1. Startpagina
  2. Highlights
  3. Medewerkersmagazine

Einfach wir – het magazine voor ALDI-medewerkers

Medewerkersmagazine – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Wij ontwikkelen ons sneller dan ooit tevoren. Ook in de communicatie zijn nieuwe tijden aangebroken: terwijl we een paar jaar geleden nog discreet waren, informeren we vandaag open en transparant over alles wat we doen. Het is duidelijk: de medewerkers bij ALDI Nord moeten weten wat er gaande is. Ons nieuwe medewerkersmagazine “einfach wir” in Duitsland in de schijnwerpers!

 

Al op het eerste gezicht wordt het duidelijk om wie het hier gaat: om de bijna 35.000 ALDI-medewerkers in Duitsland, het maakt niet uit of ze op de verkoop-, logistieke of administratie-afdeling werken. Voor hen werd ’einfach wir’ ontwikkeld. Het magazine brengt niet enkel relevante informatie en spannende achtergronden over verschillende thema’s van ALDI Nord. Het roept ook op om mee te doen: alle medewerkers bij ALDI Nord worden uitgenodigd om het magazine mee vorm te geven met eigen bijdragen en ideeën.

Voor de eerste uitgave van het magazine wou Theo Albrecht absoluut het welkomstwoord schrijven. Daarin beklemtoont hij hoe belangrijk de interne communicatie in een moderne ondernemingsgroep is.

“Het magazine voor medewerkers zal ons helpen om ons begrip voor elkaar en voor onze verschillende activiteiten te bevorderen. Uit de gecoördineerde samenwerking van ons allen blijkt datgene wat ALDI Nord vormt.”

Theo Albrecht

Sinds het voorjaar van 2017 verschijnt “einfach wir” alle drie maanden in Duitsland. Elke ALDI-medewerker in Duitsland ontvangt een persoonlijk exemplaar. Nieuwsgierig geworden? Bekijk samen met ons het magazine:

Titelhelden: het team centraal

Wie staat er achter het succes van ALDI Nord? Met de titelhelden stellen wij op de eerste dubbele bladzijde van elke uitgave een ALDI-medewerker en zijn collega’s voor. Zoals het ook hoort voor een titelheld, is hij bovendien ook helemaal vooraan in het magazine te vinden. En hij heeft bij ons het laatste woord! In de rubriek “Feierabend” (Gedaan met werken) verraadt de titelheld helemaal op het einde hoe hij zijn vrije tijd invult.

titelhelden in het medewerkersmagazine – Duurzaamheid bij ALDI Nord

ALDI-medewerkers: het “Wij” ontdekken

Voor een uitstap naar een winkel van een regionale vestiging in het binnen- en buitenland blijft tijdens de gewone werkdag meestal geen tijd over. De rubrieken “ALDI Regional” en “ALDI International” geven inzage in wat ergens anders aan de gang is: hier brengen wij bijvoorbeeld verslag uit over het 40-jarige jubileum van ALDI Denemarken of tonen we hoe andere winkels in Duitsland de verbouwingsperiode doorkomen. Op de “Pinnwand” (Prikbord) stellen collega’s zich voor – van leerling tot Districtmanager.

rubriek "ALDI Regional" in het medewerkersmagazine – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Doe-mee-formules: er middenin in de plaats van enkel erbij

De medewerkers kunnen “einfach wir” niet alleen lezen, maar ook actief mee vorm geven. Bijvoorbeeld door zich als titelheld kandidaat te stellen of hun lievelingsproduct voor te stellen. Bijzonder spannend: de rubriek “Begegnungen” (Ontmoetingen). Daarbij wisselt een ALDI-medewerker voor één dag van werk en loopt met een collega uit een heel andere afdeling mee. Zo leren ALDI-medewerkers, die elkaar anders nooit ontmoet hadden, elkaar persoonlijk kennen. En deze ervaringen helpen ook de lezers van het magazine om een beter wederzijds begrip en een gevoel voor het grote geheel te creëren.

“Uitstekend, door het magazine krijgen we inzage in heel andere afdelingen!”

Winkelmedewerkster, ALDI Beverstedt

rubriek "Begegnungen” in het medewerkersmagazine – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Duurzaamheid: vaste plaats in het magazine

Omdat duurzaamheid een centraal thema voor ALDI Nord is, wordt het ook op verschillende plaatsen in het magazine opnieuw aangekaart. Daarom hebben we een volledige bladzijde gewijd aan het onderwerp “duurzaamheid”. Bovendien vertellen we de medewerkers bij ALDI Nord bijvoorbeeld in de rubriek “ALDI News” (ALDI-nieuws) waarom we de klassieke plastic zak afschaffen of het label Für mehr Tierschutz van de Duitse Tierschutzbund introduceren.

Overigens: ook bij ALDI België is er sinds april 2018 een medewerkersmagazine: “Vivaldi”.

rubriek “Nachhaltigkeit” in het medewerkersmagazine – Duurzaamheid bij ALDI Nord

SDG

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

*

*

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

div>