Lokale duurzaamheid in heel het land – ALDI Portugal

Lokale duurzaamheid in heel het land – ALDI Portugal

Van de Algarve tot aan de noordelijke uithoeken van het land plaatst ALDI Portugal de behoeften van de gemeenschap en de wensen van de klant in het middelpunt van haar duurzaamheids- en milieumaatregelen.

ALDI Portugal ondersteunt op veel plaatsen mensen die het financieel moeilijk hebben door middel van food en non-fooddonaties. Hiervoor werken we samen met meer dan 40 lokale liefdadigheidsorganisaties. Deze regionale aanpak is voor ons bijzonder belangrijk. Ze onderstreept de band tussen ALDI Portugal, haar medewerkers en de lokale bevolking.

We passen de winkelervaring voortdurend aan de wensen van onze klanten aan. In 2019 hebben we ons engagement voor verschillende kwaliteits- en sensibiliseringsawards versterkt. We namen deel aan de Sabor do Ano (Smaaktest van het Jaar) award, waarmee we ons engagement voor kwalitatief hoogwaardige producten aan betaalbare ALDI-prijzen in de verf zetten. 27 producten werden onderscheiden. Via de nieuwe website, sociale mediakanalen zoals YouTube en LinkedIn en in ons klantenmagazine geven we klanten informatie over heel uiteenlopende duurzaamheidsthema’s. Eén voorbeeld: de Verpakkingsmissie van ALDI Portugal, 'Compromisso ALDI', werd gelanceerd in 2019. Ze steunt op het principe 'Verminderen. Hergebruiken. Recycleren. We willen verpakkingen vermijden waar dit mogelijk is en hebben op al onze eigenmerkproducten nieuwe symbolen voor het sorteren van afval aangebracht.

Onze winkels kregen een nieuwe, frisse uitstraling, in het nieuwste ANIKo-design, om het winkelen voor klanten leuker te maken. In dit nieuwe concept zijn ook energiebesparende maatregelen geïntegreerd, zoals het opwekken van elektriciteit op onze winkeldaken met fotovoltaïsche installaties en de installatie van koelmachines met CO2 als natuurlijk koelmiddel.  In februari 2020 hebben we het engagement 'Lissabon Europese Groene Hoofdstad 2020 – Klimaatactie 2030' ondertekend om in alle ALDI-winkels in de regio Lissabon een breed scala aan milieumaatregelen te nemen.Region.

Onze highlights

100 %

van de ALDI-winkels doneren

Dat is honderd procent van onze winkels: we doneren voedsel dat niet meer verkocht kan worden maar nog wel geschikt is voor consumptie aan meer dan 40 lokale en regionale organisaties om mensen in nood in het hele land te helpen.

100 %

kabeljauw met MSC-certificering

We bieden onze klanten nu ook traditionele Portugese gedroogde kabeljauwproducten met MSC-certificering aan. We blijven ons inzetten voor duurzame visvangst en breiden ons aanbod aan duurzame visproducten systematisch uit.

ALDI Portugal in profiel

Centrales
1
Winkels 73
Totaal aantal ALDI-medewerkers 1,633
Eerste winkels in 2006
Website
www.aldi.pt

Vooruitgang in nationale doelstellingen 2019

Klant & product

Doel

Beschrijving van doelstellingen en scope

Status 2019 & volgende stappen

SDG's

MSC-certificering voor alle kabeljauw tegen eind 2018

Omschakeling naar MSC-certificering voor alle stokvisproducten (kabeljauw) in Portugal tegen eind 2018

Doelstelling gerealiseerd.

SDG 14

Voedseldonaties in alle winkels tegen eind 2018

Tegen eind 2018: doneren van voedsel dat niet langer verkocht kan worden maar nog wel geschikt is voor consumptie door alle winkels in Portugal om voedselverspilling tegen te gaan

Doelstelling gerealiseerd.

SDG 12
Toeleveringsketen & hulpbronnen

Doel

Beschrijving van doelstellingen en scope

Status 2019 & volgende stappen

SDG's

Verbod op batterijeieren vanaf 2020

Stopzetting van de verkoop van batterijeieren (verse eieren) in Portugal tegen eind 2020.

Doelstelling gerealiseerd in 2020. Sinds januari 2020 verkopen we geen (verse) batterijeieren meer. 

SDG

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

 

   

   

 

 

 

 

 

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch