Erkenning

Prijzen, eervolle vermeldingen en dergelijke meer zijn voor ons een bewijs dat ons werk zijn vruchten afwerpt. In het rapporteringsjaar 2017 kregen we op nationaal en internationaal niveau de volgende prijzen en titels:

Internationaal

BBFAW – Duurzaamheid bij ALDI Nord
  • Business Benchmark on Farm Animal Welfare (BBFAW), 2017: de BBFAW stelt sinds 2012 een ranglijst op voor engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie. In totaal werden 110 ondernemingen (stand: 2017) volgens vastgelegde vragen en criteria beoordeeld. ALDI Nord heeft zich sinds 2013 continu verbeterd en klom in 2017 naar plaats 3. Al sinds 2016 liggen we in de BBFAW boven het internationale sectorgemiddelde. Meer info over de benchmark: BBFAW.
CR Reporting Awards – Duurzaamheid bij ALDI Nord
  • CR Reporting Awards (CRRA) 2017: ALDI Nord behaalde de eerste plaats in de categorie “Best First Time Report”. We haalden bovendien de tweede plaats in de categorie “Best Report”. Naar het persbericht.

Nationaal

Fairtrade Award 2018 – Nachhaltigkeit bei ALDI Nord
  • Fairtrade Award 2018: voor zijn engagement voor eerlijke handel kreeg ALDI in maart 2018 de eerste plaats in de categorie ‘Handel’ van de Fairtrade Award. Die prijs wordt door de organisatie TransFair uitgereikt. Doorslaggevend waren vooral onze jarenlange inzet en het feit dat ALDI miljoenen klanten fairtradeproducten aanbiedt tegen een betaalbare prijs.
Deutschlands beste Ausbildungsbetriebe – Nachhaltigkeit bei ALDI Nord
  • Deutschlands Beste Ausbildungsbetriebe, 2018: het onderzoek “Deutschlands beste Ausbildungsbetriebe” (‘de beste opleidingsbedrijven van Duitsland’) is een initiatief van DEUTSCHLAND TEST en het economische tijdschrift FOCUS-MONEY. De resultaten zijn gebaseerd op een enquête in de 20.000 bedrijven met het hoogste aantal werknemers in Duitsland. Bedrijven met een score van minstens 70 krijgen de prijs “De beste opleidingsbedrijven van Duitsland” (bron: DEUTSCHLAND TEST).
TOP Nationaler Arbeitgeber 2018 – Duurzaamheid bij ALDI Nord
  • Brand Experience + Trust Monitor 2017: het merk ALDI behaalde de elfde plaats in de Duitse Markenvertrauensindex (index voor merkvertrouwen) van 2017. Dat is drie plaatsen beter dan het jaar voordien. In de categorie ‘Merkbeleving’ behaalt ALDI de vierde plaats. De representatieve online-enquête Brand Experience + Trust Monitor onderzoekt in Duitsland de link tussen merkvertrouwen (Brand Trust) en merkbeleving (Brand Experience).
YoungBrandAward – Duurzaamheid bij ALDI Nord
  • YoungBrandAward 2017: bij de Duitse YoungBrandAwards kreeg ALDI de prijs van ‘meest geliefde supermarkt’. Meer dan 27 000 mensen brachten online hun stem uit, veel van hen uit de leeftijdscategorie 13 tot 29 jaar. Naar het persbericht.
Commercial-Effectiveness Awards – Duurzaamheid bij ALDI Nord
  • Commercial-Effectiveness Awards, 2017: ALDI Spanje behaalde de tweede plaats in de categorie “Building a Brand” (‘een merk opbouwen’). De wedstrijd werd georganiseerd door de Spaanse vereniging van adverteerders (Asociación Española de Anunciantes, AEA). Communicatieprojecten die bijdragen tot het behalen van de bedrijfsdoelstellingen maken kans op een prijs.
Top Karrierechancen – Nachhaltigkeit bei ALDI Nord
  • TOP Karrierechancen, 2017: eze studie over carrièrekansen van DEUTSCHLAND TEST en het economische tijdschrift FOCUS-MONEY onderzoekt de 10.000 bedrijven met het hoogste aantal werknemers in Duitsland. De eretitel “Top-Karrierechancen” werd uitgereikt op basis van het aantal punten in de algemene ranking. Die wordt opgesteld op basis van reacties op een enquête over verschillende carrièreaspecten en op basis van de resultaten van social listening. (Bron: DEUTSCHLAND TEST).
  • Kundenmonitor Deutschland 2017: Al meer dan 20 jaar doet de Duitse Kundenmonitor (‘klantenmonitor’) onderzoek naar de klanttevredenheid in verschillende sectoren. In de detailhandel behaalde ALDI Nord Duitsland in 2017 de eerste plaats in de categorie ‘Prijs-kwaliteitverhouding’. We scoorden ook goed in andere categorieën, bijvoorbeeld in de categorie ‘Hoogste aanbeveling’. Voor het onderzoek over supermarkten werden 6378 consumenten geïnterviewd. Naar het persbericht.
Familienfreundlichstes Unternehmen – Duurzaamheid bij ALDI Nord
  • Familienfreundlichstes Unternehmen 2017: in samenwerking met de Welt am Sonntag en de Goethe-Universität Frankfurt heeft de organisatie ServiceValue in 2017 opnieuw de meest familievriendelijke bedrijven van Duitsland geselecteerd. Daarvoor werd voor in totaal 424 bedrijven uit 61 sectoren onderzocht hoe goed ze ingaan op de noden van de klantengroep families met kinderen. ALDI Nord Duitsland behaalde goud in de categorie levensmiddelendiscounters. Naar het persbericht.
Das Goldene Ei – Nachhaltigkeit bei ALDI Nord
  • Das Goldene Ei 2016: in 2016 kreeg ALDI Nord Duitsland de ‘Good Egg Award’ (ook wel het ‘Gouden ei’ genoemd) van de internationale dierenbeschermingsorganisatie Compassion in World Farming (CIWF). Die prijs kregen we voor de vrijwillige beslissing geen kooi-eieren meer te verwerken in eigenmerkproducten. Naar de prijs.

*

*

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00