Ofwel Fairtrade- ofwel MSC-gecertificeerd: in de Poolse ALDI-winkels vinden klanten een steeds groter assortiment aan duurzamere producten. Alle 124 winkels werden al aanzienlijk gemoderniseerd.
In Polen stijgt het bewustzijn voor duurzaamheid bij de consumenten. ALDI Polen speelt daarop in, ontwikkelt het assortiment verder en informeert de klanten via het wekelijkse klantenmagazine. Sinds 2017 verhogen wij bijvoorbeeld het aanbod aan Fairtrade-producten in ons assortiment en zijn we een vaste samenwerking aangegaan met de nog jonge Poolse Fairtrade-organisatie. In het rapporteringsjaar informeerden we klanten en medewerkers over duurzame visvangst: als officiële partner steunden wij de jubileumcampagne van de Marine Stewardship Council (MSC). In het kader van ons internationaal dierenwelzijnsbeleid verbinden wij ons ertoe om, als eerste discounter in Polen, tegen uiterlijk 2025 geen kooi-eieren meer te verkopen.
8
Fairtrade-producten
In 2017 verhoogden we het aantal ingekochte eigenmerkproducten met Fairtrade-certificering: van één Fairtrade-actieproduct in 2016 naar acht producten in het eerste kwartaal van 2018, waarvan vijf in het vaste assortiment.
45
producten met het EU Biolabel
In de rapporteringsperiode verhoogden wij het aantal ingekochte eigenmerkproducten met het EU Biolabel in het vaste en tijdelijke assortiment van 10 (vorig jaar) naar 45.
Regionale vestigingen |
1 |
Verkooppunten |
124 |
Totaal aantal ALDI-medewerkers |
1.906 |
Jaar van toetreding tot de markt |
2008 |
Website |
www.aldi.pl |
Hieronder vindt u de stand van zaken van 2017. Een bijgewerkt overzicht van onze duurzame doelstellingen vindt u in het CR-programma 2018 (in het Engels).
Doelstelling |
Status |
Streefdatum |
Streefwaarde |
Bereik |
---|---|---|---|---|
Een opleidingsprogramma ontwikkelen om de competenties van onze managers verder aan te scherpen |
nieuw |
2019 |
concept |
Polen |