1. Startpagina
  2. Highlights
  3. MSC-jubileumcampagne

Boter bij de vis!

MSC-jubileumcampagne – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Klare taal omtrent visvangst: in 2017 was ALDI Polen officiële partner van de jubileumcampagne van de Marine Stewardship Council (MSC). Een goede gelegenheid om te informeren over duurzame vismethoden en het MSC-label.

 

Al 20 jaar – zo lang zet de MSC zich al in voor de bescherming van de zeeën en de wereldwijde visbestanden. De MSC is één van onze belangrijkste partners voor de aankoop van duurzame vis. Met een groots opgezette campagne vierde de milieuorganisatie verleden jaar haar kroonjaar , met de internationale steun van ALDI Nord. Ook mee aan boord: de Poolse collega‘s. In de 124 winkels, het wekelijkse klantenmagazine of op de website, overal werd ingegaan op het thema van duurzame visvangst. Gedurende heel de maand november konden medewerkers en klanten zo meer te weten komen over thema’s als overbevissing, illegale vismethoden of belastingen voor het milieu en de MSC-producten leren kennen. Want het is duidelijk dat milieuorganisaties, producenten, handelaars en consumenten de handen ineen moeten slaan voor verduurzaming in de vissector.

“De actie was een onderdeel van het groot initiatief van de staat voor duurzamere producten. En ze was letterlijk een blikvanger: de opvallende publiciteit in de rekken kan geen enkele klant over het hoofd gezien hebben”, vertelt Justyna Radwańska, CR-verantwoordelijke in Polen. Samen met de Marketingafdeling en de Poolse MSC-organisatie heeft ze de actie gepland. “Voor ons was het de eerste samenwerking van dit soort op de Poolse markt. Daarom was het een fantastisch gevoel dat alles zo goed gelukt is.”

Met de MSC-campagne is ALDI Polen vertrokken om te voldoen aan de eisen van ons toekomstig Internationaal Vis-Inkoopbeleid. Zoals bij elk inkoopbeleid het geval is, is één van de doelstellingen van het visinkoopbeleid dat we in gesprek gaan met zakenpartners, milieuorganisaties, medewerkers en klanten omtrent efficiënter grondstoffengebruik.

“Naar schatting is ongeveer 90 procent van de wereldwijde bestanden overbevist. Overbevissing is dan ook één van de grootste ecologische uitdagingen van onze tijd. De MSC strijdt als onafhankelijke internationale organisatie tegen de achteruitgang van de wereldwijde visbestanden. Met ons programma en het MSC-label leveren wij een bijdrage tot gezonde wereldzeeën. We waarderen de deelname van ALDI Nord aan het MSC-certificeringsprogramma enorm. Met de uitbouw van het aanbod gecertificeerde producten en de doelgerichte voorlichting van klanten steunt ALDI Polen de duurzame visvangst.”

Anna Dębicka, MSC-programmacoördinator in Polen

Naar de jubileumpagina’s van MSC:

GRI

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

 

   

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch