ALDI Polen biedt klanten een voortdurend toenemend aanbod aan duurzame en regionale producten aan, volgens haar motto: RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI (eens ALDI, altijd ALDI).
Nieuwe studies bevestigen dat het bewustzijn van de consument ten aanzien van duurzaamheid in Polen gestaag toeneemt. Daarom breiden we ons aanbod aan duurzame producten voortdurend uit om onze klanten nog meer te sensibiliseren en geven we hen uitvoerige informatie over onze CR-activiteiten. Elke drie maanden publiceren we een CR-magazine, dat in onze winkels en online verkrijgbaar is. We informeren onze klanten over hoe ze het milieu in hun dagelijks leven kunnen beschermen door duurzame beslissingen te nemen, zoals het veilig verwijderen van batterijen, het recycleren van afval en het voorkomen van voedselverspilling. Streekgebondenheid is heel belangrijk in Polen. Daarom organiseren we elke acht weken events waarin we typische producten uit verschillende Poolse regio's in de schijnwerpers zetten.
In 2019 identificeerde het rapport 'Responsible Business in Poland 2018: Good Practices' ALDI Polen voor het eerst als een maatschappelijk bewuste onderneming in het meest uitgebreide onderzoek van CSR-maatregelen in het land. Het rapport beschreef twaalf ALDI-maatregelen, waaronder het internationale inkoopbeleid, het ALDI Nord Instore Concept, ons Klimaatbeschermingsbeleid en het Sociale Compliance-programma. In 2018 gaf MSC Polen ALDI Polen een award voor haar uitzonderlijke inzet voor duurzame visserij en de uitbreiding van het MSC-programma in Polen.
We hebben in 2019 een online engagement gepubliceerd om tegen eind 2025 geen kooi-eieren meer te gebruiken in eigenmerkproducten waarin eieren verwerkt zijn. Het is ons eerste nationale engagement dat verder gaat dan het internationale inkoopbeleid, waardoor we de derde retailketen in Polen zijn die tegen 2025 zowel voor verse eieren als voor eierproducten geen kooi-eieren meer zal gebruiken.
73
veganistische en vegetarische producten
73 products carried the V-Label in 2019 at ALDI Poland, marking vegan products, which are guaranteed not to contain any ingredients originating from animals, as well as vegetarian products.
31 keer
Produkt Polski
Naast de organisatie van onze acht regionale weken wilden we onze klanten ook helpen bij het identificeren van lokale Poolse producten. Naast het PRODUCT POLSKI-logo gebruiken we voor lokale producten Dziedzictwo Kulinarne (culinair erfgoed) of Jakość Tradycja (kwaliteitstraditie).
Centrales | 1 |
Winkels |
138 |
Totaal aantal ALDI-medewerkers | 2,694 |
Eerste winkels in | 2008 |
Website |
www.aldi.pl |
Doel |
Beschrijving van doelstellingen en scope |
Status 2019 & volgende stappen |
SDG's |
---|---|---|---|
Verpakkingsstrategie tegen eind 2020 |
Publicatie van nationale Poolse verpakkingsstrategie tegen eind 2020 |
In voorbereiding. |
|
Voedseldonaties in alle winkels tegen eind 2020 |
100% van de Poolse winkels doneert levensmiddelen die niet langer verkocht kunnen worden maar nog wel geschikt zijn voor consumptie aan liefdadigheidsinstellingen tegen eind 2020 |
Project in uitvoering. Aandeel van winkels in 2019: 41%. |
Doel |
Beschrijving van doelstellingen en scope |
Status 2019 & volgende stappen |
SDG's |
---|---|---|---|
Nationaal inkoopbeleid op het vlak van dierenwelzijn tegen eind 2020 |
Publicatie van nationaal inkoopbeleid op het vlak van dierenwelzijn tegen eind 2020 |
In voorbereiding. |
Goal |
Description and scope |
Status 2019 & next steps |
SDG |
---|---|---|---|
Opleidingsprogramma voor managers in 2019 |
Ontwikkeling van een concept voor een opleidingsprogramma in Polen om de vaardigheden van managers te verbeteren in 2019 |
Doelstelling gerealiseerd.
Focus 2020 – Opleiding in winkels – 100% van de winkelmanagers, minimaal 50% van de assistent-winkelmanagers, minimaal 30-50% van de medewerkers (winkels) |