1. Startpagina
  2. Highlights
  3. Dialoog met klanten in Spanje

Wij zijn een en al oor: ALDI Spanje zet in op dialoog

Dialoog met klanten in Spanje – Duurzaamheid bij ALDI Nord

De verwachtingen van de klanten worden steeds complexer. Wat er nodig is? Meer communicatie! En dit op alle vlakken: rechtstreeks in de winkels, in de sociale netwerken of heel klassiek per telefoon en e-mail. ALDI Spanje toont hoe dat gaat.

 

Wij willen onze klanten veel verschillende mogelijkheden bieden om met ons een gesprek aan te gaan. Om het even of ze vragen hebben over onze producten en aanbiedingen of geïnteresseerd zijn in een job bij ons. Onder de naam Contigo ALDI (Nl. “bij jou ALDI”) heeft ALDI Spanje sinds eind 2016 veel inspanningen geleverd om de klantenservice verder te professionaliseren. Vandaag zijn wij met een Spaans bedrijfsprofiel bereikbaar op FacebookTwitterYouTubePinterestInstagram en LinkedIN. Uiteraard kunnen klanten ook nog steeds de telefoon nemen, een contactformulier invullen of een e-mail schrijven.

 

95 %

Van de keren wordt de klantendienst positief geëvalueerd.

Wie is er aan de lijn? – Duurzaamheid bij ALDI Nord

46 %

Van de keren wordt er telefonisch contact opgenomen.

Waarover gaat het? – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Vlotte klantencommunicatie

Vooral wanneer we nieuwe winkels openen of andere heropenen, willen we actief informatie uitwisselen met klanten, buren en andere stakeholders. Sinds 2014 volgen we in Spanje daarbij een uniform communicatieconcept. Daartoe behoren degustaties van producten, speciale openingsfolders voor de klanten, uitnodigingen voor de lokale pers en de overheid en ook relatiegeschenken. De showcooking-acties met professionele koks zijn bijzonder populair. Daarbij hechten wij veel belang aan gezonde recepten en duurzame ingrediënten. Sinds 2014 hebben wij al meer dan 100 winkels met een dergelijke communicatiecampagne geopend en hebben we op deze wijze ongeveer 190.000 mensen bereikt. Een voorbeeldcampagne: op gelijkaardige wijze zullen wij in andere landen nieuwe winkels openen of andere heropenen, nadat ze werden omgeschakeld op het ALDI Nord Instore Konzept.

Reeds in het eerste jaar van ons communicatie-offensief noteerden wij dat er via Contigo ALDI

111000

keer contact werd opgenomen.

Netwerk

Veel mensen zijn online verbonden met ALDI Spanje. Een overzicht van onze verschillende social media-kanalen vind je hier:

screenshot website en screenshots social media – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Social Media: Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest & Instagram

GRI

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

 

   

   

 

 

 

 

 

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch