1. Startpagina
  2. Highlights
  3. De nieuwe winkels

Kom dat zien!

De nieuwe winkels – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Al bij de eerste blik door de grote vensters van de nieuwe ALDI-winkels valt op dat er heel wat veranderd is. Er is meer licht, meer plaats, er zijn nieuwe kleuren en de producten zijn overzichtelijk uitgestald zodat klanten beter hun weg zouden vinden. Met ANIKo (kort voor het ‘ALDI Nord Instore Konzept’) verbouwen we onze winkels om tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten.

 

De ANIKo-vernieuwing is het tot nog toe grootste project in de geschiedenis van de ALDI Nord-groep. Een groot deel van de 4.700 ALDI Nord-winkels wordt in de komende twee tot drie jaren gemoderniseerd. Veel veranderingen springen onmiddellijk in het oog, andere vinden onopgemerkt op de achtergrond plaats. Onze virtuele rondgang verraadt wat ALDI Nord klanten in de netjes gerenoveerde winkels te wachten staat. Maar niet alleen dat: de video toont ook in welke domeinen wij ons assortiment steeds duurzamer uitbouwen, zowel in de gloednieuwe winkels als in de bestaande. Want of ze nu al vernieuwd zijn of niet: een groot aanbod, meer versheid en meer duurzame producten voor een ALDI-prijs vindt u bij ons overal.

Zo ziet het eruit: rondleiding door een typisch ANIKo-winkel

Natuurlijk is niet elke ANIKo-winkel helemaal gelijk opgebouwd, al naargelang van de toestand, het gebouw en het land kunnen er verschillen zijn. Kom mee op een rondleiding door een typische nieuwe winkel en kijk rond wat er allemaal veranderd is!

ANIKo-Lageplan – Duurzaamheid bij ALDI Nord

Ingangszone: hartelijk welkom

Een winkelwagen, een draagmand of een kleurig winkelwagentje voor kinderen? Onze klanten hebben ruim de keuze. In veel winkels geeft een digitaal display aan de ingang aan hoeveel stroom de zonnepanelen op het dak precies produceren.

Ontbijtzone

Mmm …hier ruikt het lekker. Er worden ongeveer 30 verschillende verse brood- en banketproducten aangeboden. Sommige winkels schenken brood van de vorige dag weg of verkopen het aan een verminderde prijs, één van onze maatregelen tegen voedselverspilling.

Cosmetica & verzorging

In Duitsland werd bij veel cosmetica zoals shampoos, douchegel en vloeibare zepen de receptuur aangepast om zogenaamde vloeibare microplastics te vervangen. In Frankrijk zijn microplastics in hygiëneproducten al verboden bij wet.

Zoetigheden

Wij werken eraan om het suikergehalte in frisdranken, muesli, fruitconserven en andere producten geleidelijk te verlagen. Voor een groot deel van ons cacao-assortiment gebruikten we uitsluitend gecertificeerde grondstoffen.

Groenten & fruit

In de uitgebreide groenten- en fruitafdeling, centraal in onze nieuwe winkels, vinden de klanten een nog groter aanbod aan verse producten. Met een steeds toenemend aantal gecertificeerde producten wordt ons assortiment ook hier stap voor stap duurzamer. Een goed voorbeeld: onze Fairtrade-biobananen.

Eieren

Al in 2004 sloot ALDI Nord, als eerste ondernemingsgroep in de Duitse detailhandel, de handel in eieren van kippen uit legbatterijen of verrijkte kooien, uit. Tegen uiterlijk 2025 wordt het verbod op kooi-eieren in alle landen van de ondernemingsgroep in de praktijk gebracht en in veel landen gebeurt dat al vroeger.

Vers & klaar

Hier draait alles rond het gemakkelijk verbruik van verse of reeds bereide levensmiddelen. Het aanbod reikt van koele sappen over salades tot kant-en-klaargerechten of snelle snacks. Hier worden ook erg gevoelige groenten en fruit koel bewaard opdat ze langer vers zouden blijven.

Vlees & vis

Ons vers-offensief omvat ook onze vlees- en visbevattende producten. Erg belangrijk: het toenemend duurzaam vlees- en visassortiment. In verschillende projecten en initiatieven zetten wij ons in voor meer dierenwelzijn. Klanten kunnen de herkomst van onze vleesproducten trouwens direct traceren met de ALDI Transparenz Code op de verpakking.

Recept van de week

Geen inspiratie voor een lekkere maaltijd? Geen probleem! Met het recept van de week bieden wij in veel winkels seizoensgebonden en creatieve kookideeën aan. Alle benodigde ingrediënten worden op het eiland van het recept van de week gepresenteerd, tenzij ze gekoeld moeten worden. In het kader van onze maatschappelijke betrokkenheid lanceerden we overigens ook projecten voor gezonde voeding.

Kaas & melk

Meer dierenwelzijn in de gekoelde vitrines: in alle Duitse winkels etiketteren wij sinds het product ‘Meierkamp alpenmelk’ eind 2017 met het dierenbeschermingslabel Für Mehr Tierschutz van de Duitse Tierschutzbund (het instapniveau). De weidemelk van Meierkamp voldoet sinds 2018 zelfs aan de voorwaarden voor het premiumniveau van het Duitse dierenbeschermingslabel. Beide niveaus garanderen dat de boeren richtlijnen respecteren die duidelijk boven de wettelijke eisen liggen voor het houden van melkkoeien. In alle verkooppunten bieden wij bovendien het product ‘Noord-Hollandse kaas van weidemelk’ aan. Ook in Nederland verkopen we weidemelk.

Diepvries

Wanneer het eens snel moet gaan, is de diepvriesafdeling net goed. Het assortiment werd aanzienlijk uitgebreid. Goed om te weten: in onze nieuwe winkels worden alleen nog maar energie-efficiëntere diepvrieskisten met natuurlijke koelmiddelen gebruikt.

Aanbiedingen

Voor onze aanbiedingen is er in de nieuwe winkels nog meer plaats. Ons bekende klantenmagazine toont u wekelijks welke nieuwe producten we in de aanbieding hebben. Daar stellen wij ook onze duurzamere producten voor.

ANIKo in uw buurt

Bent u nieuwsgierig geworden? Kom kijken en beleef onze nieuwe of verbouwde winkels in uw buurt. De adressen van alle vernieuwde winkels in Duitsland en in Nederland vindt u heel gemakkelijk door op de links te klikken.

Die neuen Filialen – Nachhaltigkeit bei ALDI Nord

SDG

GRI

Verdere inhoud

Kernthema’s

Diversiteit & evenwicht werk-privé

In de negen Europese landen waar wij vertegenwoordigd zijn, werken mensen uit 117 verschillende landen. Deze diversiteit past bij ALDI Nord, want zij verrijkt onze samenwerking en weerspiegelt bovendien de diversiteit van onze klanten.

MEER
Management

Compliance

Wij richten ons handelen naar onze kernwaarden: eenvoudig, verantwoordelijk, betrouwbaar. Deze waarden beschrijven ook het compliance begrip van de ondernemingsgroep ALDI Nord.

MEER
Kernthema’s

Duurzame normen in de non-food-toeleveringsketen

Overal waar wij onze invloed kunnen doen gelden, nemen wij onze verantwoordelijkheid voor veilige en eerlijke arbeidsomstandigheden en de naleving van milieunormen.

MEER
HIGHLIGHTS

Wat het betekent om een ALDI-medewerker te zijn

Eenvoudig, betrouwbaar, verantwoordelijk. Daarvoor staan we, in alles wat we doen en overal waar we zijn.

MEER
Kernthema’s

Klantbenadering & servicekwaliteit

Het vertrouwen van onze klanten is ons belangrijkste goed. Al meer dan 100 jaar richten wij ons aanbod en onze dienstverlening consequent op de behoeften van onze klanten.

MEER
Kernthema’s

Veiligheid op het werk & gezondheidsbescherming

Het behoort tot de identiteit van de regionale vestigingen van ALDI Nord om de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor de gezondheid en de veiligheid van de medewerkers op de werkplek.

MEER
Highlights

Engagement voor dierenwelzijn: goed resultaat in vergelijking met de sector

Wij weten dat er op het vlak van dierenwelzijn nog veel te doen is. Maar we zijn op goede weg: dat bevestigen twee actuele publicaties over het engagement voor dierenwelzijn in de levensmiddelenindustrie.

MEER
Kernthema’s

Aantrekkelijke werkgever

De ongeveer 69.000 medewerkers moeten er fier op kunnen zijn om bij ALDI Nord te werken. Daarvoor worden veilige werkomstandigheden, aantrekkelijke raamvoorwaarden en ontwikkelingsperspectieven op lange termijn geboden.

MEER
Kernthema’s

Voedselverspilling & afval

Wij nemen de verantwoordelijkheid op ons voor de bescherming van het milieu en de natuurlijke hulpbronnen. Afval beperken en voedselverspilling tegengaan, spelen daarbij voor ons als detailhandelaar een centrale rol.

MEER

*

*

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00