1. Startpagina
  2. Highlights
  3. Ranking dierenwelzijn

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Ranking dierenwelzijn – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie. In de internationale vergelijking bereikten we de derde plaats. En ook in Duitsland behaalden we in vergelijking met andere supermarktketens heel goede resultaten.

In het internationale “Business Benchmark on Farm Animal Welfare” (BBFAW) bereikte ALDI Nord in 2017 de derde plaats. Sinds 2012 evalueert de ranking het engagement voor dierenwelzijn van ondertussen 110 ondernemingen uit de levensmiddelensector – daartoe behoren levensmiddelenproducenten, klein- en groothandelaars in levensmiddelen en ook gastronomie. Hun prestaties worden geëvalueerd op basis van publiek toegankelijke informatie. Wij gingen in de evaluatie van het BBFAW sinds 2013/2014 van een zesde plaats elk jaar een plaats hoger. Hoe we daarin geslaagd zijn? Vooral door een voortdurende uitbreiding van ons engagement voor dierenwelzijn. Maar ook ons dierenwelzijnsbeleid speelde een rol. Deze creëert transparantie in onze organisatie en voor de bereikte doelstellingen.

BBFAVV Logo – Nachhaltigkeit bei ALDI Nord

“ALDI Nord beschikt over een uitgebreid dierenwelzijnsbeleid en heeft duidelijke processen in de toeleveringsketen geïmplementeerd. De evaluatie is in 2017, in vergelijking met het vorige jaar, nogmaals duidelijk verbeterd: dat is vooral te danken aan de transparantere verslaggeving. In sommige landen van de ondernemingsgroep is ALDI Nord reeds ingegaan op erg uitgebreide verplichtingen om het dierenwelzijn te verbeteren.”

Nicky Amos, Executive Director, BBFAW

In Duitsland werden de dierenbeschermingsrichtlijnen van de supermarktketens in 2017 voor het eerst door de Albert Schweitzer Stiftung für unsere Mitwelt vergeleken met elkaar. De organisatie onderzocht daarvoor alle gepubliceerde dierenbeschermingsregelingen. Ze bevestigde ons dat onze richtlijn tot de meest uitgebreide van Duitsland behoort. ALDI kon onder de discounters overtuigen door zijn brede inzet voor dierenwelzijn. De analyse moet in de toekomst om de twee jaar plaatsvinden.

Logo der Albert Schweitzer Stiftung für unsere Mitwelt – Duurzaamheid bij ALDI Nord

“ALDI Nord besteedt ongetwijfeld steeds meer aandacht aan de dierenbescherming. Dat blijkt onder andere uit de oprichting van een eigen team voor dit domein. Ook al is er nog werk aan de winkel, het zit goed en het tempo is, gezien de vele en deels complexe bouwplaatsen, aanzienlijk.”

Mahi Klosterhalfen, Directeur, Albert Schweitzer Stiftung für unsere Mitwelt en bestuurslid, Compassion in World Farming 

De resultaten tonen ons dat wij met de maatregelen en doelstellingen op de goede weg zijn.

SDG

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

 

   

   

 

 

 

 

 

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch