niet meer in voorraad hebben.

Elk succesvol artikel wordt mogelijk opnieuw verkocht en daarom raden wij je aan om onze wekelijkse folder in de gaten te houden of om regelmatig te kijken op onze website aldi.be ("Onze aanbiedingen"). Je kan je ook abonneren op de ALDI-nieuwsbrief.

Kan ik artikelen reserveren?

Je kan momenteel bij ALDI geen artikelen reserveren.

Assortiment

Vind ik alle artikelen in alle ALDI-winkels?

Wij opteren voor een voornamelijk nationaal en uniform assortiment. Omdat lokale gewoonten voor ons belangrijk zijn, vind je in bepaalde regio's lokale en regionale artikelen die enkel in die bepaalde regio's worden aangeboden.

Waar kan ik de productspecificaties terugvinden?

Op elk van onze productverpakkingen vind je een uitgebreide ingrediëntenlijst en een overzichtelijke voedingswijzer met alle nodige informatie. Voor onze ALDI-aanbiedingen vind je telkens een uitgebreide beschrijving op de verpakking of in de bijgeleverde handleiding.

Heeft u andere, meer specifieke, vragen over onze artikelen, contacteer onze klantendienst.

Hoe verzekert ALDI de kwaliteit van de producten?

Ons assortiment bestaat grotendeels uit eigen merken die wij zorgvuldig voor onze klanten selecteren en ontwikkelen. Wij formuleren duidelijke eisen en bepalen zo de ingrediënten, de samenstelling en de productie van onze artikelen. Wij gaan voor eerlijke, betrouwbare en langetermijnrelaties met leveranciers die onze visie op kwaliteit en verantwoordelijkheid delen. Wij leggen de afgesproken kwaliteitsnormen contractueel vast. en eisen, afhankelijk van de specifieke productcategorie, verschillende certificaten van onze leveranciers.

Elk artikel wordt aan strenge interne en externe kwaliteitstesten onderworpen. Onze levensmiddelen worden dagelijks door een intern smaakpanel beoordeeld. Ook externe testlabo's beoordelen frequent onze artikelen, zowel levensmiddelen als niet-levensmiddelen.

Waar vind ik informatie over allergenen in ALDI-artikelen?

Indien je allergisch bent aan bepaalde ingrediënten, raden wij jou aan altijd de verpakking van een artikel te lezen. Je vindt er telkens de volledige lijst van ingrediënten. Bij ALDI worden de allergenen in het vet aangeduid in de ingrediëntenlijst. Alle informatie m.b.t. allergenen kan u dus steeds terugvinden op het etiket.

Heb je andere, meer specifieke, vragen over allergenen, contacteer onze klantendienst.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de kwaliteit van een ALDI-artikel?

Kwaliteit is voor ALDI zeer belangrijk en de tevredenheid van onze klanten is waar we elke dag opnieuw naar streven.

Als je echter niet tevreden bent over een voedingsartikel, vragen we jou om dit terug te brengen naar de winkel zodat we het nodige kunnen doen bij onze leverancier. Je krijgt uiteraard het aankoopbedrag terug en het artikel wordt ter verdere controle in behandeling genomen.

Als je niet tevreden bent over een ALDI- aanbieding, kan je deze tot 30 dagen na aankoop, op vertoon van jouw aankoopbewijs, terugbrengen. Na deze 30 dagen geldt de garantieregeling.

Ik mis een artikel in het ALDI-assortiment.

Het assortiment in onze winkels wordt steeds afgestemd op de wensen en behoeften van onze klanten. Wij optimaliseren continu onze formule en waken erover dat er steeds nieuwe artikelen geïntroduceerd worden.

Wij opteren er voor om een evenwichtig maar beperkt assortiment aan te bieden dat permanent wordt bijgewerkt. Wij volgen de trends en overwegen zorgvuldig welke betrouwbare en kwalitatieve innovaties wij onze klanten willen aanbieden.

Info & contact

Hoe werkt de ALDI-app?

Via de ALDI-app vind je informatie over de ALDI-winkels, de ALDI-aanbiedingen en de ALDI-folder. Je kan je aankopen voorbereiden via "Mijn ALDI" en het boodschappenlijstje. De ALDI-app is momenteel beschikbaar voor iOS- en Android-toestellen.

Klik hier
voor meer informatie.

Hoe schrijf ik in/uit voor de ALDI-nieuwsbrief?

Inschrijven kan door hier te klikken en je e-mailadres in te vullen. Nadat je op 'Abonneren' klikt, ontvang je een e-mail met het verzoek om je inschrijving te bevestigen. Na deze bevestiging volgt dan de welkomstmail en is de inschrijving voltooid.

Wil je je uitschrijven voor de nieuwsbrief? Klik dan hier en geef je e-mailadres in. Klik vervolgens op "Uitschrijven". Indien gewenst kan je je op elk moment opnieuw inschrijven.

Waar kan ik recepten vinden?

Via onze website (Recepten) vind je al onze recepten met inspiratie voor elke gelegenheid. Wij streven er naar om recepten samen te stellen op basis van artikelen die je permanent of tijdelijk kan verkrijgen bij ALDI.

Hoe werkt de ALDI-aanbevelingsservice?

De ALDI-aanbevelingsservice is een gratis dienst van ons aan jou. Met onze aanbevelingsservice kan je interessante aanbiedingen met vrienden en familie via e-mail delen. De mogelijkheid om een boodschap toe te voegen geeft je aanbeveling een persoonlijke touch. De ontvanger krijgt een e-mail met een link naar het aanbevolen artikel.

Hoe werkt de ALDI-herinneringsservice?

De ALDI-herinneringsservice is een gratis dienst van ons aan jou. Met onze herinneringsservice kan je je op het gewenste tijdstip per e-mail en/of sms laten herinneren aan één of meer wekelijkse aanbiedingen. Zo mis je nooit meer de dag dat een door jou gewenst artikel in onze winkels verkocht wordt. Onze wekelijkse aanbiedingen zijn immers slechts tijdelijk en in beperkte aantallen verkrijgbaar.

Ik wil graag voor ALDI werken, hoe kan ik solliciteren?

Op onze jobsite vind je een overzicht van al onze vacatures en kan je online solliciteren.

Retour, terugbetaling & garantie

Mag ik een artikel terugbrengen indien het me niet bevalt?

Eén van onze ALDI-principes is "niet tevreden, geld terug". Artikelen uit het vaste assortiment kan je altijd en zonder vertoon van je kassaticket terugbrengen. Voor ALDI-aanbiedingen geldt dat je deze tot 30 dagen na aankoop kan terugbrengen naar de winkel, mits voorlegging van je kasticket en in de originele verpakking.

Ondergoed en zwemkledij worden om hygiënische redenen niet omgeruild of terugbetaald.

Hoe breng ik een defect artikel terug voor herstelling/omruiling binnen de garantieperiode?

Volgens contractuele afspraken tussen ALDI en de fabrikant staat deze laatste in voor onder meer de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. De contactgegevens vindt u op de garantiekaart van het artikel terug. Lees ook onze garantieregeling.

Wat houdt de garantieregeling in bij ALDI?

De garantie bij ALDI voorziet minimaal in de wettelijke garantieregeling. In de meeste gevallen geniet je ook van een uitgebreide, commerciële garantie.

Volgens contractuele afspraken tussen ALDI en de fabrikant staat deze laatste in voor onder meer de (gratis) herstelling of vervanging van defecte toestellen. Gelieve voor artikelen met garantie de garantiekaart en het kasticket te bewaren zodat je je indien nodig kan wenden tot de in de garantiekaart vermelde klantendienst. Indien een (gratis) herstelling of de vervanging van een artikel onmogelijk is of indien de kosten hiervoor buiten verhouding zijn, kan er beslist worden om de aankoopsom van het artikel volledig* of gedeeltelijk terug te betalen. Beschik je niet over geen garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Na vaststelling van een gebrek aan een toestel, mag je het toestel niet verder gebruiken. Indien aan deze voorwaarde niet voldaan wordt, vervalt het recht om van de garantie te genieten.

De garantie vervalt bij defecten ten gevolge van verkeerd gebruik of ondeskundige behandeling van het toestel, bij het niet in acht nemen van de veiligheidsvoorschriften, bij beschadiging door geweld en bij ingrepen die niet door de gemachtigde dienst-na-verkoop zijn uitgevoerd.

Dergelijke defecten die niet (of niet meer) door de garantie zijn gedekt of schade waardoor de garantie vervalt, kunnen hersteld worden tegen betaling. Hiervoor kan een bestek aangemaakt worden bij de dienst-na-verkoop. Indien de garantie vervalt door één van bovenstaande redenen, kan de dienst na verkoop een administratieve kost van max. € 49 aanrekenen om het door jou opgestuurde toestel in de toestand waarin het zich bevindt naar jou terug te sturen.

Bij klachten kan je ALDI contacteren via onze klantendienst. Je dient hierbij steeds in het bezit te zijn van je kasticket.

Wij raden je aan om een kopie te nemen van het originele kasticket. Na verloop van tijd vervaagt de inkt van het ticket waardoor deze onleesbaar wordt.

 

 

* 100% tot één jaar na aankoop, 75% tussen 12 en 18 maanden na aankoop en 50% vanaf de 19e maand na aankoop

Wat kan ik doen wanneer mijn artikel defect geraakt buiten de garantieperiode?

Wanneer je toestel buiten de garantie stuk gaat en je het wilt laten herstellen, kan je steeds terecht bij de klantendienst van de fabrikant. Je kan een bestek vragen en beslissen of je de herstelling al dan niet laat uitvoeren.

Je vindt de gegevens van de klantendienst van de fabrikant op de garantiekaart van je toestel. Beschik je niet over een garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Kan ik reserveonderdelen verkrijgen?

Indien je reserveonderdelen wenst te bestellen, kan je je wenden tot de klantendienst van de fabrikant. Je vindt de gegevens van deze klantendienst op de garantiekaart van je toestel. Beschik je niet over een garantiekaart? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Een andere opmerking of het antwoord op je vraag niet gevonden?

Contacteer ons

Wij willen uiteraard graag dat je tevreden bent over je aankopen bij ALDI, de kwaliteit van onze artikelen en over je winkelervaring. Mocht dit een keer niet het geval zijn, dan vernemen wij dit graag rechtstreeks van jou via onze klantendienst. Wij nemen je klacht ernstig en wij doen het mogelijke om je klacht zo snel mogelijk in behandeling te nemen.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.