1. Startpagina
  2. Highlights
  3. Voeding en gezondheid

Nederland: gezond eten begint vroeg

Voeding en gezondheid – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Gezondheid is een van de belangrijkste thema’s in Nederland. Onder andere overgewicht bij kinderen en jongeren staat centraal. Samen met een sterke partner pakken we het thema aan.

 

Volgens een rapport van de Nederlandse Gezondheidscommissie is overgewicht een van de grootste gezondheidsrisico’s in het land. Ongeveer één op zeven Nederlandse kinderen kampt met overgewicht. De kinderjaren en de jeugd zijn een periode waarin de smaakvoorkeuren en de gedragspatronen van elke mens worden gevormd. Bij het thema “gezonde voeding” is het niet enkel van belang wat kinderen bij hun ouders thuis en op school aangeleerd krijgen, maar ook welk aanbod ze in restaurants of supermarkten vinden. Als retailer in levensmiddelen zien wij ons verantwoordelijk om onze bijdrage te leveren om een gezonde levensstijl te promoten.

Daarvoor hebben wij er in Nederland een expert bijgehaald: sinds kort werken wij samen met de stichting JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht – “Kinderen & jongeren op een gezond gewicht brengen”) om kinderen en jongeren kennis te laten maken met gezond eten. Ook de volwassenen in hun omgeving – dus vooral ouders en leraren – willen wij bereiken. Momenteel wisselen wij met de stichting informatie uit om een gezamenlijke campagne te lanceren. Wij willen dan ook gezinnen met kinderen inspireren om te kiezen voor gezonde voeding. De samenwerking is nog erg nieuw en zal lopen tot einde 2020. Via onze gezamenlijke maatregelen houden wij u op de hoogte!

logo jongeren op gezond gewicht – Duurzaamheid bij ALDI Nord

SDG

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

*

*

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00