Aandeel eigenmerkproducten gecertificeerd met het MSC-, ASC-, GLOBALG.A.P.- of EU-biologo in verhouding tot het totale aantal vis- en zeevruchtenproducten, uitgesplitst per certificeringsnorm (in procent)1
In 2022 was ongeveer 60,3 procent van onze vis- en zeevruchtenproducten uit eigenmerkenaanbod volgens een van de volgende duurzaamheidsnormen gecertificeerd: het grootste deel viel onder de MSC-certificeringsnorm (ongeveer 6,2 procent), daarna onder de ASC-certificeringsnorm (ongeveer 28,6 procent), de GLOBALG.A.P.-certificeringsnorm (ongeveer 11,5 procent) en producten met het EU-biologo (ongeveer 3,4 procent).
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
|
België/Luxemburg2 |
74,3 |
71,4 |
29,3 |
9,0 |
0,8 |
76,8 |
64,2 |
26,4 |
3,8 |
1,9 |
81,4 |
63,2 |
31,6 |
3,5 |
3,5 |
Denemarken |
88,9 |
58,9 |
30,4 |
16,1 |
– |
71,6 |
67,2 |
29,3 |
5,2 |
1,7 |
71,63 |
67,23 |
29,33 |
5,23 |
1,73 |
Frankrijk |
54,1 |
70,6 |
25,4 |
4,8 |
4,0 |
57,2 |
61,2 |
31,3 |
4,8 |
3,4 |
57,5 |
63,4 |
35,9 |
3,1 |
2,3 |
Duitsland |
85,8 |
53,4 |
25,2 |
27,6 |
4,3 |
83,9 |
51,2 |
32,1 |
24,1 |
4,9 |
78,4 |
50,4 |
25,2 |
23,7 |
7,6 |
Nederland |
80,6 |
53,3 |
46,7 |
2,7 |
– |
73,7 |
50,7 |
56,2 |
2,7 |
– |
74,4 |
53,7 |
44,8 |
7,5 |
- |
Polen |
42,2 |
80,9 |
7,4 |
10,3 |
– |
73,5 |
68,9 |
9,8 |
19,7 |
1,6 |
54,0 |
76,5 |
5,9 |
20,6 |
- |
Portugal |
51,0 |
61,5 |
25,0 |
7,7 |
5,8 |
49,5 |
68,0 |
14,0 |
18,0 |
2,0 |
43,6 |
75,6 |
9,8 |
14,6 |
- |
Spanje |
37,8 |
67,6 |
17,6 |
11,8 |
2,9 |
29,9 |
76,3 |
13,6 |
6,8 |
6,8 |
24,9 |
74,5 |
12,7 |
10,9 |
3,6 |
ALDI Nord |
60,0 |
64,6 |
27,2 |
12,6 |
2,1 |
59,8 |
61,5 |
30,8 |
9,7 |
2,6 |
60,3 |
62,2 |
28,6 |
11,5 |
3,4 |
1 Producten die door meerdere labels gecertificeerd zijn, worden in de uitsplitsing onder alle betrokken categorieën vermeld, maar slechts als één product in het totale aantal. De totale som van alle uitsplitsingen kan dus meer zijn dan 100 procent.
2 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
3 ALDI Denemarken rapporteert voor 2022 dezelfde gegevens als voor 2021, aangezien de ALDI Nord-bedrijvengroep heeft besloten zich eind 2022 uit de Deense markt terug te trekken. Dit proces zal naar verwachting in de loop van 2023 worden afgerond.
Aantal eigenmerkproducten met een FSC®- of PEFCTM-certificering, in verhouding tot het totale aantal eigenmerkproducten uit het standaardassortiment en het tijdelijke assortiment met elementen uit hout, karton, papier, viscose op basis van cellulose, niet-geweven stof en bamboe, uitgesplitst per certificeringsnorm (in procent)
FSC® 100%, FSC® MIX en PEFCTM worden als certificeringsnormen beschouwd. In 2022 was het grootste deel toe te schrijven aan de FSC® 100 %-certificering (ongeveer 50,1 procent), gevolgd door de FSC® MIX (ongeveer 36,9 procent) en PEFCTM-certificering (ongeveer 13,0 procent).
2020 |
2021 |
2022 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
waarwan FSC® 100% |
waarwan FSC® MIX |
waarwan PEFC™ |
Totaal |
waarwan FSC® 100% |
waarwan FSC® MIX |
waarwan PEFC™ |
Totaal |
waarwan FSC® 100% |
waarwan FSC® MIX |
waarwan PEFC™ |
|
België/Luxemburg1 |
97,2 |
35,2 |
43,7 |
21,1 |
94,3 |
43,3 |
44,7 |
12,1 |
97,0 |
43,5 |
31,1 |
25,5 |
Denemarken |
95,0 |
49,3 |
33,3 |
17,4 |
92,5 |
59,6 |
32,3 |
8,1 |
92,52 |
59,62 |
32,32 |
8,12 |
Frankrijk |
92,6 |
47,9 |
39,1 |
13,0 |
87,9 |
45,6 |
45,9 |
8,5 |
89,2 |
46,5 |
40,9 |
12,6 |
Duitsland |
95,2 |
38.6 |
47.6 |
13,8 |
94,2 |
44,6 |
49,5 |
5,9 |
94,1 |
48,8 |
44,9 |
6.3 |
Nederland |
90,7 |
39,2 |
39,2 |
21,6 |
86,3 |
47,5 |
37,1 |
15,3 |
87,7 |
52,1 |
34,3 |
13,6 |
Polen |
89,8 |
41,3 |
34,1 |
24,6 |
94,0 |
50,7 |
38,7 |
10,6 |
89,9 |
66,4 |
25,0 |
8.6 |
Portugal |
96,7 |
51,7 |
35,0 |
13,3 |
95,2 |
56,6 |
37,4 |
5,9 |
93,3 |
59,8 |
34,8 |
5.4 |
Spanje |
97,5 |
52,6 |
28,1 |
19,3 |
97,9 |
50,0 |
39,9 |
10,1 |
96,0 |
50,6 |
36,5 |
12.9 |
ALDI Nord |
93,2 |
39,2 |
43,3 |
17,5 |
92,6 |
43,8 |
45,8 |
10,5 |
92,1 |
49,7 |
35,9 |
14.3 |
1 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
2 ALDI Denemarken rapporteert voor 2022 dezelfde gegevens als voor 2021 aangezien de ALDI Nord-bedrijvengroep heeft besloten zich eind 2022 uit de Deense markt terug te trekken. Dit proces zal naar verwachting in de loop van 2023 worden afgerond.
Aandeel van het totale volume aan palmolie dat gebruikt wordt voor de productie van onze food- en non-foodproducten uit het standaardassortiment en het tijdelijke assortiment dat in overeenstemming met een fysiek RSPO-toeleveringsketensysteem gecertificeerd werd (in procent)1
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
Food |
Non-Food |
Totaal |
Food |
Non-Food |
Totaal |
Food |
Non-Food |
|
België/Luxemburg1 |
100,0 |
100,0 |
99,9 |
100,0 |
100,0 |
99,9 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Denemarken |
90,1 |
93,8 |
69,8 |
99,9 |
99,9 |
100,0 |
99,92 |
99,92 |
100,02 |
Frankrijk |
99,9 |
99,9 |
100,0 |
99,2 |
99,9 |
97,5 |
95,0 |
99,5 |
89,9 |
Duitsland |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
99,7 |
100,0 |
98,6 |
98,8 |
99,9 |
93,7 |
Nederland |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
98,6 |
98,6 |
98,7 |
Polen |
99,5 |
99,4 |
100,0 |
99,5 |
99,5 |
99,5 |
86,03 |
82,13 |
99,33 |
Portugal |
99,7 |
99,9 |
96,6 |
92,1 |
99,7 |
24,7 |
92,7 |
97,1 |
62,6 |
Spanje |
87,6 |
97,8 |
56,7 |
77,2 |
98,5 |
27,6 |
73,7 |
95,8 |
21,4 |
ALDI Nord |
99,3 |
99,8 |
96,9 |
98,1 |
99,3 |
92,1 |
95,9 |
98,9 |
85,9 |
1 Sommige gegevens zijn op extrapolaties gebaseerd.
2 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
3 ALDI Denemarken rapporteert voor 2022 dezelfde gegevens als voor 2021 aangezien de ALDI Nord-bedrijvengroep heeft besloten zich eind 2022 uit de Deense markt terug te trekken. Dit proces zal naar verwachting in de loop van 2023 worden afgerond.
4 De waarden wijken af van het voorgaande jaar omdat de leveringen van zonnebloem-/koolzaadolie zijn stopgezet en vervangen door palmolie vanwege de oorlog in Oekraïne. Door tijdgebrek konden de leveranciers de geleverde hoeveelheden palmolie niet laten certificeren.
Aandeel duurzaam katoen in verhouding tot het totale volume aan katoen in de productgroepen kleding en huishoudtextiel uit het standaardassortiment en het tijdelijke assortiment, uitgesplitst per certificeringsnorm (in procent)
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
waarvan OCS |
waarvan GOTS |
waarvan |
waarvan |
waarvan gerecycleerd zonder certificering |
waarvan Fairtrade |
waarvan GRS |
waarvan overige biolabels |
Totaal |
waarvan OCS |
waarvan |
waarvan CmiA |
waarvan |
waarvan gerecycleerd zonder certificering |
waarvan Fairtrade |
waarvan GRS |
waarvan overige biolabels |
Totaal |
waarvan OCS |
waarvan GOTS |
waarvan GOTS in conversie |
waarvan CmiA |
waarvan BCI |
waarvan gerecycleerd zonder certificering |
waarvan GRS |
waarvan biologisch |
|
België/Luxemburg1 |
74,7 |
12,9 |
52,3 |
2,4 |
18,2 |
5,8 |
1,3 |
0,8 |
6,3 |
88,9 |
7,4 |
33,8 |
3,7 |
45,3 |
4,9 |
0,5 |
0,5 |
3,9 |
91,2 |
1,4 |
2,7 |
0,6 |
6,8 |
87,1 |
0,6 |
0,3 |
0,5 |
Denemarken |
63,7 |
21,3 |
32,5 |
4,9 |
40,3 |
0,7 |
– |
0,3 |
– |
88,9 |
24,4 |
32,2 |
5,1 |
35,6 |
– |
– |
– |
2,7 |
93,6 |
2,0 |
6,2 |
0,8 |
7,3 |
82,9 |
0,3 |
0,5 |
- |
Frankrijk |
52,1 |
23,7 |
26,3 |
4,0 |
37,3 |
7,7 |
1,0 |
– |
– |
71,9 |
14,3 |
25,6 |
8,5 |
45,1 |
2,2 |
1,3 |
1,3 |
1,7 |
74,1 |
1,1 |
2,8 |
- |
9,0 |
87,1 |
- |
- |
- |
Duitsland |
64,9 |
23,2 |
25,2 |
9,0 |
39,2 |
0,9 |
1,4 |
1,1 |
– |
85,1 |
16,6 |
23,2 |
7,7 |
44,8 |
2,5 |
0,5 |
3,4 |
1,3 |
92,4 |
3,7 |
4,5 |
0,4 |
8,3 |
81,2 |
0,1 |
1,8 |
- |
Nederland |
49,5 |
19,0 |
31,2 |
6,5 |
37,2 |
5,2 |
1,2 |
– |
– |
69,3 |
12,1 |
18,2 |
5,3 |
51,2 |
10,7 |
0,3 |
0,3 |
1,9 |
89,2 |
2,0 |
3,2 |
0,9 |
6,4 |
79,1 |
1,1 |
- |
7,2 |
Polen |
64,8 |
21,2 |
26,9 |
5,9 |
44,8 |
0,5 |
0,3 |
0,3 |
– |
89,3 |
15,6 |
27,6 |
18,5 |
34,6 |
0,4 |
0,5 |
1,7 |
1,1 |
93,3 |
2,8 |
5,7 |
0,4 |
6,3 |
83,9 |
- |
0,8 |
- |
Portugal |
76,4 |
12,2 |
25,8 |
3,3 |
56,3 |
1,0 |
0,5 |
0,2 |
0,8 |
89,4 |
14,1 |
25,1 |
21,8 |
32,1 |
4,6 |
0,3 |
0,5 |
1,5 |
92,3 |
4,1 |
5,8 |
- |
6,1 |
83,3 |
- |
0,7 |
- |
Spanje |
68,7 |
30,5 |
33,7 |
6,7 |
25,2 |
2,9 |
0,9 |
– |
– |
65,0 |
19,5 |
26,7 |
12,1 |
34,8 |
4,1 |
0,5 |
– |
2,3 |
95,8 |
3,0 |
5,6 |
0,7 |
8,2 |
82,2 |
- |
0,3 |
- |
ALDI Nord |
64,1 |
21,9 |
29,0 |
7,4 |
36,9 |
2,1 |
1,3 |
0,8 |
0,7 |
82,0 |
15,3 |
24,9 |
8,0 |
44,1 |
3,2 |
0,6 |
2,3 |
1,6 |
90,6 |
3,1 |
4,3 |
0,4 |
8,0 |
82,4 |
0,2 |
1,2 |
0,4 |
1 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
Aantal gebruikte non-foodproductievestigingen per producerend land (in procent)
2020 |
2021 |
2022 |
|
---|---|---|---|
ALDI Sustainability Assessments (non-food) |
|||
Totaal aantal ALDI Sustainability Assessments |
307 |
263 |
262 |
Aandeel ASA's waarbij ernstige risico's zijn vastgesteld in het totale aantal ASA's (in procent) |
19,2 |
26,6 |
28,6 |
Aandeel ASA's waar de verhelping van ernstige risico's is voltooid (in procent) |
n.v.t. |
n.v.t. |
40,0 |
ALDI Sustainability Assessments (Food) |
|
||
Totaal aantal ALDI Sustainability Assessments |
n.v.t. |
n.v.t. |
64 |
Aandeel ASA's waarbij ernstige risico's zijn vastgesteld in het totale aantal ASA's (in procent) |
n.v.t. |
n.v.t. |
4,7 |
Aandeel ASA's waar de verhelping van ernstige risico's is voltooid (in procent) |
n.v.t. |
n.v.t. |
100 |
Aantal eigenmerkproducten uit het standaardassortiment en het tijdelijke assortiment met gecertificeerde duurzame cacao, in verhouding tot het totale volume aan verworven cacaoproducten, uitgesplitst per certificeringsnorm (in procent)
In 2022 werd in ongeveer 99,0 procent van de eigenmerkproducten met cacao gecertificeerde duurzame cacao gebruikt. Het grootste aandeel was toe te schrijven aan de certificeringsnormen UTZ/Rainforest Alliance (83,68 procent), gevolgd door Fairtrade (ongeveer 16,3 procent, waarvan 0,1 procent toe te schrijven is aan artikelen met Fairtrade-certificering en het EU-biologo) en het EU-biologo (0,0 procent).
2020 |
2021 |
2022 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
Totaal |
waarvan |
waarvan |
|
België/Luxemburg2 |
100,0 |
94,6 |
2,6 |
0,6 |
100,0 |
17,2 |
8,1 |
74,6 |
99,8 |
13,5 |
86,5 |
Denemarken |
97,5 |
60,7 |
33,2 |
5,6 |
96,6 |
26,7 |
46,1 |
27,1 |
96,63 |
46,13 |
26,93 |
Frankrijk |
93,5 |
75,8 |
7,6 |
13,0 |
97,7 |
68,1 |
2,7 |
27,8 |
98,8 |
2,2 |
95,9 |
Duitsland |
99,9 |
58,6 |
33,0 |
6,9 |
99,1 |
17,7 |
39,3 |
42,1 |
99,4 |
34,6 |
65,2 |
Nederland |
98,4 |
65,7 |
22,3 |
12,0 |
99,5 |
27,9 |
23,4 |
48,7 |
99,1 |
27,7 |
72,3 |
Polen |
99,2 |
64,0 |
33,0 |
3,0 |
98,5 |
28,9 |
22,0 |
49,1 |
98,8 |
15,2 |
84,8 |
Portugal |
92,1 |
66,3 |
26,6 |
4,8 |
97,5 |
35,6 |
29,1 |
34,6 |
99,1 |
27,2 |
71,7 |
Spanje |
98,7 |
70,4 |
19,2 |
7,6 |
94,6 |
23,3 |
35,6 |
39,7 |
97,6 |
33,6 |
65,7 |
ALDI Nord |
99,7 |
72,4 |
18,6 |
7,3 |
98,7 |
31,7 |
24,0 |
43,5 |
99,1 |
23,5 |
76,0 |
1 In 2020 werden de gegevens over de hoeveelheden UTZ- en Rainforest Alliance-gecertificeerde cacao afzonderlijk verzameld. Vanaf 2021 werd de gegevensverzameling aangepast op basis van de twee certificeringsnormen samen.
2 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
Aandeel van gecertificeerde duurzame koffie in het totale gewicht aan ingekochte koffie voor eigenmerkproducten in het standaardassortiment en het tijdelijke assortiment, uitgesplitst naar certificeringsnorm (in procent)
In 2022 was ongeveer 81 procent van de verworven koffie van het eigen merk volgens een van de volgende duurzaamheidsnormen gecertificeerd: Fairtrade, UTZ/Rainforest Alliance en het EU-biologo. Het grootste deel was toe te schrijven aan UTZ-/Rainforest Alliance-certificering (ongeveer 96,5 procent (UTZ: 28,1 procent + RA: 68,4 procent), gevolgd door een aandeel van ongeveer 4 procent met Fairtrade-certificering en het biologisch logo van de EU.
2020 |
2021 |
2022 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
waarvan |
waarvan Fairtrade/ EU-biologo |
waarvan |
Totaal |
waarvan |
waarvan Fairtrade/ EU-biologo |
waarvan |
Totaal |
waarvan UTZ1 |
waarvan Fairtrade/ EU-biologo |
waarvan |
|
België/Luxemburg2 |
57,0 |
84,1 |
2,4 |
13,5 |
60,3 |
75,6 |
1,8 |
22,6 |
61,4 |
81,4 |
2,1 |
16,5 |
Denemarken |
85,7 |
83,3 |
8,4 |
8,3 |
85,1 |
65,8 |
10,9 |
23,3 |
85,13 |
65,83 |
10,93 |
22,33 |
Frankrijk |
57,7 |
91,7 |
4,6 |
3,7 |
60,2 |
77,9 |
4,3 |
17,5 |
61,5 |
75,7 |
4,2 |
20,0 |
Duitsland |
49,5 |
72,0 |
20,0 |
8,0 |
51,6 |
62,0 |
19,0 |
19,0 |
54,5 |
62,7 |
16,0 |
21,4 |
Nederland |
63,6 |
90,4 |
3,9 |
5,6 |
65,4 |
84,8 |
3,9 |
11,3 |
97,4 |
7,3 |
0,3 |
92,4 |
Polen |
46,5 |
90,4 |
3,8 |
5,8 |
56,7 |
78,5 |
– |
21,5 |
46,5 |
90,4 |
- |
9,6 |
Portugal |
69,4 |
77,5 |
6,2 |
15,9 |
77,6 |
63,9 |
3,8 |
31,6 |
45,44 |
27,7 |
7,0 |
65,3 |
Spanje |
71,2 |
62,7 |
18,9 |
18,4 |
70,6 |
56,5 |
18,1 |
23,3 |
49,74 |
29,0 |
19,1 |
51,7 |
ALDI Nord |
54,8 |
80,0 |
11,7 |
8,3 |
57,5 |
70,7 |
10,5 |
18,7 |
79,4 |
26,8 |
3,6 |
69,6 |
1 In 2022 werden de gegevens over de hoeveelheden UTZ- en Rainforest Alliance-gecertificeerde koffie afzonderlijk verzameld. De gegevensverzameling zal het komende jaar worden aangepast op basis van de twee certificeringsnormen samen.
2 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
3 ALDI Denemarken rapporteert voor 2022 dezelfde gegevens als voor 2021 aangezien de ALDI Nord-bedrijvengroep heeft besloten zich eind 2022 uit de Deense markt terug te trekken. Dit proces zal naar verwachting in de loop van 2023 worden afgerond.
4 Als gevolg van de huidige marktsituatie en vraag is er in het verslagjaar minder gecertificeerde koffie ingekocht bij ALDI Portugal en ALDI Spanje.
Aandeel gecertificeerde duurzame thee in verhouding tot het totale gewicht aan verworven theeproducten van eigen merk in het standaardassortiment en het tijdelijke assortiment, uitgesplitst per certificeringsnorm (in procent)1
In 2022 was ongeveer 89 procent van de theeproducten van het eigen merk volgens een van de volgende duurzaamheidsnormen gecertificeerd: UTZ/Rainforest Alliance en het EU-biologo. Het grootste aandeel was toe te schrijven aan UTZ/Rainforest Alliance (ongeveer 98 procent), gevolgd door het EU-biologo (ongeveer 2 procent) en Fairtrade & het EU-biologo (ongeveer 1 procent).
2020 |
2021 |
2022 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal |
waarvan Rainforest Alliance2 |
waarvan UTZ2 |
waarvan EU-biologo |
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan EU-biologo |
waarvan |
Totaal |
waarvan |
waarvan |
waarvan |
waarvan Fairtrade en |
|
België/Luxemburg3 |
70,1 |
72,1 |
12,5 |
15,4 |
83,0 |
88,9 |
0,5 |
10,7 |
– |
94,6 |
97,6 |
- |
2,4 |
- |
Denemarken |
78,9 |
70,3 |
19,1 |
9,7 |
60,8 |
70,3 |
21,8 |
7,9 |
– |
60,84 |
70,24 |
22,64 |
7,24 |
-4 |
Frankrijk |
67,4 |
75,0 |
– |
25,0 |
70,9 |
53,9 |
35,2 |
7,1 |
3,8 |
68,5 |
77,0 |
- |
23,0 |
- |
Duitsland |
67,3 |
43,7 |
35,8 |
17,4 |
70,9 |
77,1 |
– |
22,9 |
– |
72,6 |
90,7 |
7,3 |
1,2 |
0.8 |
Nederland |
73,9 |
88,4 |
8,8 |
– |
88,3 |
90,9 |
5,8 |
– |
3,3 |
94,8 |
95,1 |
0,1 |
2,2 |
2.6 |
Polen |
62,8 |
57,5 |
35,2 |
6,3 |
75,1 |
66,9 |
33,1 |
– |
– |
40,65 |
88,6 |
11,4 |
- |
- |
Portugal |
62,1 |
30,0 |
49,0 |
15,1 |
61,2 |
35,9 |
55,4 |
7,1 |
1,6 |
64,2 |
28,7 |
50,9 |
16,4 |
3.9 |
Spanje |
61,5 |
43,6 |
39,8 |
16,5 |
62,1 |
40,1 |
43,6 |
16,3 |
– |
61,7 |
40,7 |
38,2 |
21,1 |
- |
ALDI Nord |
67,9 |
52,6 |
29,8 |
14,9 |
72,4 |
61,3 |
28,3 |
7,4 |
3,0 |
69,4 |
90,1 |
7,4 |
1,7 |
0.8 |
1 Het toepassingsgebied van de gegevens houdt rekening met eigenmerkproducten die thee bevatten (producten die bestanddelen van de theeplant bevatten, zoals groene en zwarte thee) en eigenmerkproducten die infusies bevatten (zoals kruiden- en vruchtenthee).
2 In 2021 werden de gegevens over de hoeveelheden UTZ- en Rainforest Alliance-gecertificeerde thee afzonderlijk verzameld. De gegevensverzameling zal het komende jaar worden aangepast op basis van de twee certificeringsnormen samen.
3 De informatie betreffende de juridisch onafhankelijke ondernemingen van ALDI België en ALDI Luxemburg is samengevoegd voor een vereenvoudigde weergave (zie ‘Bijkomende informatie’).
4 ALDI Denemarken rapporteert voor 2022 dezelfde gegevens als voor 2021 aangezien de ALDI Nord-bedrijvengroep heeft besloten zich eind 2022 uit de Deense markt terug te trekken. Dit proces zal naar verwachting in de loop van 2023 worden afgerond.
5 Door veranderingen in het productassortiment, de inkoop en de veranderde vraag daalde het gecertificeerde aandeel ten opzichte van het voorgaande jaar.