Sofie Servranckx
  1. Startpagina
  2. Baby
  3. Hoe wij dagelijks kwaliteit garanderen

Interview Sofie Servranckx, Manager Buying bij ALDI

‘Mensen denken dat we consequent de goedkoopste leverancier kiezen. Maar de prijs is nooit mijn eerste bezorgdheid.’

‘Ik ben zelf mama, dus ik begrijp heel goed dat ouders het beste willen voor hun kind. Alleen beseffen ze te weinig dat dit ook bij ALDI kan.’ Sofie Servranckx is als Manager Buying bij ALDI verantwoordelijk voor een hele reeks producten, maar de luiers zijn voor haar een bijzondere categorie.

test luiers
©copyright

‘Luiers zijn een speciale markt. Het is niet zo dat wij een obscure leverancier hebben in een of ander ver land. Er zijn wereldwijd slechts enkele grote spelers die luiers produceren. Die leveranciers proberen continu zo dicht mogelijk aan te leunen bij de kwaliteit van het A-merk. Iedereen speelt kort op de bal en de verschillen zijn miniem. Zo introduceerde het A-merk een tijd geleden kanalen om luiers dunner te maken. Niemand wil achterblijven, dus gingen alle leveranciers aan de slag om hun eigen product te verbeteren en de kwaliteit van de referentie in de markt te evenaren.’

‘Voor ons is het dus vooral een kwestie van te kiezen voor de leverancier die de beste kwaliteit kan aanbieden. Hoe we dat doen? Testen, testen en nog eens testen. Elke zes maanden gaan we opnieuw de markt in. We sturen letterlijk honderden stalen van de verschillende aanbieders naar het labo. Daar checken ze de afmetingen van de luiers – belangrijk voor het comfort en ergonomie van de kindjes – en testen ze het absorptievermogen.’

Hardnekkig misverstand

Lachende baby

‘Mensen denken nog te vaak dat we bij ALDI gewoon consequent de goedkoopste leverancier kiezen. Dat is een hardnekkig misverstand. De prijs is nooit mijn eerste bezorgdheid. Ik kijk eerst naar de stalen, pas dan leg ik de prijzen ernaast. Mensen stellen soms de kwaliteit in vraag, omdat de prijs zo veel lager ligt dan die van de A-merken. Maar ze weten vaak niet dat we met de hele ALDI-groep voor dezelfde leverancier kiezen, waardoor we een goede prijs kunnen onderhandelen. En dat onze marges lager liggen dan bij de A-merken. We doen ook geen grote promoties, bij ons vind je het hele jaar door een kwalitatief product voor een scherpe prijs.’

‘Ik begrijp het ergens wel. Je wil als ouder het beste voor je kind en dan grijp je gemakkelijk  naar de bekendere merken. Voor ik bij ALDI werkte, kocht ik ook voornamelijk A-merken. Pas toen ik voor de eerste keer zelf Bebino-luiers gebruikte voor mijn kind, had ik door dat ze even goed zijn. Sindsdien zweer ik erbij, want het is echt goede kwaliteit voor een scherpe prijs.’

ALDI-nieuwsbrief

Meld je aan en mis geen enkele aanbieding.

Dit aanbod is al beschikbaar in de winkel. De herinneringsfunctie werd om die reden niet geactiveerd.

Let erop dat onze aanbiedingen in tegenstelling tot het vast assortiment in beperkte aantallen verkocht worden. Om die reden is het mogelijk dat ze al zijn uitverkocht in de voormiddag op de eerste actiedag.

Herinnering geactiveerd!

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time}.

We sturen je nog een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik aub op de link in de e-mail. Als de bevestigingspagina niet opent, kopieer dan de link en plak die in je browser.

We sturen je ook een bericht via sms om je telefoonnummer te bevestigen. Surf aub naar de link in het bericht.

We sturen je een bericht per e-mail en per sms om je e-mailadres en telefoonnummer te bevestigen. Klik aub op de link in het bericht.

Herinnering voor

Foutmelding Er is helaas een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals.

Wil je een melding ontvangen als het artikel beschikbaar is? *

Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen
Gelieve het veld in te vullen
Dag van herinnering
Twee dagen op voorhand
Éen dag op voorhand
Op de dag van de aanbieding
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Gelieve het veld in te vullen

Ter info
  • Om onze gratis herinneringsservice te kunnen gebruiken, moet je je bij eerste gebruik authentificeren.
  • Dat gaat als volgt: geef je e-mailadres en/of gsm-nummer in en klik op "Herinnering activeren". Afhankelijk van de gekozen service (e-mail, sms) zal je een activeringslink ontvangen op je toestel. Klik op de link om de herinneringsservice te activeren. Je hoeft je maar één keer te authentificeren.
  • Vul minstens alle velden met een * in.
  • Om dit formulier te kunnen verzenden, moet je de acceptatie van cookies activeren in de veiligheidsinstellingen van je browser. Sms-berichten kunnen enkel naar het Belgische mobiele netwerk verzonden worden. De herinnering kan alleen worden verzonden als de geselecteerde datum in de toekomst ligt en je jouw e-mailadres of mobiele telefoonnummer met succes hebt geverifieerd.
  • Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer worden opgeslagen voor verzendingsdoeleinden (voor het verzenden van de herinnering voor een geselecteerd artikel) en voor authenticatiedoeleinden voor toekomstige herinneringen in het kader van deze dienst. Je kan je afmelden of je gegevens laten verwijderen via de pagina "Afmelden voor herinngeringsservice". De herinneringsservice mag enkel gebruikt worden als je zelf de ontvanger van de herinneringen bent.