ALDI is in Frankrijk intussen met 888 winkels vertegenwoordigd. In het land van de fijnproevers vullen steeds meer duurzame en regionale producten onze winkelrekken. Bovendien verwelkomen we er momenteel veel nieuwe medewerkers.
ALDI Frankrijk groeit, de winkels worden aanzienlijk gemoderniseerd en met een nieuwe communicatiestrategie maken we klanten nieuwsgierig naar onze aanbiedingen. Het is duidelijk dat daarmee ook een stijgend aantal medewerkers verbonden is. In 2017 kwamen er ongeveer 3.000 nieuwe medewerkers bij. Niet alleen zij, maar ook ervaren collega’s steunen wij doelgericht en wij geven hen de mogelijkheid om intern op te klimmen. Aan onze klanten bieden wij in Frankrijk veel hoogwaardige en steeds meer duurzame producten aan. Daarvoor stellen wij erg strenge eisen aan onze leveranciers en daarbij gaan we verder dan de wettelijke voorschriften. Om ons te engageren voor de bescherming van het milieu, steunen we in Frankrijk bijvoorbeeld de organisatie BEE FRIENDLY. Die organisatie zet zich in voor landbouwpraktijken die bijensterfte tegengaat. In 2017 namen we deel aan de ‘Bewuste visweek’ (‘Semaine de la pêche responsable‘) van de Marine Stewardship Council (MSC) en de Aquaculture Stewardship Council (ASC). In onze folder informeerden wij klanten en medewerkers over het belang van duurzame visvangst en verantwoorde aquacultuur. In 2017 hebben wij bovendien ons bio-assortiment uitgebreid van 45 naar 60 producten. Onder het nieuwe eigen merk ‘BON & VÉG’ bieden wij vegetarische en veganistische producten aan. Ook regionale producten spelen in Frankrijk een steeds grotere rol: 98 procent van het vers en diepgevroren vlees is al afkomstig uit Franse kweek. Onder het eigen merk ‘Pays Gourmand’ bieden we in Frankrijk ook typische streekproducten aan.
669
medewerkers gepromoveerd
In 2017 kreeg ongeveer zeven procent van de ALDI-medewerkers in Frankrijk een promotie. Dat toont aan dat ALDI Frankrijk doorgroeimogelijkheden biedt en veel belang hecht aan de ervaring van haar medewerkers.
87 %
gecertificeerde palmolie
In het verslagjaar was 87,4 procent van de palmolie in onze producten gecertificeerd met het label van de Ronde Tafel voor duurzame palmolie (Roundtable for Sustainable Palmoil, RSPO). Dat is ongeveer 200 ton meer dan in 2016.
Regionale vestigingen |
13 |
Verkooppunten |
888 |
Totaal aantal ALDI-medewerkers |
9.218 |
Jaar van toetreding tot de markt |
1988 |
Website |
www.aldi.fr |
Een bijgewerkt overzicht vindt u onder: CR-programma 2018.
Doelstelling |
Status |
Streefdatum |
Streefwaarde |
Bereik |
---|---|---|---|---|
BEE FRIENDLY-gecertificeerde producten opnemen in het assortiment |
nieuw |
2019 |
opstelling en ontwikkeling |
Frankrijk |
Omschakelen van vis en zeevruchten op duurzaam gecertificeerde goederen |
nieuw |
2019 |
75 % |
Frankrijk |
Een nationaal dierenwelzijnsbeleid publiceren |
2018 |
voortzetting en uitbreiding |
Frankrijk |
|
Omschakelen op gecertificeerde cacao (UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance en Bio) voor alle eigenmerkproducten |
2020 |
100 % |
Frankrijk |
|
De ALDI Transparency Code (ATC) introduceren voor eigenmerkproducten die minstens 3 % vlees bevatten |
2020 |
100 % |
Frankrijk |
|
Het groenten- en fruitassortiment uitbreiden |
2018 |
100 |
Frankrijk |
|
Een verbod op kooi-eieren invoeren |
nieuw |
2020 |
100 % |
Frankrijk |
Doelstelling |
Status |
Streefdatum |
Streefwaarde |
Bereik |
---|---|---|---|---|
Nieuwe winkels voorzien van zonnepanelen |
nieuw |
2021 |
120 |
Frankrijk |