Privacyverklaring getrouwheidsprogramma ALDI

Je privacy is erg belangrijk voor ons en we nemen de bescherming van je persoonsgegevens zeer serieus. Wij streven ernaar te voldoen aan de Europese wetgeving inzake gegevensbescherming, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna “AVG”) en nationale wetgeving, waaronder de Belgische wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.

Deze privacyverklaring informeert jou (de betrokkene) over de verwerking van je persoonsgegevens bij het gebruik van het getrouwheidsprogramma van ALDI (hierna: “Dienst”) via de mobiele applicatie van ALDI (hierna: “ALDI-app” of “app”).

De ALDI-app is beschikbaar in app stores van derden (Apple App Store en Google Play Store). Om de app te downloaden is voorafgaande registratie bij de desbetreffende provider vereist. We hebben geen invloed op de gegevensverwerking in verband met deze registratie. De verwerkingsverantwoordelijke met betrekking tot die registratie is uitsluitend de aanbieder provider van de desbetreffende app store. Als je vragen hieromtrent hebt, neem dan rechtstreeks contact op met de betreffende aanbieder.

De ALDI-app kan in het algemeen gebruikt worden zonder in te loggen. Voor meer informatie over de gegevensverwerking die plaatsvindt binnen de ALDI-app, klik Privacybescherming App. De functionaliteiten van de Dienst kunnen alleen worden gebruikt na registratie (aanmaken van een account) en inloggen.

 

1.   Verwerkingsverantwoordelijke en Functionaris voor gegevensbescherming

De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking in het kader van de Dienst is:

ALDI HOLDING NV

Keerstraat 4

9420 Erpe-Mere

België

(hierna: “ALDI”, “wij” of “ons”)

Je kan contact opnemen met de Functionaris voor gegevensbescherming via dataprotection@aldi.be of per post op bovenstaand adres.

 

2.   Verwerkingsactiviteiten met betrekking tot de Dienst

2.1         Klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma – Registratieproces en operationele communicatie

Om de Dienst te kunnen gebruiken, moet je een ALDI-klantenaccount aanmaken in de app om je te identificeren. We vragen en bewaren de volgende gegevens in het registratieproces:

-          je voornaam en achternaam;

-          je e-mailadres;

-          je wachtwoord en

-          de verklaring dat je 18 jaar of ouder bent.

Je inloggegevens worden verwerkt om je te identificeren en om in te loggen. Om te voorkomen dat je telkens moet inloggen wanneer je de app opent, worden je inloggegevens (versleuteld) opgeslagen in de app.

Om te verifiëren dat jij degene bent die zich aanmeldt en dat het gebruikte e-mailadres van jou is, sturen we je een verificatiemail. Nadat je hebt bevestigd dat je toegang hebt tot het e-mailadres door op de link in de e-mail te klikken, kan je de Dienst gebruiken. Als je je e-mailadres niet verifieert, verwijderen we je gegevens na 14 dagen.  Zolang je je account behoudt, kunnen we contact met je opnemen om noodzakelijke operationele mededelingen omtrent je account te doen. De mededelingen kunnen onder andere gaan over updates van de Algemene Voorwaarden van de Dienst, het algemeen gebruik van de Dienst en/of problemen in verband met de Dienst.

De rechtsgrondslag voor de bovenstaande verwerking is de uitvoering van de overeenkomst dat je met ons voor de Dienst bent aangegaan door de Algemene Voorwaarden te accepteren, in overeenstemming met artikel 6(1)(b) van de AVG.

Hou er rekening mee dat, wanneer je je eerder hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief van ALDI met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt voor het klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma, de accounts automatisch worden samengevoegd.

 

2.2         Verlening van de Dienst

Als je in een ALDI-winkel artikelen koopt en je digitale kaart in de ALDI-app scant (je “ALDI-kaart”), slaan wij de volgende informatie op in je klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma en verwerken we die in het kader van de Dienst:

-          de ALDI-winkel die je hebt bezocht

-          de producten die je hebt gekocht (type, hoeveelheid en prijs);

-          de bonussen en beloningen die je hebt gebruikt;

-          je digitale kassaticket;

-          het tijdstip van betaling en

-          de betalingsmethode die is gebruikt

(hierna “aankoopgegevens” genoemd).

Door je ALDI-kaart te scannen, kan je punten verzamelen of bepaalde voordelen krijgen door eerder verzamelde punten te gebruiken. De voordelen staan beschreven in de Algemene Voorwaarden of in de app.

Daarnaast is onze Dienst specifiek ontworpen om je een gepersonaliseerde ervaring binnen de app te bieden, als wezenlijk onderdeel van je winkelactiviteit. Om dat te kunnen doen, maken we verschillende klantengroepen aan op basis van vergelijkbare interesses of gedragingen. We verwerken en analyseren je persoonsgegevens en delen je in enkele van die groepen in. Op basis van die groepen informeren we je over gepersonaliseerde aanbiedingen, zoals bonussen en beloningen.

Met het oog daarop verwerken we:

-          je accountgegevens (bv. e-mailadres);

-          je aankoopgeschiedenis in onze winkels;

-          je gebruiksgedrag binnen de app en

-          informatie die je vrijwillig verstrekt (bv. verjaardag, interesses, nieuwsbriefvoorkeuren).

We gebruiken geen gegevens van sociale media platformen of de inhoud van communicatie met jou (bv. e-mails of contactformulierberichten) om de aanbiedingen te personaliseren.

De in dit punt beschreven personalisatie is een wezenlijk onderdeel van de Dienst en is onderworpen aan de Algemene Voorwaarden, die moeten worden geaccepteerd om te kunnen deelnemen. Als je de in dit punt beschreven functies niet wenst, registreer je dan niet voor de Dienst of verwijder je bestaand account.

De rechtsgrondslag voor de bovenstaande verwerking is de uitvoering van de overeenkomst dat je met ons voor de Dienst hebt afgesloten door de Algemene Voorwaarden te accepteren, in overeenstemming met artikel 6(1)(b) van de AVG.

 

2.3         Statistische analyses

De gegevens die wij verzamelen van alle klanten die het getrouwheidsprogramma gebruiken, in het bijzonder de aankoopgegevens zoals beschreven in punt 2.2 en eventueel optionele trackinggegevens zoals beschreven in punt 2.5, worden gebruikt om statistische analyses uit te voeren.  We ontvangen over alle klanten die het getrouwheidsprogramma gebruiken geaggregeerde cijfers (bv. het totale aantal bonussen dat alle klanten die gebruik maken van de Dienst in een bepaalde regio hebben gebruikt). Het doel is ons te helpen om onze dienst te evalueren en voortdurend te verbeteren, ons productaanbod aan te passen, onze klanten beter te begrijpen en onze gepersonaliseerde klantervaring te plannen (zie punt 2.2). Dat doen we door de gegevens onder andere te gebruiken om inzichten te krijgen in de effectiviteit van onze aanbiedingen, bonussen, marketingcampagnes en omzetontwikkelingen.

De rechtsgrondslag voor de bovenstaande verwerkingsactiviteiten is ons legitiem belang om een overzicht te behouden van de effectiviteit van onze Dienst en de Dienst te optimaliseren, in overeenstemming met artikel 6(1)(f) van de AVG.

 

2.4         Marketing

Je hebt de vrijblijvende optie om toestemming te verlenen om marketingcommunicatie te ontvangen over producten die mogelijk interessant voor je zijn.

De communicatie kan bestaan uit een nieuwsbrief en meldingen via e-mail en in de app (zogenaamde pushmeldingen). De inhoud van die communicatie wordt gepersonaliseerd op basis van je aankoopgegevens en, indien van toepassing, de voorkeuren die je vrijwillig hebt aangegeven (meer in detail beschreven in punt 2.2 Verlening van de Dienst).

De rechtsgrondslag voor de bovenstaande verwerkingsactiviteiten is toestemming, in overeenstemming met artikel 6(1)(a) van de AVG. Je kan je toestemming te allen tijde intrekken.

 

2.5         Trackingtechnologieën en cookies

We gebruiken zogenaamde “cookies” en andere technologieën in onze app om je maximaal gebruiksgemak te bieden en om je steeds een aantrekkelijk online aanbod te kunnen bieden. Cookies zijn tekstbestanden die door de app op je apparaat worden opgeslagen en die informatie bevatten over je gebruik van onze app.

We gebruiken essentiële cookies en technologieën waardoor we jou de noodzakelijke functies van de Dienst kunnen bieden. De rechtsgrondslag voor de essentiële cookies en technologische verwerkingsactiviteiten is gebaseerd op ons legitiem belang om onze ALDI-app op een betrouwbare, veilige en beveiligde manier aan te bieden, in overeenstemming met artikel 6(1)(f) van de AVG.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om toestemming te geven voor optionele cookies die je extra functionaliteiten bieden of ons in staat stellen om meer informatie te ontvangen over hoe de Dienst wordt gebruikt. Dat kan statistische informatie omvatten over je interactie met de app (zoals bezochte rubrieken, bekeken pagina's tijdens gebruik, aantal kliks en scrollgedrag). Als je akkoord gaat met de tracking en ingelogd bent, kunnen de statistieken en analyses worden gekoppeld aan je klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma.

De rechtsgrondslag voor de optionele cookies en technologische verwerkingsactiviteiten is jouw toestemming, in overeenstemming met artikel 6(1)(a) van de AVG. Je kan je toestemming te allen tijde intrekken.

Lees voor meer informatie over deze verwerkingsactiviteit de toestemmingsbanner die je op elk moment in de app kan openen door te tikken op “Meer” en vervolgens op “Trackinginstellingen”.

 

2.6         Fraudepreventie en gerechtelijke stappen

Als we op basis van je aankoopgedrag (in het bijzonder hoe vaak de ALDI-kaart werd gebruikt en of/hoe vaak artikelen zijn teruggebracht) in het kader van de Dienst misbruik of verdachte activiteiten constateren, behouden we ons het recht voor om dat te onderzoeken en, indien van toepassing, contact met je op te nemen of je account te deactiveren of te verwijderen in overeenstemming met de voorwaarden die worden bepaald in de Algemene Voorwaarden.

We kunnen je gegevens doorgeven aan wetshandhavingsinstanties of aanbieders van betalingsdiensten met het oog op fraudepreventie of het onderzoeken van strafbare feiten. De rechtsgrondslag voor de bovenstaande verwerkingsactiviteiten is de uitvoering van een overeenkomst, in overeenstemming met artikel 6(1)(b) van de AVG, en daarnaast onze legitieme belangen, namelijk fraudebestrijding, het onderzoeken van strafbare feiten, de bescherming van ALDI tegen economische schade en de beveiliging van de Dienst, in overeenstemming met artikel 6(1)(f) van de AVG.

 

2.7         Verwerking vanwege wettelijke verplichtingen en belangen

In sommige gevallen moeten we je persoonsgegevens verwerken om aan onze wettelijke verplichtingen of belangen te voldoen of die te ondersteunen (onder andere om aan te tonen dat commerciële, fiscale of gegevensbeschermingswetten worden nageleefd of ter ondersteuning bij juridische geschillen). Dat betekent dat zelfs als je je account verwijdert, we nog steeds een deel van je gegevens kunnen opslaan om aan dat doel te voldoen. De gegevens zullen niet worden gebruikt voor marketing- of personalisatiedoeleinden.

De wettelijke grondslagen situeren zich in het voldoen aan wettelijke verplichtingen in overeenstemming met art. 6(1)(c) van de AVG en op basis van ons legitiem belang, met name de naleving van onze wettelijke verplichtingen aantonen, in overeenstemming met Art. 6(1)(f) van de AVG.

 

3.   Bewaarperiode

We bewaren je persoonsgegevens alleen zolang we ze nodig hebben voor de specifieke doeleinden zoals vermeld in deze privacyverklaring. Als je gegevens niet langer nodig zijn, worden ze verwijderd, tenzij de opslag ervan nog steeds noodzakelijk is om te voldoen aan wettelijke bewaartermijnen (bv. algemeen verbintenissenrecht, belastingwetten of het bewaren van bewijsmateriaal voor gerechtelijke verzoeken).

Als je je klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma wil verwijderen, kan je dat doen via de knop “Account verwijderen” in het gedeelte “Gebruikersaccount” van de app. Daardoor wordt je account permanent verwijderd.

Als je je klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma verwijdert of als je account om andere redenen wordt verwijderd (in overeenstemming met de voorwaarden in de Algemene Voorwaarden), worden je persoonsgegevens binnen vier (4) weken verwijderd, tenzij er een wettelijke verplichting is om ze langer te bewaren (meer gedetailleerd beschreven in punt 2.7 Verwerking vanwege wettelijke verplichtingen en belangen).

Als je geabonneerd bent op onze nieuwsbrief wordt je abonnement niet beïnvloed door het verwijderen van je klantenaccount voor het getrouwheidsprogramma en blijf je de nieuwsbrief ontvangen. Het is altijd mogelijk om je uit te schrijven voor de nieuwsbrief, zoals aangegeven in de e-mailcommunicatie zelf. 

4.   Overdracht van gegevens buiten de EU

Over het algemeen verwerken we je persoonsgegevens binnen de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte. Ingeval ze worden overgedragen buiten dat gebied en naar andere landen (hierna "derde landen" genoemd), gebruiken we een rechtsgeldig overdrachtsmechanisme. Dat betekent dat passende waarborgen worden ingesteld om de bescherming van je gegevens te garanderen in overeenstemming met de wetgeving. Het kan zijn dat het derde land door de Europese Commissie is erkend als een land dat een passend beschermingsniveau biedt. Als dat niet het geval is, zal er een andere maatregel worden genomen, zoals het overnemen van de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie. Een overdracht naar derde landen zal alleen plaatsvinden in overeenstemming met art. 44 en volgende van de AVG.
 

5.   Ontvangers van de gegevens

Binnen ALDI hebben alleen bevoegde personen toegang tot je gegevens om specifieke taken uit te voeren om je de Dienst ter beschikking te kunnen stellen. ALDI kan je persoonsgegevens die zijn verzameld in het kader van de Dienst delen met de volgende categorieën ontvangers:

-          Contractuele verwerkers namens de verwerkingsverantwoordelijke, inclusief voor e-mailmarketing, wedstrijden, pushmeldingen, gegevensanalyse;

-          Hostingproviders;

-          IT-providers, waaronder aanbieders van ontwikkelingsdiensten voor programmering, ontwikkeling, onderhoud en ondersteunende technologieën;

-          Instanties, inclusief voor wetshandhaving als we een strafbaar feit vermoeden, gegevensbeschermingsinstanties, belastinginstanties;

-          Verbonden ondernemingen van de ALDI Nord-groep.

Over het algemeen worden je gegevens niet doorgegeven aan derden, tenzij er een wettelijke basis is - zoals je toestemming - om ze door te geven.

 

6.   Je rechten

Onder de voorwaarden die van toepassing zijn in het kader van de Gegevensbeschermingswetgeving heb je de volgende rechten in verband met de verwerking van je persoonsgegevens door ALDI:

(i)                  Het recht op toegang tot je gegevens en op informatie over de vraag of en welke persoonsgegevens worden verwerkt en relevante informatie over de gegevensverwerking, met name de duur van de opslag, het doel of de doelen en de ontvanger(s).

(ii)                Het recht om persoonsgegevens te corrigeren, aan te vullen, te beperken of te verwijderen als ze onjuist zijn of bijvoorbeeld niet worden verwerkt in overeenstemming met de Gegevensbeschermingswetgeving

(iii)              Het recht om in bepaalde omstandigheden bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens.

(iv)              Het recht om een gegeven toestemming in te trekken, met werking voor de toekomst.

(v)                Het recht op gegevensoverdraagbaarheid.

(vi)              Het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende instantie.

Let op: als de verwerking is gebaseerd op toestemming kan die toestemming op elk moment zonder opgave van redenen worden ingetrokken, met werking voor de toekomst. Het intrekken van een toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking op basis van een toestemming voorafgaand aan de intrekking.

Als je vragen of opmerkingen hebt over de verwerking van je gegevens of als je je rechten wil uitoefenen, kan je contact opnemen met de Functionaris voor gegevensbescherming van ALDI Holding via dataprotection@aldi.be, via het contactformulier op onze website of in de app of via de post op het volgende adres: ALDI Data Protection, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere.

Facebook Opt-out

Er wordt een zogenaamde opt-out cookie in uw browser geplaatst die het de Facebook Pixel onmogelijk maakt om nog data te verzamelen.

Herinnering voor
Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is?

Datumselectie

Dag van herinnering
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Aanbiedingsdag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te gebruiken, moet u zich authenticeren wanneer u er voor de eerste keer gebruik van maakt. De procedure is als volgt : Voer uw e-mailadres in en klik op "Activeer herinnering". Na een paar minuten ontvangt u een activeringslink. In de volgende stap opent u die link en activeert u de herinneringsservice. Voor elk volgend gebruik is geen verdere authenticatie vereist.
  • Om dit formulier in te dienen, moet u het gebruik van cookies aanvaarden in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en u uw e-mailadres met succes hebt geauthenticeerd.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Herinneringsbevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

Bevestiging emailadres

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch