1. Startpagina
  2. Highlights
  3. Producten uit Frankrijk

ALDI Frankrijk: streekproducten op tafel

Producten uit Frankrijk – Duurzaamheid bij ALDI Nord

In het land van de fijnproevers letten veel consumenten bij hun aankopen niet enkel op de kwaliteit en de prijs maar ook op de herkomst van de producten. ALDI Frankrijk biedt de klanten dan ook talrijke producten uit Frankrijk en veel typische specialiteiten uit de streek aan. Dankzij transparante etikettering en onze eigen merken kunnen onze klanten de herkomst van de producten snel herkennen. Tweemaal per jaar organiseren we bovendien een themaweek waarbij de regionale producten centraal staan.

Wij werken regelmatig samen met kleine en middelgrote producenten uit Frankrijk en steunen zo de productie ter plaatse. Een goed voorbeeld: 98 procent van ons vers vlees en diepvriesvlees is voorzien van het label “Viandes de France”. Het bevestigt dat het vlees afkomstig is van dieren die in Frankrijk geboren, gekweekt en geslacht werden. Ook met de ALDI Transparency Code (ATC) kunnen onze klanten in Frankrijk de herkomst van steeds meer vleesproducten traceren en daarmee gaan we verder dan de wettelijke eisen. Tegen 2020 moet de ATC-code op alle producten die meer dan drie procent vlees bevatten, aangebracht zijn.

Viandes de France Logo – Duurzaamheid bij ALDI Nord
In Frankrijk wordt het vlees van Franse herkomst voorzien van het label “Viandes de France” (“Vlees uit Frankrijk”). Het maakt onder andere een onderscheid tussen varkens- runds- en gevogeltevlees.
ALDI Transparency Code – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Focus op regionale specialiteiten: ons eigen merk “Pays Gourmand”

Ons eigen merk “Pays Gourmand” plaatst Franse specialiteiten op de voorgrond, bijvoorbeeld boekweitpannenkoeken of tarte flambée. In 2017 hadden we in Frankrijk in totaal 43 “Pays Gourmand”-producten in het assortiment.

"Pays Gourmand" – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Duidelijk te herkennen: melk uit Frankrijk

Met ons eigen label “Lait Français” (Franse melk) etiketteren wij melkproducten die met melk uit Franse melkverzamelpunten werden geproduceerd.

"Lait Francais" – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Beste kwaliteit: het ”Label Rouge“

In 2017 waren 12 producten in het assortiment bij ALDI Frankrijk met het “Label Rouge” gecertificeerd, bijvoorbeeld onze boerenterrine en emmentaler. Het Franse label etiketteert producten van de hoogste kwaliteit. Het wordt verleend door ”INAO – Institut National de l’Origine et de la Qualité” (Nederlands: Nationaal Instituut voor Herkomst en Kwaliteit). Onafhankelijke tests verzekeren de hoogste kwaliteitsnormen.

"Label Rouge" Logo – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Onze AOP- & IGP-producten

Talrijke producten in ons assortiment dragen het label “AOP – Appelation d’Origine Protégée” (beschermde oorsprongsbenaming) of “IGP – Indication Géographique Protégée” (beschermde geografische aanduiding). De labels etiketteren producten die beantwoorden aan strenge geografische en productiegerelateerde specificaties. In 2017 waren 58 producten bij ALDI Frankrijk voorzien van het AOP- en 52 van het IGP-label, waaronder camembert uit Normandië.

AOP & IGP Logo – Duurzaamheid bij ALDI Nord

SDG

GRI

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

 

   

   

 

 

 

 

 

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch