Algemene voorwaarden

1.    Inleiding

Deze Algemene voorwaarden voor het getrouwheidsprogramma van ALDI (hierna: “Algemene voorwaarden”) beschrijven de voorwaarden waaronder een klant van ALDI (hierna: “Klant” of “je”) kan deelnemen aan het getrouwheidsprogramma van ALDI (hierna: “Dienst”).

De Dienst wordt geleverd door ALDI Holding NV, handelend in eigen naam en in naam en voor rekening van de verbonden regionale vennootschappen, met maatschappelijke zetel te Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere in België, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer BE0456815659 (hierna “ALDI”). ALDI is gemachtigd om onderaannemers en/of andere ALDI-bedrijven (ALDI Einkauf SE & Co. oHG, hierna: “ALDI Einkauf”) in te schakelen om de Dienst te verlenen.

De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de Dienst in de winkels van ALDI in België.

2.    Getrouwheidsprogramma

De Dienst bestaat uit het aanbieden van gepersonaliseerde aanbiedingen, promoties en kansen om deel te nemen aan prijsvragen van ALDI en geselecteerde samenwerkingspartners. Het gebruik van de Dienst heeft als doel ervoor te zorgen dat elke Klant zowel algemene aanbiedingen ontvangt als gepersonaliseerde aanbiedingen die interessant zijn voor de desbetreffende Klant. Relevante inhoud wordt bepaald op basis van het aankoop- en gebruiksgedrag met betrekking tot de producten en diensten van de ALDI-bedrijven, zoals hieronder beschreven.

3.    Deelnamevoorwaarden

Om de Dienst te gebruiken, moet je ten minste 18 jaar oud zijn. De Dienst kan alleen worden gebruikt door consumenten zoals gedefinieerd in artikel I. 1, 2° van het Wetboek Economisch Recht. Met andere woorden, de Dienst moet worden gebruikt voor persoonlijke activiteiten en kan niet worden gebruikt voor professionele activiteiten.

De dienst kan enkel worden gebruikt in winkels van ALDI in België.

4.    Gebruik van de ALDI-app

Om de Dienst te kunnen gebruiken, moet de Klant de mobiele applicatie van ALDI (hierna: “ALDI-app”) downloaden en installeren via de Apple App Store of Google Play Store.

Om de ALDI-app te kunnen gebruiken, moet je een apparaat hebben met een besturingssysteem dat voldoet aan de minimumvereisten zoals gespecificeerd op de downloadpagina van de betreffende app store die van tijd tot tijd wordt bijgewerkt. Controleer de minimumvereisten op de downloadpagina van de betreffende app store voordat je de ALDI-app downloadt of updatet.

Desondanks probeert ALDI de ALDI-app voor zoveel mogelijk verschillende modeltypen aan te bieden. Vanwege het voortdurend veranderende productassortiment op de markt voor mobiele apparaten kan ALDI geen actuele lijst bieden van alle mobiele telefoons waarmee de Dienst kan worden gebruikt.

De installatie van de ALDI-app en het gebruik van de Dienst vereisen regelmatig gebruik van mobiele data of wifi op je mobiele telefoon. De omvang en frequentie van dataverbruik is afhankelijk van het type en de mate waarin de Dienst gebruikt wordt. Wifi is gratis beschikbaar in alle winkels, mits je de voorwaarden van de externe provider accepteert. Verbindingskosten voor mobiel datagebruik zijn voor jouw rekening. Het bedrag hangt af van het bestaande contract tussen jou en je telecomprovider. De kosten voor het opzetten en onderhouden van een internetverbinding en/of mobiele dataservices maken geen deel uit van de Dienst. Alleen je telecom-/internetprovider is hiervoor verantwoordelijk.

Het gebruik van de Dienst vereist ook voldoende batterijvermogen en schermhelderheid om de QR-codes tijdens het afrekenproces te scannen, zoals verder beschreven in artikel 6 van deze Algemene voorwaarden.

Van tijd tot tijd kan ALDI updates uitbrengen voor de ALDI-app om de prestaties te verbeteren, de functionaliteit te verbeteren, gevolg te geven aan updates van het besturingssysteem of beveiligingsproblemen aan te pakken. Updates worden beschikbaar gesteld via de app store. Afhankelijk van de update kan je de Dienst mogelijk pas gebruiken nadat je de nieuwste versie van de app hebt gedownload en eventuele nieuwe voorwaarden hebt geaccepteerd.

Je mag de Dienst niet gebruiken op gemanipuleerde of gehackte apparaten (bijvoorbeeld een jailbroken of geroot apparaat).

5.    Registratie en account

Om gebruik te kunnen maken van onze Dienst, moet je je registreren door een account aan te maken in de ALDI-app. Als je je al geregistreerd hebt, kan je inloggen om de Dienst te gebruiken door op ”Inloggen” in de ALDI-app te klikken en alle vereiste informatie in te voeren, inclusief je e-mailadres en wachtwoord van je account. Wanneer je je registreert, krijg je automatisch een klantnummer toegewezen. Als je nog geen account hebt, zal je gevraagd worden er een aan te maken. 

Er zijn geen kosten verbonden aan het registreren voor de Dienst. Op elk moment voordat je op de knop “ACCOUNT AANMAKEN” klikt, kun je het registratieproces annuleren door de ALDI-app te sluiten of door het Registratie-scherm te sluiten.  Nadat het registratieproces is voltooid, kan je de informatie in je persoonlijke account (dat toegankelijk is via de ALDI-app) op elk gewenst moment wijzigen.

Zodra we je aanvraag voor registratie hebben ontvangen, sturen we je een bevestigingsmail naar het e-mailadres dat je bij de registratie hebt opgegeven, waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen en dat je bent geregistreerd om van de Dienst gebruik te maken. De e-mail bevat ook een verificatielink waarop je moet klikken om je e-mailadres te verifiëren. Je kan de Dienst gebruiken zodra je je e-mailadres geverifieerd hebt.

Je moet je gegevens correct invoeren als onderdeel van het registratieproces en die gegevens altijd up-to-date houden. De gegevens die je invoert moeten geldig zijn. Je mag niet meerdere accounts aanmaken met tijdelijke e-mailadressen. Je mag geen account registreren met de gegevens van een andere persoon. Het e-mailadres kan niet worden gewijzigd.

Aangezien we de Dienst gratis aanbieden op vrijwillige basis, hebben we het recht om in individuele gevallen de Klant de Dienst te ontzeggen zonder opgave van redenen.

Elke interactie met ALDI die plaatsvindt via jouw account wordt aan jou toegeschreven. Dat geldt ook als derden via jouw account hebben gehandeld. Als je reden hebt om aan te nemen dat je account wordt gebruikt door een derde partij, moet je ons zo snel mogelijk op de hoogte stellen via de klantendienst en je paswoord wijzigen.

6.    Gebruik van de Dienst

Punten verzamelen

Het doel van de Dienst is om punten te verzamelen bij uw aankoop van producten en diensten in de Deelnemende Winkels (hierna: “Punten”) door de QR-code vermeld op je Digitale Kaart in de ALDI-app (hierna: “Digitale Kaart”) te scannen. Er is de mogelijkheid om extra Punten te ontvangen door een bonus te activeren (hierna: “Bonus”) of deel te nemen aan een Challenge. De Punten kunnen recht geven op beloningen in de vorm van kortingen of gratis producten (hierna: “Beloning”). Punten kunnen niet worden gekocht door de Klant. Ze worden eenzijdig en naar goeddunken van ALDI toegekend. Ze vertegenwoordigen geen euro's, andere valuta of elektronisch geld.

Het soort en de omvang van de aankopen die in aanmerking komen voor Punten, het aantal Punten dat wordt toegekend afhankelijk van de aankoopwaarde en het aantal Punten dat in elk geval wordt toegekend als onderdeel van speciale promoties, kunnen worden bekeken in de ALDI-app en in de respectieve gepubliceerde voorwaarden van de promotie. Houd er rekening mee dat er geen Punten kunnen worden verzameld voor tabaksproducten, gift cards, gemeentelijke vuilniszakken en andere producten die door ALDI zijn uitgesloten.

Om Punten te verzamelen, moet je je Digitale Kaart scannen voordat je afrekent. Je klantnummer wordt elektronisch afgelezen van de Digitale Kaart. Het is niet mogelijk om het klantnummer in te geven en dus Punten toe te kennen nadat het betalingsproces is voltooid

Klanten verdienen één Punt voor elke € 0,40 die ze bij ALDI uitgeven aan in aanmerking komende artikelen. Je kan alleen extra Punten ontvangen als je de Bonus activeert in de ALDI-app door op de knop “Activeren” te tikken vóór je je Digitale Kaart scant aan de kassa in een Deelnemende winkel. Activering op een later moment is niet toegestaan. ALDI heeft het recht om de Klant op de hoogte te stellen van wijzigingen met betrekking tot de tegenwaarde van Punten.

Door akkoord te gaan met deze Algemene voorwaarden, erkent de Klant dat de Klant geen eigenaar is van de Punten, dat de Punten geen vordering op ALDI of de partners vormen en dat de Klant op geen enkel moment en onder geen enkele omstandigheid het recht heeft om een omwisseling of omzetting in euro's of een andere valuta of de overdracht ervan naar een andere Klant of naar een andere rekening te verzoeken. Tenzij anders bepaald in specifieke voorwaarden, vervalt een Punt 3 jaar na het verdienen van het Punt.

Als een artikel waarvoor Punten op je account zijn toegevoegd, wordt teruggebracht en gewisseld, of in het geval van onjuiste boekingen of misbruik, behoudt ALDI zich het recht voor om het toekennen van de overeenkomstige Punten te annuleren. Als er gedocumenteerde aanwijzingen zijn van mogelijk misbruik van je ALDI-Dienst of Digitale Kaart, behouden wij ons het recht voor om je transactie te herzien en het toekennen van Punten te weigeren.

Punten inwisselen

De Punten die zijn toegekend en nog niet zijn verlopen, kunnen recht geven op een Beloning in de vorm van kortingen of gratis producten, afhankelijk van de voorwaarden die van toepassing zijn op de specifieke voorwaarden voor de desbetreffende Beloning. Punten die het eerst zijn verdiend, worden het eerst afgetrokken wanneer ze worden ingewisseld. Vervallen Punten worden niet meegeteld bij het bepalen van het puntensaldo voor omzetting in een Bonus of Beloning.

Een Beloning kan alleen worden ingewisseld in combinatie met je Digitale Kaart of als geregistreerde Klant, is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen. Gedeeltelijke inwisseling of contante betaling voor Beloningen zijn niet toegestaan.

Je kan alleen je Beloning ontvangen als je je Punten inwisselt en de Beloning activeert in de ALDI-app door op de knop “Activeren” te tikken vóór je je Digitale Kaart scant aan de kassa in een Deelnemende winkel. Activering op een later moment is niet toegestaan.

De specifieke voorwaarden van de promotie vermeld bij de Bonus, Beloning of Challenge zijn van toepassing. Je hebt toegang tot de Bonussen en Beloningen die zijn uitgegeven in overeenstemming met deze Algemene voorwaarden via je ALDI-app. Bonussen of Beloningen kunnen je ook per e-mail worden toegestuurd.  Bonussen en Beloningen zullen toegepast worden op je volgende aankoop, enkel nadat ze geactiveerd werden in de ALDI-app en na het scannen van je Digitale Kaart aan de kassa in een Deelnemende winkel.

We behouden ons het recht voor om de inhoud van de Bonussen, Beloningen en Challenges te wijzigen, aan te vullen of te beperken.

Puntensaldo en -historiek

Je kan je puntensaldo op elk moment bekijken in je ALDI-app.

Je ontvangt ook regelmatig een melding over je puntensaldo. Die melding wordt verstuurd via de ALDI-app of het kasticket.

Je dient eventuele bezwaren tegen de juistheid of volledigheid van een weergegeven puntensaldo schriftelijk of in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail naar klantendienst@aldi.be) kenbaar te maken uiterlijk één maand na ontvangst van de melding. Voeg de relevante documenten bij je bezwaar, bijvoorbeeld kopieën van de relevante tickets of facturen. Als je je bezwaren niet binnen één maand kenbaar maakt, wordt dat beschouwd als goedkeuring van het meegedeelde saldo.

Onder “Puntenhistoriek” in je ALDI-app kan je alle Punten zien die je hebt verzameld en ingewisseld.

7.    Digitaal kasticket

Als je de Dienst gebruikt, ontvang je automatisch het digitale kasticket. Het digitale kasticket wordt automatisch 2 jaar bewaard in de ALDI-app. Daarna is het de verantwoordelijkheid van de Klant om het digitale kasticket te downloaden en op te slaan voor garantieclaims of andere redenen.

Als je de Digitale Kaart scant en vervolgens in de Deelnemende winkel betaalt, ontvang je een digitaal kasticket.
Dat ticket bevat de aankoopgegevens als een elektronisch ontvangstbewijs.

Het digitale kasticket vervangt het kasticket ter plaatse (papieren kasticket). De Klant kan echter altijd een papieren kasticket vragen aan de kassa.

8.   Gegevensbescherming

De Dienst biedt een gepersonaliseerde ervaring voor elke Klant, waarbij je voordelen ontvangt die specifiek zijn voor jouw gebruiksprofiel. Om de Dienst te kunnen leveren, is het daarom noodzakelijk dat wij de door jou verstrekte gegevens analyseren alsook de gegevens die worden gegenereerd op basis van je gebruik van de Dienst (met name je inloggegevens, aankoopgedrag en eventueel aanvullende gegevens waarvoor je toestemming geeft om die te verwerken voor verdere personalisatie).

Lees aandachtig het privacy beleid van ALDI dat van toepassing is op het getrouwheidsprogramma, dat je hier kan vinden https://www.aldi.be/nl/informatie/aldiapp/privacybescherming.html.

9.    Jouw verplichtingen 

Wanneer je je registreert, moet je correcte gegevens opgeven en je profiel up-to-date houden, je wachtwoord geheimhouden en wijzigen in geval van misbruik of vermoedelijk misbruik, en de Dienst gebruiken in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

Houd er rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om onjuiste informatie in je gebruikersaccount op elk gewenst moment uit je klantenaccount te verwijderen.

Breng de klantendienst onmiddellijk op de hoogte als je vermoedt dat een derde partij kennis heeft genomen van je toegangsgegevens. ALDI is alleen aansprakelijk voor schade als gevolg van verwijtbaar verzuim van kennisgeving of te late kennisgeving in het geval van grove nalatigheid van de kant van ALDI of zijn plaatsvervangende agenten, rekening houdend met eventuele medeschuld van jouw kant.
 

10.    Beëindiging en annulering 

Je mag de Dienst op elk moment en zonder opgave van redenen beëindigen door gebruik te maken van de functie “Account verwijderen” in de ALDI-app.

ALDI kan de Algemene voorwaarden en je toegang tot de Diensten beëindigen na een redelijke opzegtermijn van 30 dagen. In het geval de beëindiging is gebaseerd op een wezenlijke schending van de Algemene voorwaarden, kan ALDI de Algemene voorwaarden en je toegang tot de Diensten met onmiddellijke ingang beëindigen na schriftelijke kennisgeving. Gebeurtenissen die resulteren in een wezenlijke inbreuk zijn onder meer, maar niet beperkt tot: fraude, misbruik van Bonussen en Beloningen, diefstal en verlies, handel in klantenaccounts, identiteitsdiefstal, manipulatie van Punten of Beloningen, overmatig gebruik op één dag.

Je klantgegevens worden uiterlijk vier weken na het verwijderen van je account geanonimiseerd of verwijderd.

ALDI behoudt zich het recht voor om het account na 6 maanden inactiviteit te deactiveren en te verwijderen. 

11.    Intellectueel eigendom

Deze Algemene voorwaarden houden geen overdracht van intellectueel eigendom in. ALDI verleent hierbij aan de Klant een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de ALDI-app strikt in overeenstemming met de voorwaarden en intentie van deze Algemene voorwaarden te gebruiken, voor de duur van de Diensten. Geen enkel deel van de ALDI-app en geen enkele inhoud daarvan mag op enigerlei wijze worden gekopieerd, gereproduceerd, geüpload, gepost, publiekelijk weergegeven, verzonden of gedistribueerd naar een andere computer, server, website of ander medium voor publicatie of distributie of voor enig commercieel gebruik zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van ALDI.

12.    Aansprakelijkheid 

ALDI is onbeperkt aansprakelijk voor opzet en grove nalatigheid, evenals voor schade als gevolg van letsel aan leven, lichaam of gezondheid.

In alle andere gevallen is ALDI alleen aansprakelijk voor schending van een wezenlijke contractuele verplichting. In dit geval zal de aansprakelijkheid beperkt zijn tot de typische en voorzienbare schade op het moment van het afsluiten van het contract, en zal die in elk geval beperkt zijn tot een maximale totale aansprakelijkheid van € 5.000 per jaar.

De aansprakelijkheidsbeperkingen gelden dienovereenkomstig ten gunste van onze werknemers en aangestelde.

Eventuele aansprakelijkheid van onze kant voor garanties die uitdrukkelijk als zodanig zijn aangeduid en voor claims op basis van de productaansprakelijkheidswet blijft onaangetast.

We aanvaarden geen aansprakelijkheid tegenover jou:

  • als je geen toegang kan krijgen tot de ALDI-app omdat er geen of slechts beperkte wifiverbinding of internetconnectiviteit beschikbaar is via je mobiele apparaat;
  • als jouw toestel/apparaat niet compatibel is met de ALDI-app of als niet de laatste versie hebt geïnstalleerd die nodig is voor een goede werking;
  • indien onjuiste of onvolledige informatie die door jou is ingevoerd, leidt tot fouten of mislukte transacties;
  • als het scanapparaat bij de kassa niet goed werkt en je jezelf niet kunt identificeren om je aankoop aan de ALDI-app te koppelen;
  • als een servicepartner technische problemen heeft en je de Dienst niet kan gebruiken; of
  • als er een probleem optreedt als gevolg van overmacht.

Alle aanbiedingen die via de ALDI-app voor jou beschikbaar zijn, zijn afhankelijk van hun beschikbaarheid. Elke verdere aansprakelijkheid van onze kant is uitgesloten. Wij sluiten onze aansprakelijkheid jegens jou op geen enkele wijze uit, noch beperken we die wanneer dat onwettig zou zijn.

We zijn niet verantwoordelijk voor gebeurtenissen waar we geen invloed op hebben. Als de werking of beschikbaarheid van de ALDI-app en de Dienst wordt onderbroken door een gebeurtenis waarover wij redelijkerwijs geen controle hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor verliezen of hinder die je lijdt als gevolg van een opschorting of onderbreking van de beschikbaarheid van de ALDI-app. De toegang tot de ALDI-app moet mogelijk tijdelijk onderbroken worden als voor die doeleinden een systeemstoring, onderhoud of reparatie vereist is.

13.    Informatie over vragen of klachten

Je kan contact opnemen met de klantendienst op 053 827 150 (bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur), per e-mail (klantendienst@aldi.be), via het online contactformulier (https://www.aldi.be/nl/informatie/contactformulier.html) of op het volgende adres:

ALDI Holding NV
MarCom – Customer Care
Keerstraat 4 
9420 Erpe-Mere

ALDI streeft ernaar zo snel mogelijk op het verzoek te reageren.

14.    Wijzigingen in de Algemene voorwaarden

ALDI behoudt zich het recht voor om de Dienst te beëindigen, te wijzigen of aan te passen mits inachtneming van een redelijke opzegtermijn van 30 dagen of, om gegronde redenen, zonder opzegtermijn, met inachtneming van jouw belangen.

We kunnen wijzigingen aanbrengen in deze Algemene voorwaarden om een of meerdere redenen van de volgende niet-exhaustieve lijst:

  • om wijzigingen in de wet- of regelgeving te weerspiegelen of om te voldoen aan alle relevante regelgevende vereisten;
  • om nieuwe (of wijzigingen in) verklaringen van praktijkrichtlijnen of richtlijnen van de sector te weerspiegelen die bedoeld zijn om de consumentenbescherming te verbeteren;
  • om technische wijzigingen en aanpassingen aan de functionaliteit van de ALDI-app aan te brengen, inclusief het verwijderen van verouderde functies en het verbeteren of uitbreiden van bestaande functies;
  • om wijzigingen aan te brengen in de implementatie van de Dienst om de functionaliteit en beveiliging te verbeteren;
  • om de formulering van de Algemene voorwaarden te wijzigen om die eenvoudiger of duidelijker voor jou te maken.

Als we de Algemene Voorwaarden voor deze Dienst bijwerken, wordt u hiervan op de hoogte gesteld via een e-mail of een bericht in de ALDI-app. Als u de wijzigingen niet accepteert, kunt u de Dienst niet langer gebruiken. ALDI behoudt zich het recht voor om uw account en gegevens te verwijderen.

15.    Slotbepalingen

We kunnen op elk moment al onze rechten of een deel van onze rechten onder deze Algemene voorwaarden overdragen aan een andere rechtspersoon. Een dergelijke overdracht heeft echter geen invloed op je rechten onder de Algemene voorwaarden.

Indien een bepaling van deze Algemene voorwaarden nietig wordt bevonden, zal dit geen invloed hebben op de geldigheid van de andere bepalingen.

Indien Aldi haar rechten uit hoofde van deze Algemene Voorwaarden niet uitoefent, vormt dit geen verklaring van afstand of verbeurdverklaring van dergelijke rechten of wordt dit niet als zodanig beschouwd.

Deze Algemene voorwaarden zijn geschreven in het Nederlands en alle kennisgevingen die wij je sturen, zullen worden verstuurd in het Nederlands.

Deze Algemene voorwaarden worden beheerst door Belgisch recht en eventuele geschillen of juridische procedures zijn onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de Belgische rechtbanken.

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch